Monsterväckarklocka?

Monifa

Trådstartare
Jag försov mig till jobbet idag. INTE bra och min chef var orolig och det ska gudarna veta att det är jag också (prövotid) och händer detta igen är jag rädd för att jag får ta mitt pick och pack o gå. Och det vill jag inte :eek:

Så... Tips på jävliga väckarklockor? Alltså typ siren, blinkande lampor, helikoptrar som flyger iväg, allt är av intresse.

Jag lägger mig i tid men ibland har jag svårt och somna vilket ibland resulterar i att jag sover mindre än 6 h = dödsdömt att vakna. Så måste ha nått som:
1. Väcker mig från de döda.
2. Inte går att snooza på helst.
3. Klurigheter när man ska stänga av.

Idag har jag en såndär gammal väckarklocka som med en pinne slår på två "klockor". Ett jäkla liv men jag lär mig signaler så himla fort att jag nu stänger av den i sömnen :(

Har testat sån man lägger under kudden som vibrerar, men stängde av den i sömnen....
 
Jag försov mig till jobbet idag. INTE bra och min chef var orolig och det ska gudarna veta att det är jag också (prövotid) och händer detta igen är jag rädd för att jag får ta mitt pick och pack o gå. Och det vill jag inte :eek:

Så... Tips på jävliga väckarklockor? Alltså typ siren, blinkande lampor, helikoptrar som flyger iväg, allt är av intresse.

Jag lägger mig i tid men ibland har jag svårt och somna vilket ibland resulterar i att jag sover mindre än 6 h = dödsdömt att vakna. Så måste ha nått som:
1. Väcker mig från de döda.
2. Inte går att snooza på helst.
3. Klurigheter när man ska stänga av.

Idag har jag en såndär gammal väckarklocka som med en pinne slår på två "klockor". Ett jäkla liv men jag lär mig signaler så himla fort att jag nu stänger av den i sömnen :(

Har testat sån man lägger under kudden som vibrerar, men stängde av den i sömnen....

Kombinera flera?Ha den du har nu 06.00, en under kudden 06.01, en pusselklocka 06.02 och en flygmoj 06.03. Du kan ju även ha en ljusklocka som gör att det är ljust när du vaknar. Jag har ingen aning annars..
 
Jag försov mig till jobbet idag. INTE bra och min chef var orolig och det ska gudarna veta att det är jag också (prövotid) och händer detta igen är jag rädd för att jag får ta mitt pick och pack o gå. Och det vill jag inte :eek:

Så... Tips på jävliga väckarklockor? Alltså typ siren, blinkande lampor, helikoptrar som flyger iväg, allt är av intresse.

Jag lägger mig i tid men ibland har jag svårt och somna vilket ibland resulterar i att jag sover mindre än 6 h = dödsdömt att vakna. Så måste ha nått som:
1. Väcker mig från de döda.
2. Inte går att snooza på helst.
3. Klurigheter när man ska stänga av.

Idag har jag en såndär gammal väckarklocka som med en pinne slår på två "klockor". Ett jäkla liv men jag lär mig signaler så himla fort att jag nu stänger av den i sömnen :(

Har testat sån man lägger under kudden som vibrerar, men stängde av den i sömnen....

Jag ställer typ tio alarm på morgonen, med jämna mellanrum, på olika väckarklockor som står på olika platser i rummet. Så jag måste gå upp ur sängen för att stänga av. Det funkar för mig, annars stänger jag av det i sömnen!
 
Flera högljudda väckarklockor som sagt, gärna med olika ljud och utplacerade så att du måste kliva upp ur sängen för att stänga av dem.
 
Mitt heta tips är att sätta väckarklockan på andra sidan rummet, så du inte når den från sängen. Min största fiende har alltid varit att jag stänger av väckarklockan och sen somnar om direkt. Om den står på andra sidan rummet måste du gå upp ur sängen för att kunna stänga av den. Efter det gäller det bara att motstå frestelsen att lägga sig ned igen.

Alternativet är att ha den inne i ett skåp som du låser med ett hänglås. För att kunna stänga av den måste du få tag i nyckeln och låsa upp skåpet.
 
För mig har en Philips Wake Up Light varit räddningen. Oftast vaknar jag innan larmet (i mitt fall radion) går igång, det blir en helt annan grej, tycker jag, när kroppen får något "naturligt" att reagera på istället för en hemsk signal.

Dyr men värd varenda krona.
 
Jag försov mig till jobbet idag. INTE bra och min chef var orolig och det ska gudarna veta att det är jag också (prövotid) och händer detta igen är jag rädd för att jag får ta mitt pick och pack o gå. Och det vill jag inte :eek:

Så... Tips på jävliga väckarklockor? Alltså typ siren, blinkande lampor, helikoptrar som flyger iväg, allt är av intresse.

Jag lägger mig i tid men ibland har jag svårt och somna vilket ibland resulterar i att jag sover mindre än 6 h = dödsdömt att vakna. Så måste ha nått som:
1. Väcker mig från de döda.
2. Inte går att snooza på helst.
3. Klurigheter när man ska stänga av.

Idag har jag en såndär gammal väckarklocka som med en pinne slår på två "klockor". Ett jäkla liv men jag lär mig signaler så himla fort att jag nu stänger av den i sömnen :(

Har testat sån man lägger under kudden som vibrerar, men stängde av den i sömnen....


Jag har samma problem, har köpt en Sonic Bomb. Inte försovit mig en dag sedan dess, och min morsa är jättenöjd över att hon slipper ringa mig fyra gånger varje morgon för att se till att jag är vaken på riktigt...
 
Jag försov mig till jobbet idag. INTE bra och min chef var orolig och det ska gudarna veta att det är jag också (prövotid) och händer detta igen är jag rädd för att jag får ta mitt pick och pack o gå. Och det vill jag inte :eek:

Så... Tips på jävliga väckarklockor? Alltså typ siren, blinkande lampor, helikoptrar som flyger iväg, allt är av intresse.

Jag lägger mig i tid men ibland har jag svårt och somna vilket ibland resulterar i att jag sover mindre än 6 h = dödsdömt att vakna. Så måste ha nått som:
1. Väcker mig från de döda.
2. Inte går att snooza på helst.
3. Klurigheter när man ska stänga av.

Idag har jag en såndär gammal väckarklocka som med en pinne slår på två "klockor". Ett jäkla liv men jag lär mig signaler så himla fort att jag nu stänger av den i sömnen :(

Har testat sån man lägger under kudden som vibrerar, men stängde av den i sömnen....

jag har en väckarklocka med hjul, så när den ringer kilar den iväg och gömmer sig ^_^. samtidigt som den låter värre än en brandbil och ambulans som har tävling i vem som låter värst :rofl:.

den har en snoze knapp men för att komma åt den så måste man ju först gå upp ur sängen och jaga rätt på väckarklockan och sen hitta rätt knapp.

har också mobilen på 2 larm, samt en vanlig väckarklocka. så upp kommer jag så småningom... men saknar min gamla gamla klocka med riktig klockor som väckte halva byn när den ringde. var en sån som man vred upp :love:.
 
@Monifa Jag är precis som du. Har jag sovit för lite, stänger jag av alarmet i sömnen och sover vidare.
När det var som värst fick jag ha fyra väckarklockor OCH mobilen. Mobilen ringde mellan väckarklockorna. Väckarklockorna ställde jag så jag fick gå längre och den sista stod ute i köket (låg bredvid sovrummet). Och när jag väl kommit ut i köket fixade hunden resten. Lätt hyper Flatcoat korsning ;)
Jag har provat Wake Up Light, det funkade inte alls.
Så min lösning på problemet är många väckarklockor och att det finns kaffe klart direkt när jag kommer ut i köket. Färdigladdad kaffebryggare och eluttag med fjärrkontroll är en bra grej :up:
 
det värsta som finns på morgonen är dock en kelgalen katt som så fort hon hör klockan rusar upp i sängen och ska ligga och gosa ända uppe i huvudet på en = små kattklor som trampas in i ens hals, + att hästen som bor mer eller mindre under mitt sovrum(i stallet ;)) också hör klockorna och då vill ha frukost och då börjar sparka i boxväggen, på en metall platta som håller ihop boxväggen... = det hörs jätte mycket samtidigt som jag får panik över att hon ska sparka av sig skon igen...
det vaknar man bättre av än alla väckarklockor tillsammans :rofl:
 
Jag har dubbla larm (ett på telefonen och ett på plattan) som ringer med 5 min mellanrum och där jag byter ringsignaler varje dag. Telefonen är närmast och har en stegrande volym på ringningen medan plattan är på andra sidan rummet och har högsta volym direkt från start.

Funkar för mig :)
 
Jag rekommenderar en sovapp till telefonen. Min lyssnar av andningen och väcker mig när jag sover som lättast. Mornarna har blivit enormt mycket enklare sen jag skaffade den!
 
Jag har farfars gamla rackare (han hörde dåligt) som skräller som bara den, en sådan där som du säger med en pinne som slår på två klockor. Ställer den på soffbordet, vilket är lagom långt bort för att man ska kunna avstyra impulsen att gå och lägga sig igen och istället gå in i duschen ;) Dessutom måste man ta fram lite tankekraft för att stänga av, det är inte bara att peta på skärmen.

Utöver den ställer jag in alarm på två telefoner också.
 
Ha flera, lägg en i andra sidan av rummet så du måste gå upp för att stänga av och som helst inte stänger av sig självt utan fortsätter tills du själv strängt av den.
 
Men gud så intressant! Hur funkar den, hur lyssnar den av andningen?
Ingen aning om hur den funkar tekniskt, men det har väl med mikrofonen att göra tror jag. Det drar massor med batteri iaf så laddaren sitter i hela natten. På morgonen visar den en graf med när man varit i djupsömn och hur många sömncykler man har haft. Jätteintressant! Sätter du väckning på 07:00 så väcker den dig någon gång mellan 06:30 och 07:00 när du sover som lättast. Är du däremot i djupsömn hela den tiden så tror jag att den väcker dig som senast 07:05 oavsett var i sömncykeln du är. Min heter Sleep as Android och man kan testa gratis i två veckor innan man måste köpa den, men den kostade bara en tia tror jag, helt klart värt pengarna!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså. Vad fasiken gör man när man inte vaknar av alarmen? Jag har följande saker: 15 (nej jag skämtar inte) alarm på mobilen med olika...
2
Svar
39
· Visningar
6 332
Senast: Monifa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp