Nu har jag läst igenom hela tråden och myst över alla fina bilder. Vad händer? Jo katten står på trappen och skriker. När jag öppnar har han såklart en present till mig, en liten skogsmus. Den var inte ens helt död :cry: Jag kastade ut mus och katt och katten står på trappen och skriker, fattar inte alls varför jag inte vill ha hans present. Stackars lilla musling! Den lär vara död nu i alla fall.
 
Nu har jag läst igenom hela tråden och myst över alla fina bilder. Vad händer? Jo katten står på trappen och skriker. När jag öppnar har han såklart en present till mig, en liten skogsmus. Den var inte ens helt död :cry: Jag kastade ut mus och katt och katten står på trappen och skriker, fattar inte alls varför jag inte vill ha hans present. Stackars lilla musling! Den lär vara död nu i alla fall.

Nej men ursch vad hemskt! Vilken tajming också?!

Nu borde ju den lilla stackaren vara död redan men - Jag gör såhär med levande möss stallkatterna kommer med som presenter om de är skadade - tar dem ifrån katten och stampar HÅRT över huvudet (med känga mot betong - mjuka skor/mjukt underlag rekommenderas inte). Det är sjukt obehagligt, avskyr verkligen att behöva göra det men det är det bästa för musens skull då de dör på direkten och slipper plågas. Det går snabbt, är över på en sekund! Sen får katten tillbaka musen. :o Sen kan jag givetvis förstå om man tycker det är för jobbigt att göra så men tänkte bara tipsa om det ifall, ifall.

Men är musen i ok skick så fångar jag den i en låda eller liknande bara och släpper ut den på ett bra skyddat ställe och låser in eller distraherar katten ett tag så att musen har en chans att sticka iväg. :)
 
Nej men ursch vad hemskt! Vilken tajming också?!

Nu borde ju den lilla stackaren vara död redan men - Jag gör såhär med levande möss stallkatterna kommer med som presenter om de är skadade - tar dem ifrån katten och stampar HÅRT över huvudet (med känga mot betong - mjuka skor/mjukt underlag rekommenderas inte). Det är sjukt obehagligt, avskyr verkligen att behöva göra det men det är det bästa för musens skull då de dör på direkten och slipper plågas. Det går snabbt, är över på en sekund! Sen får katten tillbaka musen. :o Sen kan jag givetvis förstå om man tycker det är för jobbigt att göra så men tänkte bara tipsa om det ifall, ifall.

Men är musen i ok skick så fångar jag den i en låda eller liknande bara och släpper ut den på ett bra skyddat ställe och låser in eller distraherar katten ett tag så att musen har en chans att sticka iväg. :)
Eller så låter du den flytta in och kallar den grisen? :angel:;)

(säger det i all beundran över vad du gör för dina djur, bilderna var verkligen bilder på musparadiset! :love:)
 
Alldeles för länge sen jag uppdaterade den här tråden *skäms* men jag tänkte bara kika in och säga att Gammelgrisen lever och mår bra än!

Full fart på henne i vanlig ordning, det märks inte ett dugg att hon passerat 2 årsdagen med råge vid det här laget!
 
Alldeles för länge sen jag uppdaterade den här tråden *skäms* men jag tänkte bara kika in och säga att Gammelgrisen lever och mår bra än!

Full fart på henne i vanlig ordning, det märks inte ett dugg att hon passerat 2 årsdagen med råge vid det här laget!
PUH! Jag visste inte när jag öppnade tråden om jag skulle sitta och gråta ikväll, jag har tänkt så mycket på er men inte vågat fråga av rädsla för svaret. :nailbiting:

Vad jätteroligt att hon lever och ni är så söta tillsammans på bilden. :love: Fortfarande lika arg på de andra? :D
 
PUH! Jag visste inte när jag öppnade tråden om jag skulle sitta och gråta ikväll, jag har tänkt så mycket på er men inte vågat fråga av rädsla för svaret. :nailbiting:

Vad jätteroligt att hon lever och ni är så söta tillsammans på bilden. :love: Fortfarande lika arg på de andra? :D

Aaaw! Tack så mycket! :love:
Du kan vara lugn! Hon är jättefin form faktiskt, bra hull, fin i pälsen och alldeles sprudlande av livsglädje! Men ja, hon har inte ändrat åsikt om mina andra möss, hon förstår inte varför jag prompt ska ha dem överhuvudtaget, haha. O_o
 
Här är lite en bättre bild på henne, tagen med en riktigt kamera:
0001lillegris_zpsrtkdjwqj.jpg


Och om någon funderat på hur man ser skillnad på större och mindre skogsmus så har jag en bild på en mindre skogsmus här:

0001pluttgris_zpst2fxe2lj.jpg


De är ungefär hälften så stora och mycket mer gråa i färgen, de är så fruktansvärt söta att det borde vara olagligt. (Nä, nä, jag matar aldrig vildmöss... nä, nä...)


Av mina tammössor har jag numera bara 5 st kvar. Alla chokladflickorna råkade en efter en ut för tumörer och fick avlivas. Pandabebisen Cedriel har också fått sina änglavingar, han hade somnat in fridfullt i sitt bo.

Klara är lite rosslig men mår bra i övrigt och Vilda har lagt på sig några trivselgram och blivit lugnare med åldern.

Rymmarråttan Zack är det fult ös medvetslös på fortfarande, han har ingen aning om att han är gammal han heller. Sickan och Silas har blivit två stycken riktigt goa gubbar, de tar det mesta i behaglig takt nuförtiden.

Här är en bild på Silas:
0001silas_zpsmrsxzysw.jpg
 
Här är lite en bättre bild på henne, tagen med en riktigt kamera:
0001lillegris_zpsrtkdjwqj.jpg


Och om någon funderat på hur man ser skillnad på större och mindre skogsmus så har jag en bild på en mindre skogsmus här:

0001pluttgris_zpst2fxe2lj.jpg


De är ungefär hälften så stora och mycket mer gråa i färgen, de är så fruktansvärt söta att det borde vara olagligt. (Nä, nä, jag matar aldrig vildmöss... nä, nä...)


Av mina tammössor har jag numera bara 5 st kvar. Alla chokladflickorna råkade en efter en ut för tumörer och fick avlivas. Pandabebisen Cedriel har också fått sina änglavingar, han hade somnat in fridfullt i sitt bo.

Klara är lite rosslig men mår bra i övrigt och Vilda har lagt på sig några trivselgram och blivit lugnare med åldern.

Rymmarråttan Zack är det fult ös medvetslös på fortfarande, han har ingen aning om att han är gammal han heller. Sickan och Silas har blivit två stycken riktigt goa gubbar, de tar det mesta i behaglig takt nuförtiden.

Här är en bild på Silas:
0001silas_zpsmrsxzysw.jpg

Så Silas har blivit gammal och bekväm av sig? Kunde man aldrig tro om den lilla odågan. :D

Sorgligt att höra om flickorna och Cedriel. :( Men jag är väldigt glad att grisflickan lever och har humöret i behåll. :love::love::love:
 
Lillegrisen lever än! Den lilla rackaren har lyckats med konststycket att fylla 3 år!!! Hurra! :D
lillegris3aringr_zpsjtobbgid.jpg


Numera är det bara hon och Silas kvar. Zack, Vilda, Klara och Sickan somnade allihopa in när deras tid var kommen, skönt att de slapp allt vad sjukdomar heter och somnade in av ålder. Hoppas mina två sista får samma fina avslut på deras liv de också.

Silas är en hela 2 år och 5 månader gammal herre:
00000silasssilen_zpsgw5ujhyt.jpg


00000sssssssssssssilen_zpsobvtrgh0.jpg


00000siliasas_zpse0aybbuu.jpg


00000silassiiisisiisisi_zpswcoklusz.jpg


0000silssi_zpsac5pga7b.jpg


0000silan_zpsjgkzmomq.jpg


00000siiilen_zpsqf5f90jn.jpg


00000silasisilasisil_zpsitjvllrx.jpg


00000silasss_zpsp7xruknh.jpg


00000Silsros_zpsoqwnyq5x.jpg
 
Några färska bilder från i natt på Lillegrisen.
Nu på äldre dar är hon aldrig uppe på dagarna längre, och hon vill minsann inte bli störd när hon sover som bäst heller, gullungen.

_Lillegrisfis_zpsbqy1qfnd.jpg

_Lillegris3aringr_zpsay8eq6z8.jpg


Den här stickade hängmattan fick hon av min syster i treårspresent, haha, hon älskar den!
_LillegrisGullegris_zpsxgnsi5b4.jpg
 
Några färska bilder från i natt på Lillegrisen.
Nu på äldre dar är hon aldrig uppe på dagarna längre, och hon vill minsann inte bli störd när hon sover som bäst heller, gullungen.

_Lillegrisfis_zpsbqy1qfnd.jpg

_Lillegris3aringr_zpsay8eq6z8.jpg


Den här stickade hängmattan fick hon av min syster i treårspresent, haha, hon älskar den!
_LillegrisGullegris_zpsxgnsi5b4.jpg
Jag törs ju fan knappt läsa när du skriver här längre, är så rädd att hon ska vara död så jag törs inte fråga heller! :nailbiting:
Åh, Silas och Lillegrisen, känns som igår som han räckte finger åt hela världen. :love:
 
Senast ändrad:
Åh! Lillegrisen lever nog ett bra tag till, om jag får gissa själv, har haft samma ångest för att kolla i buren vissa perioder... minsta lilla tecken på ålder och jag blir nojjig! Helt i onödan uppenbarligen, för nu sitter hon här med tre år på nacken och verkar inte ha några som helst planer på att lägga av. :) Hon är ju över normala maxåldern nu egentligen, men det vet ju inte hon! ;)

SuperSilas! :D Att det skulle bli Silas som levde längst av tammmössen hade jag inte gissat på, han blev "gubbig" rätt tidigt. Hade sin period av att vara knäpp musunge, galen ungmus och sen blev han gubbe med attityd, haha.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag/vi har ett problem med en utav hästarna i stallet som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka. Igår tog jag den aktuella hästen i...
Svar
4
· Visningar
1 707
Senast: Leoni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 537
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 443
D
Däggdjur Hej, Fick för några dagar sedan hem en lejonhuvad kaninhona på 12 veckor. I början var hon jätterädd och så fort man ens kom in i...
Svar
8
· Visningar
1 331
Senast: dancehall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp