Mp är ju verkligen roliga

Gammeln

Trådstartare
Hur kan dom tycka att det är mer miljövänligt att regeringsflygplanet ska flyga 4mil för att hämta Fridolin än att Fridolin själv åker elbil till regeringsplanet :banghead:. Varför kräver Fridolin att svenska folket ska vara miljövänliga när han själv inte ens vill anstränga sig :crazy:.
 
Hur kan dom tycka att det är mer miljövänligt att regeringsflygplanet ska flyga 4mil för att hämta Fridolin än att Fridolin själv åker elbil till regeringsplanet :banghead:. Varför kräver Fridolin att svenska folket ska vara miljövänliga när han själv inte ens vill anstränga sig :crazy:.

Kanske för att svenska folkets vanor är betydligt viktigare än en enstaka ministers? Det är liksom miljön vi vill rädda, det är inte bara spel för galleriet. Oavsett vad man tycker om första meningen, är andra meningen bara löjlig.
 
Kanske för att svenska folkets vanor är betydligt viktigare än en enstaka ministers? Det är liksom miljön vi vill rädda, det är inte bara spel för galleriet. Oavsett vad man tycker om första meningen, är andra meningen bara löjlig.

Man kan ju förstås tycka att en minister borde föregå med gott exempel. I synnerhet en minister som företräder ett parti som främst förknippas med miljö.
 
Hur kan dom tycka att det är mer miljövänligt att regeringsflygplanet ska flyga 4mil för att hämta Fridolin än att Fridolin själv åker elbil till regeringsplanet :banghead:. Varför kräver Fridolin att svenska folket ska vara miljövänliga när han själv inte ens vill anstränga sig :crazy:.

Framför allt när man dessutom åker från Bromma som man ju vill lägga ner ;).
" Miljöpartiets klimatexpert Karin Svensson Smith, ordförande för riksdagens trafikutskott, riktar hård kritik mot regeringen och MP-statsrådet Gustav Fridolin efter Expressens avslöjande.
Hur bedömer du att uppgifterna påverkar bilden av regeringens klimatpolitik?

– Det påverkar den negativt. Sverige är en demokrati. Vi är valda företrädare. Talar vi om för andra människor att man ska dra ned på flyg och privatbilism så måste vi själva visa att vi är beredda att göra förändringar i vårt liv.

Hur bör Fridolin hantera dessa uppgifter?

– Det vet jag inte riktigt. Men man ska ha trovärdighet i sina budskap. Ska man säga att vi ska satsa på höghastighetsspår för järnväg, försöka lägga ned Bromma för att bygga bostäder – och be människor att förändra sina beteenden så vi måste själva också göra det. Annars har vi inte trovärdighet i våra budskap."
 
Man kan ju förstås tycka att en minister borde föregå med gott exempel. I synnerhet en minister som företräder ett parti som främst förknippas med miljö.

Det kan man ju tycka (i mening 1). Men att ge upp kampen om hela svenska folkets miljövänlighet är knappast den naturliga konsekvensen av det. Därför blir det löjligt i mening 2.
 
Kanske för att svenska folkets vanor är betydligt viktigare än en enstaka ministers? Det är liksom miljön vi vill rädda, det är inte bara spel för galleriet. Oavsett vad man tycker om första meningen, är andra meningen bara löjlig.

Löjlig? På vilket sätt menar du att den skulle vara det?
Att sätta sig i en taxi till Arlanda är väl inte svårt, eller att ta bussen. Regeringsplanet avgår ju när de som reser har anlänt.
Det är ju inte så att han har en tid att passa innan planet går.
 
Löjlig? På vilket sätt menar du att den skulle vara det?
Att sätta sig i en taxi till Arlanda är väl inte svårt, eller att ta bussen. Regeringsplanet avgår ju när de som reser har anlänt.
Det är ju inte så att han har en tid att passa innan planet går.

Att dra slutsatsen om att Fridolins egna tveksamma val i det här fallet måste ge konsekvensen att han måste ge upp om svenska folkets miljövänlighet som politiker. Det är ju bara löjligt, liksom.
 
Det kan man ju tycka (i mening 1). Men att ge upp kampen om hela svenska folkets miljövänlighet är knappast den naturliga konsekvensen av det. Därför blir det löjligt i mening 2.

Fast jag tror det blir svårt att motivera folk till ett mer klimatsmart tänkande om man som miljöivrande minister inte följer det man kräver av andra. Eller vilken minister som helst, egentligen. Att t.ex. säga att "det är kul att betala skatt" samtidigt som man som minister skattefifflar ger ju ingen större trovärdighet.
 
Fast jag tror det blir svårt att motivera folk till ett mer klimatsmart tänkande om man som miljöivrande minister inte följer det man kräver av andra. Eller vilken minister som helst, egentligen. Att t.ex. säga att "det är kul att betala skatt" samtidigt som man som minister skattefifflar ger ju ingen större trovärdighet.

Nu är det ganska stor skillnad om det ingår att begå brott.

Men nej, jag tycker inte att det viktigaste för en minister är att denne i minsta vardagsval hela tiden följer den politik man för och att man vid minsta avsteg från det måste avkrävas att ge upp alla sina ambitioner att förbättra världen, annars ska man smälla huvudet i en tegelvägg. Det tycker jag är superfånigt. Och bara populistiskt.
 
Nu är det ganska stor skillnad om det ingår att begå brott.

Men nej, jag tycker inte att det viktigaste för en minister är att denne i minsta vardagsval hela tiden följer den politik man för och att man vid minsta avsteg från det måste avkrävas att ge upp alla sina ambitioner att förbättra världen, annars ska man smälla huvudet i en tegelvägg. Det tycker jag är superfånigt. Och bara populistiskt.

Nu fick ju Frigolit kritik av sin egen klimatexpert för detta så då anser ju jag att han "sket i det blå skåpet".
 
Nu har jag bara läst en liten del av rapporteringen. Men var det inte så att planet bara mellanlandade på Bromma på sin väg mot Bryssel? Merkostnaden för att sätta ner och plocka upp ett par passagerare till på Bromma kan knappast vara avgörande.
 
Nu har jag bara läst en liten del av rapporteringen. Men var det inte så att planet bara mellanlandade på Bromma på sin väg mot Bryssel? Merkostnaden för att sätta ner och plocka upp ett par passagerare till på Bromma kan knappast vara avgörande.

Om jag har förstått det hela rätt så var det en mellanlandning (även om de kallar det ombasering..) på väg mellan Arlanda och Bryssel, men det var en planerad sådan. Dvs det var sedan länge bestämt att planet skulle ner på Bromma och hämta ministrar istället för att ministrarna skulle ta sig ut till Arlanda.

Jag tycker inte politiker måste leva som änglar in i minsta detalj. Men detta är ju något annat än att Fridolin glömt att sopsortera eller tog flyget istället för tåget för att hälsa på mormor.

Detta handlar ju om hur man i tjänsten använder en flygplats som till väldigt stor del används för resor i tjänsten. Väldigt märklig "verksamhetsplanering" av en "verksamhet" som propagerar för hur onödig Bromma är och hur illa det är med stadsnära flygplats i Sthlm. Och dessutom vill omöjliggöra för andra verksamheter att planera på just detta vis.

Vad gäller kostnader så är det väl framför allt på miljösidan man kan ifrågasätta start och landning är de stora bränslebovarna under en flight.
 
Vad gäller kostnader så är det väl framför allt på miljösidan man kan ifrågasätta start och landning är de stora bränslebovarna under en flight.

"Sammanlagt har mellanlandningarna orsakat ett extra koldioxidutsläpp på nästan fem ton, skriver Expressen."
 
Nu har jag bara läst en liten del av rapporteringen. Men var det inte så att planet bara mellanlandade på Bromma på sin väg mot Bryssel? Merkostnaden för att sätta ner och plocka upp ett par passagerare till på Bromma kan knappast vara avgörande.
Att landa ett fulltankat plan är en betydligt större risk. + att starterna tar extremt mycket bränsle. Istället för några hundra liter flygbränsle så hade det gått åt 10 liter diesel om stollen tagit en taxi till Arlanda istället.
 
Om jag har förstått det hela rätt så var det en mellanlandning (även om de kallar det ombasering..) på väg mellan Arlanda och Bryssel, men det var en planerad sådan. Dvs det var sedan länge bestämt att planet skulle ner på Bromma och hämta ministrar istället för att ministrarna skulle ta sig ut till Arlanda.

Jag tycker inte politiker måste leva som änglar in i minsta detalj. Men detta är ju något annat än att Fridolin glömt att sopsortera eller tog flyget istället för tåget för att hälsa på mormor.

Detta handlar ju om hur man i tjänsten använder en flygplats som till väldigt stor del används för resor i tjänsten. Väldigt märklig "verksamhetsplanering" av en "verksamhet" som propagerar för hur onödig Bromma är och hur illa det är med stadsnära flygplats i Sthlm. Och dessutom vill omöjliggöra för andra verksamheter att planera på just detta vis.

Vad gäller kostnader så är det väl framför allt på miljösidan man kan ifrågasätta start och landning är de stora bränslebovarna under en flight.
Nä så här var det. Sverige har 2 regeringsplan. Ett stod redan på Bromma för service och ett stod på Arlanda. Det som stod på Bromma han aldrig bli färdigservad i tid när Frigolit skulle ut o flyga. Då fick man istället ta det som stod på Arlanda. Om Frigolit satt på Bromma o väntade varför skulle man flyga planet från Arlanda till Bromma :banghead::banghead::banghead: och sedan vidare. Frigolit kunde väl ta en elbil till Arlanda där planet stod eller i sämsta fall en vanlig taxi som gick på gas. Dessutom gillar inte Frigolit Bromma så varför ska han då flyga därifrån och förstöra miljön för dom boende där :banghead::banghead::banghead:
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 475
Senast: Paddington
·
Skola & Jobb Jag är sjukskriven för utmattning sedan en månad. Jag vet mycket väl varför jag hamnat här; för att jag tar på mig för mycket ansvar och...
2
Svar
27
· Visningar
2 789
Senast: Seaside
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 628
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 419
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp