MPR som vuxen, erfarenheter?

TinyWiny

Trådstartare
Någon som tagit vaccinationen som vuxen? Vilka biverkningar fick du isåfall? Att jag måste ta den är inget att dividera om, jag har inget vaccinationsskydd och har inte haft mässlingen men om det behövs lite frånvaro från verkligheten så är det ju bra om man kan planera lite.
 
Någon som tagit vaccinationen som vuxen? Vilka biverkningar fick du isåfall? Att jag måste ta den är inget att dividera om, jag har inget vaccinationsskydd och har inte haft mässlingen men om det behövs lite frånvaro från verkligheten så är det ju bra om man kan planera lite.
Jag vaccinerade mig mot enbart röda hund när jag var 40+ och fick inga symtom. Mässling har jag haft som barn. Men inte påssjuka.
 
Jag vaccinerade mig mot enbart röda hund när jag var 40+ och fick inga symtom. Mässling har jag haft som barn. Men inte påssjuka.
Jag har haft både påssjuka och röda hund men jag utgår ifrån att det ändå är MPR-vaccinet man får? Eller finns det enskilda också? Fick du alltså mot enbart röda hund?
 
Jag antar att du läst folkhälsomyndighetens information? Du kan säkert också fråga dem via FB. Länk:
https://www.folkhalsomyndigheten.se...massling-passjuka-och-roda-hund/#Biverkningar
Det har jag gjort men jag utgår ifrån att de biverkningar som beskrivs gäller barn? Att vuxna vaccineras är väl kanske inte så vanligt att det skrivs ut separat, eller iallafall är det inget jag lyckats googla mig fram till. Vuxnas och barns immunförsvar skiljer sig ju trots allt endel åt och då är min fundering helt enkelt, vad ska jag räkna med?
 
Jag har haft både påssjuka och röda hund men jag utgår ifrån att det ändå är MPR-vaccinet man får? Eller finns det enskilda också? Fick du alltså mot enbart röda hund?

Jag är som @Brandgul vaccinerad mot enbart röda hund i vuxen ålder (på BB). Har också haft mässlingen men inte påssjuka.
 
Det har jag gjort men jag utgår ifrån att de biverkningar som beskrivs gäller barn? Att vuxna vaccineras är väl kanske inte så vanligt att det skrivs ut separat, eller iallafall är det inget jag lyckats googla mig fram till. Vuxnas och barns immunförsvar skiljer sig ju trots allt endel åt och då är min fundering helt enkelt, vad ska jag räkna med?
Ja eftersom vaccinen är framtagna för att används på barn är biverkningarna säkert från studier på barn om man inte specificerar något annat. Men det skadar ju inte att fråga FHI direkt.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag blev utsatt för ett sexuellt ofredande för drygt två år sedan och nu ska det tydligen bli rättegång. Jag har inget målsägarbiträde...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 480
Senast: gul_zebra
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
648
Juridik & Ekonomi Min mamma dog innan sina egna föräldrar, dvs innan min mormor och morfar. Min mormor och morfar hade även två andra barn. När min...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: Piaff
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 732
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp