Munkorg som ramlar av

Forest Autumn

Trådstartare
Ja vad gör man?
Min ponny har i flera år gått med munkorg på i hagen sommartid. Men nu lyckas hon ta sig ur den. Den ligger kvar i hagen oöppnad. Det har hänt mer än en gång den senaste tiden. Jag har testat med att spänna in den på olika sätt men vill helst inte ha den hur spänd som helst.

Hon har en hink av korgmodell, svart plast. Finns det ngn som har råkat ut för samma sak? Några tips?
 
Jag flätar fast den på mina småttingar. För då kan de inte dra av den. Men har sådan som har kardborrefäste så skulle de fastna så löser kardborren ut och då löper den genom flätan. Flätar ganska löst.
 
Sätt en rem som hår från framkant upp mellan öronen och fäster i nackstycket. Sen endera fläta fast nackstycket eller sätt en halsrem.

Finns bilder på de lösningarna på min Facebook. Både Emil och Lillen var rena houdinisar..
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 985
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 100
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 131
Senast: __sofia__
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 113
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp