Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter och funderar på hur jag ska klara december utan vettiga radiokanaler att lyssna på i bilen. (Jo, jag är medveten om att det är ett i-landsproblem men ändå...) På morgnarna har jag för vana att konstant sitta och zappa mellan kanalerna för att sortera bort babblet från flåshurtiga stockholmare eller den sötsliskiga radioprataren som pratar om ointressanta saker med folk som ringer in. På morgonen vill jag helt enkelt bara vara lite lätt sur och inåtvänd i min egen bubbla utan att behöva lyssna på folk. Musiken gör den tråkiga och alldeles för långa resan till (och från) jobbet, uthärdlig.

De kanaler jag får in i bilradion är Lugna favoriter och Mix megapol. Båda har valt att bara spela julmusik hela december :yuck: :banghead: så dem ratar jag. Rix fm har jag svårt att få in. Ibland går det, ibland inte och ibland blir det lite hackat och malet. Ibland funkar det med skärgårdsradion, alternativt lokalradion. Musiken kan vara bra på dessa men det kan också vara skit. Det är samma med nrj, men det är lite för mycket där jag inte gillar. Bandit har jag aldrig gillat och rockklassiker har jag vuxit ifrån. Det är fel vibbar i musiken. Någon annan kanal som jag tror heter Metropol får jag också in, men den verkar vara riktad till kids/ungdomar så jag pallar inte babblet alls. I alla fall inte på morgonen.

Egen musik har jag dessvärre inte särskilt gott om. Jag har några musiklistor på Grooveshark men jag skulle inte kunna göra några vettiga låtlistor till bilradion med dessa som håller hela december. Så vad gör man? Jag vet inte faktiskt så radion stängs vanligtvis av numera och så sitter jag och lyssnar på bullret i bilen. :(
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp