Musikhjälpen 2017

bollen__

Trådstartare
Nytt år, ny stad, nya programledare, och ett nytt tema, snart är det dags! :banana:

I år är musikhjälpen i Umeå, temat är Barn är inte till salu och programledarna är Farah Abadi, Molly Sandén och Kalle Zackari Wahlström.

Vad tror ni om årets programledare?

11-17 december är det dags, snart! :banana:
 
Jag är inte så förtjust i Farah, de andra två har jag ingen koll på. Men jag tror nog det blir bra ändå. Det brukar ju bli det.
 
Jag har faktiskt noll koll på programledarna, känner igen namnet Molly Sandén men vet inget om dom.
Såg att de börjat bygga buren nu!
 
Jag har oooooerhört svårt för KZW. Men kanske blir det bättre i det där sammanhanget när han måste samarbeta med andra?

Jag gillar musikhjälpen. Ett fantastiskt sätt att lyfta angelägna hjälpinsatser!
 
Åh, jag älskar Kalle! Kommer tyvärr missa större delen av det pga är utomlands, men kommer hem i tid för finalen iaf.
 
Brukar inte titta nåt på buren, men vi kör bakning och fika till förmån för musikhjälpen på jobbet i år igen (många frivilliga själar bakar och man betalar vad man vill för fikat genom att skänka till musikhjälpen).
 
Jag har helt missat underhållningsvärdet i Musikhjälpen. Vad är skillnaden mot att lyssna på radio och skänka pengar ändå?

Men så är jag ingen radiofantast heller. Tycker att få radiopratare är underhållande/intressanta att lyssna på.

Men jättebra initiativ om det drar in mycket pengar till bra ändamål!
 
Jag har det på på jobbet :) tyvärr så har det varit mycket utgifter ett tag så jag kan inte skänka så mycket som jag skulle önska :(
 
Jag har helt missat underhållningsvärdet i Musikhjälpen. Vad är skillnaden mot att lyssna på radio och skänka pengar ändå?

Men så är jag ingen radiofantast heller. Tycker att få radiopratare är underhållande/intressanta att lyssna på.

Men jättebra initiativ om det drar in mycket pengar till bra ändamål!
Jag lyssnar aldrig, jag tittar på TV/SVT Play istället, väldigt trevligt program att ha i bakgrunden när man pluggar eller liknande. :) Och det får ju folk att engagera sig, lätt i många lägen annars att tänka att man ”ska” skänka, men så vet man inte till vilken organisation eller till vad och så blir det aldrig av. Nu är det under en vecka, där i princip hela Sverige engagerar sig för att folk ska skänka pengar, och det går till ett visst tema men någon annan tar det jobbiga beslutet om vilka organisationer som är värda pengarna.

Jag tycker det är skitbra, och funkar ju uppenbarligen extremt bra. Förra året fick de in 49 miljoner. :)
 
Jag har det på på jobbet :) tyvärr så har det varit mycket utgifter ett tag så jag kan inte skänka så mycket som jag skulle önska :(
Äsch, sånt ska man aldrig vara ledsen över. Små pengar från många håll kan göra mycket. Jag har själv inte haft vidare mycket pengar de senaste åren (jobbat med hästar, nystartat företag och i år är jag student...) men nån önskelåt och/eller lite pengar i en bössa blir det alltid. Plus att jag uppmanar/påminner släkt och vänner som inte har koll så att de också skänker pengar. Då har jag i alla fall gjort nåt. :)
 
I övrigt har jag konstaterat sen tidigare år att de flesta nya programledare gör ett bra jobb även om man är skeptisk från början. Det blir nog ett speciellt läge att sitta i den där buren och känslorna för det man faktiskt gör gör nog sitt för dem och deras prestationer.

Men även om det går i bakgrunden när jag är hemma och pluggar så är jag väl inte fullt lika klistrad som jag varit tidigare år, kan erkänna att jag saknar Kodjo, han var fantastisk.
 
I övrigt har jag konstaterat sen tidigare år att de flesta nya programledare gör ett bra jobb även om man är skeptisk från början. Det blir nog ett speciellt läge att sitta i den där buren och känslorna för det man faktiskt gör gör nog sitt för dem och deras prestationer.

Men även om det går i bakgrunden när jag är hemma och pluggar så är jag väl inte fullt lika klistrad som jag varit tidigare år, kan erkänna att jag saknar Kodjo, han var fantastisk.
Jag saknar också Kodjo. Han ska vara nattgäst natten till söndag, jag funderar på att sitta uppe då :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 557
Senast: kma
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 143
  • Artikel
Dagbok Jag började ett nytt jobb i en ny stad, min älskade hund dog, jag skilde mig, sålde mitt hem, hade lite problem med boendet, köpte mig...
2
Svar
26
· Visningar
4 487
  • Låst
  • Artikel
Dagbok …”Först kommer ingenting, sen ingenting, sen allt på en gång.” Fast jag tycker nog mer att det känns som att jag är en slangbelleboll...
Svar
16
· Visningar
1 368
Senast: Parat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp