Musikhjälpen 2017

Jag saknar också Kodjo. Han ska vara nattgäst natten till söndag, jag funderar på att sitta uppe då :angel:
Kodjo är bättre i bild än i bara radio. I radio är han snudd på outhärdlig :meh:
Jag haaatar hans engelska pipig-röst inslag och långa utläggningar. Han verkar väldigt imponerad av sig själv. Verkar inte heller kunna vara allvarlig på engelska. Eller fånig på svenska.

I bild får man hans minspel också och det blir bättre. När han inte fånar sig är han OK.....

Antar att jag är för gammal helt enkelt.:meh:
 
Det blir inte jul utan MH. Det är det som får mig i julstämning. Har tyvärr inte lyssnat så mycket som jag önskat i år. Kommer definitivt skänka pengar men brukar göra det mot slutet av veckan.
 
Kodjo är bättre i bild än i bara radio. I radio är han snudd på outhärdlig :meh:
Jag haaatar hans engelska pipig-röst inslag och långa utläggningar. Han verkar väldigt imponerad av sig själv. Verkar inte heller kunna vara allvarlig på engelska. Eller fånig på svenska.

I bild får man hans minspel också och det blir bättre. När han inte fånar sig är han OK.....

Antar att jag är för gammal helt enkelt.:meh:
Eller bara har en annan smak/åsikt. Har nog inte med ålder att göra. :)
 
Gillar musikhjälpen som koncept, men jag klarar i n t e av att lyssna på det. Tror att Henrik Torehammar förstörde det för mig när han var med med alla katjing-ljud. Men det blir så himla tjatigt och så kletsentimentalt att jag bara inte kan ta det på allvar även om det ÄR allvarlga ämnen. Och så alla kändisar och halvkändisar som plötsligt är så jevla engagerade fast de bara vill promota sin senaste låt.

Detta är alltså enda veckan å året som jag lyssnar på komersiell bajsradio. NRJs morgonprogram alltså. Jag dör så jla dåligt, men jag slipper iag Laila Bagges skratt.
 
Brukar inte titta nåt på buren, men vi kör bakning och fika till förmån för musikhjälpen på jobbet i år igen (många frivilliga själar bakar och man betalar vad man vill för fikat genom att skänka till musikhjälpen).

Vi var ett gäng som hade julmys och bakning på jobbet i onsdags och sedan fick folk ta av det vi bakat och skänka pengar till musikhjälpen. Väldigt många som skänkte!
Vi har även 50% rabatt på vaccinationer för kunderna denna vecka och skänker resten till musikhjälpen.
 
Jag blev uppringd av Musikhjälpen nyss för att önska Popcorn live i telefon :o men samtalet bröts, jag gissar att de pratade för länge... :down:
 
:D
Snacka om att pulsen toksteg! Det var ett skånenr som ringde så jag förväntade mig typ "Bra El" eller nåt sånt, men fick ett "hej det är från Musikhjälpen, kan du tänka dig att göra din låtönskning live?" :o
Men åh, måste vara de som ringde mig då. Jag önskade en låt och inte långt efter det ringde ett skånenummer, men jag blev så jäkla paff att jag vågade inte svara :rofl:
 
AiIbgYJ.jpg

Idag var vi till buren :love:
 
Det kanske är för att jag kollat lite mindre i år än tidigare, men det känns som att det saknas lite känsla inne i buren? När de ska beskriva något är det oftast väldigt negativt, de är arga och förbannade. Inte så personligt som jag upplevt det tidigare år, och inte så mycket kärlek. Det växlar typ från ilska till ”buda på auktioner”-utrop som mest känns som lästa ur ett manus.

Men det kanske bara är min uppfattning, eller vad säger ni?
 
Det kanske är för att jag kollat lite mindre i år än tidigare, men det känns som att det saknas lite känsla inne i buren? När de ska beskriva något är det oftast väldigt negativt, de är arga och förbannade. Inte så personligt som jag upplevt det tidigare år, och inte så mycket kärlek. Det växlar typ från ilska till ”buda på auktioner”-utrop som mest känns som lästa ur ett manus.

Men det kanske bara är min uppfattning, eller vad säger ni?
Jag tror att mycket kan bero på ämnet. Dels är det ganska abstrakt men det är också så vidrigt att man han ett naturligt försvar mot att ta in för mycket. Man måste vara rationell, annars går man sönder mentalt, typ.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 557
Senast: kma
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 144
  • Artikel
Dagbok Jag började ett nytt jobb i en ny stad, min älskade hund dog, jag skilde mig, sålde mitt hem, hade lite problem med boendet, köpte mig...
2
Svar
26
· Visningar
4 487
  • Låst
  • Artikel
Dagbok …”Först kommer ingenting, sen ingenting, sen allt på en gång.” Fast jag tycker nog mer att det känns som att jag är en slangbelleboll...
Svar
16
· Visningar
1 368
Senast: Parat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp