Muskler vs Muskler

Nej, det handlar inte om fler matches. Jag kan inte byta ansikte till Johnny Depp, tex. Utan mer personlig utveckling.

Med alla de risker som anekdoter medför sig så har jag varit den eviga singeln, ofta olyckligt kär och kände till slut att det fick vara nog. Steg ett för mig blev att styra upp mitt liv (inte "singelliv") så bra att en partner närmast skulle utgöra ett problem :p och steg två blev att ta reda på vad jag egentligen ville ha ut av en relation, vad jag har att ge och vad jag behöver ge samt vad jag behöver få i en relation (steg två genomfördes med hjälp av en god vän som hjälpte mig att fundera och verkligen sätta ord på saker och ting). Nota bene att få av de krav och önskemål jag hade, på såväl mig själv som partnern, hade med utseende att göra.

När jag väl hade genomgått steg ett och två hände en del grejer. T.ex. förändrades hur jag valde att formulera mina presentationer på olika dejtingsidor som jag använde mig av. Jag tänkte överhuvudtaget inte på hur det jag skrev skulle tas emot, utan jag beskrev mig själv, vad jag hade att ge och vad jag behövde rakt på och utan krusiduller. Skrev ingenting om utseende, varken mitt eller hans.

Aldrig har jag gått på så många dejter som då. Aldrig har så många intressanta människor kontaktat mig. Till slut ramlade jag på min karl, och, som man säger, the rest is history.
 
Med alla de risker som anekdoter medför sig så har jag varit den eviga singeln, ofta olyckligt kär och kände till slut att det fick vara nog. Steg ett för mig blev att styra upp mitt liv (inte "singelliv") så bra att en partner närmast skulle utgöra ett problem :p och steg två blev att ta reda på vad jag egentligen ville ha ut av en relation, vad jag har att ge och vad jag behöver ge samt vad jag behöver få i en relation (steg två genomfördes med hjälp av en god vän som hjälpte mig att fundera och verkligen sätta ord på saker och ting). Nota bene att få av de krav och önskemål jag hade, på såväl mig själv som partnern, hade med utseende att göra.

När jag väl hade genomgått steg ett och två hände en del grejer. T.ex. förändrades hur jag valde att formulera mina presentationer på olika dejtingsidor som jag använde mig av. Jag tänkte överhuvudtaget inte på hur det jag skrev skulle tas emot, utan jag beskrev mig själv, vad jag hade att ge och vad jag behövde rakt på och utan krusiduller. Skrev ingenting om utseende, varken mitt eller hans.

Aldrig har jag gått på så många dejter som då. Aldrig har så många intressanta människor kontaktat mig. Till slut ramlade jag på min karl, och, som man säger, the rest is history.

Jag har testat många olika presentationer. Verkar varken göra till eller ifrån.
 
Jag har en idé om vad jag själv tycker är snyggt :). Det är enklare att gilla sig själv om andra också gör det.
För mig låter det som du fladdrar runt som en fjäril och försöker vara den personen som andra ska gilla?
Det ÄR svårt att hitta sig själv och börja gilla sig själv. Och det blir mkt klyschor. Men- jag tror inte det är sunt att ändra sig själv i förhoppning att andra ska gilla sig själv.
Jag tror du behöver stå still en stund... Fundera på vad du vill göra och vem du vill vara istället.
Sluta tänk att du ska ändra dig efter vad kvinnor kan gilla.
 
Jag har testat många olika presentationer. Verkar varken göra till eller ifrån.
Men det här är ju tvärtemot vad som skrevs i det som du citerade

Det handlar ju om att du INTE ska tänka så mycket på hur det du skriver kommer tas emot av andra och att du INTE ska testa dig fram efter vad du tror ger resultat utan om att du ska fokusera på vad som är viktigt för DIG i livet och i en relation
 
Men i tråd efter tråd efter tråd efter tråd efter tråd här i typ flera år har ju folk påpekat för dig att din attityd till både kvinnor, dejting och utseende verkar göra det väldigt svårt för dig. Men du tar ju inte in det alls?

Du måste ju nästan trolla.

Hur lyser min attityd till kvinnor , dejting och utseende igenom på mina bilder på Tinder ?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 258
Senast: Jadzia
·
Samhälle Senaste veckorna har jag hållit på med ett projekt som kretsar mycket kring identitetsmarkörer, det vill säga olika symboler och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 184
Kultur Jag är lite sent på det, men jag har denna morgon sett att folk har hoppat på en fotoutmaning på Instagram som heter Fånga februari. Den...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
15 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp