Mysigt badrum/toalett!

@MiniLi Jag tycker det känns ofräsch med blomjord i badrummet... :/ jag vet man behöver inte vara där o gräva direkt, men ändå :p blommor i vas hade väl kunmat funka, men nja, jag har ändå inga gröna fingrar så. Gröna plastblommor vill jag inte ha i badrummet bara, men har funderat på sån i hallen. Men jag kom på att plastblommor inte behöver va gröna, kom på att vi hade ju faktiskt rosa plastorkideer i badrummet jag o mitt ex, men nu associerar jag ju såna till den tiden, så vilö nog inte ha såna där nu heller :p

//r
 
@MiniLi Jag tycker det känns ofräsch med blomjord i badrummet... :/ jag vet man behöver inte vara där o gräva direkt, men ändå :p blommor i vas hade väl kunmat funka, men nja, jag har ändå inga gröna fingrar så. Gröna plastblommor vill jag inte ha i badrummet bara, men har funderat på sån i hallen. Men jag kom på att plastblommor inte behöver va gröna, kom på att vi hade ju faktiskt rosa plastorkideer i badrummet jag o mitt ex, men nu associerar jag ju såna till den tiden, så vilö nog inte ha såna där nu heller :p

//r
Varför skulle det vara annorlunda med blomgjord just i badrummet jämfört med i andra rum? ;)
Jag fattar verkligen inte. Den är ju i kruka liksom.
 
@MiniLi Men i badrummet ska det ju vara extra hygieniskt? :p Där tvättar man sig ju. Haha, inte trodde jag jag var så egen om att tycka så:p

//r
Nja, det är väl inte mer hygieniskt än ngn annan stans.
Däremot utsätts väl badrummet för mer smuts iom att vi tvättar oss och går på toaletten osv där, så det behöver ju städas oftare än tex ens vardagsrum.

Köket däremot bör väl vara extra hygieniskt. Dock aldrig hört att det skulle stoppa ngn från att ha blommor i köket ;)
 
Tack för du sa till @pepp Nu borde de synas igen? :)

27394461_10155334281135678_472980362_n.jpg
27497321_10155334281200678_1056115870_n.jpg
27582985_10155334281230678_742735897_n.jpg


Det har fortfarande inte hänt någonting där inne :P

//r
 
Hade bytt ut draperiet mot nåt i nån mjukare färg, kanske med nåt mönster som går färg i färg med mattan.

Nån rullvagn/schampoställning (vet dock inte hur mkt produkter du använder)
Kanske nån tavla så att väggarna inte ser så kala ut?
Vars har du handdukar?

Plus gröna växter.. vet att du inte vill ha det, men gör så mycket för ett badrum. Och nej det är inte äckligt ;) det jag gör på min toa är ju 10 gånger äckligare :D
 
Min toalett är överbelamrad med grejer istället. Mitt badrum är avlångt Det är under byggnation kan man säga. Ska se om jag hittar några nya bilder.
Har inte kakel utan våtrumsvägg med duschkabin så jag kan sätta upp saker på väggarna om jag vill.- Just nu tycker jag mer det är trångt och tråkigt.

Funktionabelt ja men tråkigt.
 
Hur är hörnet på sista bilden där du står och tar kort?

Kanske någon större ljuslykta. Skulle även som ovanstående skrev testa ett mönstrat duschdraperi

Någon/några snygga handdukar som hänger framme gör en del också
 
Jag tycker att ett fint handfatsskåp ger mer myskänsla. Och ett spegelskåp där man kan ställa ex någon fin korg och stoppa undan småkrafs. Matta med matchande fina handdukar ger också mer myskänsla, smaksak såklart. Personligen tycker jag bäst om naturfärger i badrum. Hylla med tavla och ljuslykta är också fint! :)
 
@pepp @Monkie @Diabetikern Tack för era svar :). Nu har det fula skåpet kommit bort iallafall :).
28053740_10155380141495678_1282579114_n.jpg

Så nu är det lite mer spacy där inne. Och här kommer hörnet med också, det är bara dörren där. Jag använder inte särskilt mycket produkter så behöver inte någon förvaring till såna, vilket är skönt. Jag vill försöka ha det ganska cleant där inne med grejer, men ändå få till en personlig touch, helt med hjälp av grejer på väggarna istället för t ex på golvet. Hylla med ljuslykta hade jag gärna haft, eller krokar som man kan hänga ljuslyktor/ljusslinga(or) på, något sådant funderar jag på hur jag ska få till på ett bra sätt. Sen som sagt kanske man kan göra nåt kul med t ex prismor och speglar...

Att hänga fram fina handdukar i fina färger hade jag också kunnat göra :) Jag har rosa, turkosa och gråa handdukar som jag funderar på. Har ännu inte riktigt kommit på vad jag vill ha för färger där inne, men funderar på guld och mörkrosa? :)
Ska till Ullared om ett månad så funderar på om jag inte ska köpa nåt förrän då och kolla där vad som finns...

Grönt tycker jag inte om :p men jag kan sträcka mig till att börja fundera på plastblommor i andra färger! Synd jag o exet hade rosa orkidéer som sagt, men finns ju annat :nailbiting::up:. Har andra rosa plastblommor i badrummet hemma hos pappa har jag kommit på med ju...

//r
 
Förstår om ingen orkar läsa mer om min toalett nu:p men jag gör ett försök. Vad tror ni om en, två eller tre såna här på väggarna därinne? Jag har inte hittat någon likadan med bara rosa lampor, men färgerna på den här kan funka :) Det är med batterier, vilket jag egentligen inte gillar, men det behöver ju vara det i badrummet där har jag inga uttag.
Den behöver ju inte hänga sådär heller utan kan hängas hur som helst. :)
Sen tänkte jag man kan ju ha ett genomskinligt duschdraperi så ser man dem även när man duschar? :idea:

upload_2018-2-15_17-39-35.png


//r
 
@G-uldlock Hmmm? :/ Borde det stå nånstans i informationen isf? Hittade inget. Borde jag maila o fråga?

//r

Generellt är inte så enkla batteridrivna slingor så högt klassade iom batterilådan. Om du vill ha ljusslinga i badrummet är det nog en utomhusslinga du behöver köpa. De har rätt och i detta fall högre klassning än vad som behövs
 

Liknande trådar

Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 102
Senast: Otherside
·
Fritid För ungefär en månad sedan så flyttade jag in i min första egna lägenhet som jag ska ha nu i några år medan jag studerar och jag trivs...
Svar
11
· Visningar
1 659
Senast: fickan
·
Fritid Nu ska vi snart ta tag i vårat ena badrum och jag känner att lite renoveringstips är på sin plats. Just nu ser det ut så här...
Svar
0
· Visningar
1 270
Senast: MM
·
Hemmet ... med små medel. Vi har ett badrum, det är litet och lågt i tak (höjt golv) och har inget fönster. Det är faktiskt lite som att...
Svar
6
· Visningar
4 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp