Nackrem kandar

Lilla_momma

Trådstartare
Hej!
Jag har googlat och letat i alla internets vrår men hitillis inte lyckats hitta något som passar, hoppas någon här har tips :)
Jag vill ha en lös nackrem som jag kan lägga till ett befintligt träns så att det funkar som ett kandar. Fick tips att kolla på huvudlag till islandshäst men lyckas inte hitta det jag vill ha, vilket är:
1. Svart
2. Rundsytt
3. Inåtvända spännen eller snabbhakar
4. Mässingsspännen

Har hittat rundsytt med silversnabbhakar och inte rundsytt med mässingsspännen.. Det närmaste jag kommit hittills är en platt rem med inåtvända spännen och mässing från Dyon.. Någon som har tips?! Skulle kunna leva med silverspännen om det är inåtvända vid bettet för då syns det ju ändå knappt (bara i nacken), men lyckas bara hitta med vanliga spännen eller snabbhakar, och det skulle nog se märkligt ut till mitt träns..
 
Hej!
Jag har googlat och letat i alla internets vrår men hitillis inte lyckats hitta något som passar, hoppas någon här har tips :)
Jag vill ha en lös nackrem som jag kan lägga till ett befintligt träns så att det funkar som ett kandar. Fick tips att kolla på huvudlag till islandshäst men lyckas inte hitta det jag vill ha, vilket är:
1. Svart
2. Rundsytt
3. Inåtvända spännen eller snabbhakar
4. Mässingsspännen

Har hittat rundsytt med silversnabbhakar och inte rundsytt med mässingsspännen.. Det närmaste jag kommit hittills är en platt rem med inåtvända spännen och mässing från Dyon.. Någon som har tips?! Skulle kunna leva med silverspännen om det är inåtvända vid bettet för då syns det ju ändå knappt (bara i nacken), men lyckas bara hitta med vanliga spännen eller snabbhakar, och det skulle nog se märkligt ut till mitt träns..

Googlar
Hej!
Jag har googlat och letat i alla internets vrår men hitillis inte lyckats hitta något som passar, hoppas någon här har tips :)
Jag vill ha en lös nackrem som jag kan lägga till ett befintligt träns så att det funkar som ett kandar. Fick tips att kolla på huvudlag till islandshäst men lyckas inte hitta det jag vill ha, vilket är:
1. Svart
2. Rundsytt
3. Inåtvända spännen eller snabbhakar
4. Mässingsspännen

Har hittat rundsytt med silversnabbhakar och inte rundsytt med mässingsspännen.. Det närmaste jag kommit hittills är en platt rem med inåtvända spännen och mässing från Dyon.. Någon som har tips?! Skulle kunna leva med silverspännen om det är inåtvända vid bettet för då syns det ju ändå knappt (bara i nacken), men lyckas bara hitta med vanliga spännen eller snabbhakar, och det skulle nog se märkligt ut till mitt träns..

Böckmanncenter har två stycken modeller av vad du söker :)
 
Åhhh typiskt, missade det rundsydda :down:
Du kan inte lämna in en befintlig rem och få den omgjord till rundsydd?
Hm, det var ett alternativ jag faktiskt inte ens tänkt på. Kan man göra så? Vet dock inte om man kan hitta en rak med spännen i nacken och det lär blir svårt att sy om när spännet sitter på sidan eftersom det blir en sån kort bit tänker jag?
 
Hm, det var ett alternativ jag faktiskt inte ens tänkt på. Kan man göra så? Vet dock inte om man kan hitta en rak med spännen i nacken och det lär blir svårt att sy om när spännet sitter på sidan eftersom det blir en sån kort bit tänker jag?

Hastkuren.se har!!! Dock med silverspännen men vid bettet är det inåtvänt så det syns inte och uppe vid nacken får du måla spännena eller ha ett ludd :up::love:
 
Har faktiskt hittat två stycken nu, dock med utåtvända spännen men åtminstone i mässing.. Kanske blir det inte bättre än så
 

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter ett rundsytt träns till min häst men kan inte hitta något jag tycker är perfekt. Så nu ber jag om tips! Önskemål: Svart...
Svar
15
· Visningar
1 529
Utrustning Har just köpt ett kandar som är jättetrevligt förutom att bridongremmen är lite för lång. Resten av kandaret passar och det går inte att...
Svar
1
· Visningar
1 266
Senast: Centaur
·
Utrustning Jag har googlat och letat överallt jag kan tänkas hitta "Det" kandaret men gått bet. Kanske någon här kan hjälpa mig. Jag letar...
Svar
5
· Visningar
1 238
Senast: Shaklima
·
Dressyr Jag behöver hjälp. Min tränare har nu varit på mig de senaste åren om att det är dags att börja rida på kandar. Problemet är att jag...
Svar
11
· Visningar
1 891
Senast: malou78
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp