Nackspärr...

Fibusen

Trådstartare
Har jordens nackspärr! Slog till i går kväll och har blivit värre och värre, kan vrida åt sidorna ganska ok, och nedåt, men bakåt går inte alls! Tvärstopp! Jag kan inte ens dricka utan sugrör!

Legat med värmedyna sen kl 18, men strax läggdags och jag ska upp och jobba i morgon.. Vad kan jag göra mer? Värmedynan är elektrisk, så vet inte om jag törs sova med den? Stretcha/inte stretcha? Hjääääälp!!!!
 
Voltaren gel och försiktig rörelse. I mitt fall brukar även tryck på en punkt i skulderbladet hjälpa, kanske kan du hitta en liknande.
 
Så mycket rörelse som möjligt! Ligg inte still och vänta ut det utan försök röra dig så mycket som möjligt. Smärtstillande underlättar såklart.
 
Något bättre idag, iaf så pass att jag kan jobba utan större svårigheter. Känns mer nästan som träningsvärk i dag över nacken, inte den där skarpa smärtan som i går. Rör mig på jobbet och stretchar så gott det går. Vänder/böjer jag för mycket så kommer den där knivsmärtan igen, men går nog åt rätt håll.

Fick en släng av nackspärr, fast på andra sidan för två veckor sen, inte lika illa som denna gång dock. Men blir fundersam när det kommit med så kort tid emellan. Har liksom haft nackspärr en gång tidigare, typ 15 år sen...

Kanske dags att gå till kiropraktor som nån föreslog?
 
Något bättre idag, iaf så pass att jag kan jobba utan större svårigheter. Känns mer nästan som träningsvärk i dag över nacken, inte den där skarpa smärtan som i går. Rör mig på jobbet och stretchar så gott det går. Vänder/böjer jag för mycket så kommer den där knivsmärtan igen, men går nog åt rätt håll.

Fick en släng av nackspärr, fast på andra sidan för två veckor sen, inte lika illa som denna gång dock. Men blir fundersam när det kommit med så kort tid emellan. Har liksom haft nackspärr en gång tidigare, typ 15 år sen...

Kanske dags att gå till kiropraktor som nån föreslog?

Min kille är leg kiro och varit lärare på kiro-högskolan. Nackspärr är supersimpelt för dem att ordna. Vi har haft en hel del spring hem för nackspärrsfix tex. En behandling och så ska du vara bra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 750
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 152
Senast: Puffindog
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den här dagen har varit osedvanligt seg. Jag sov länge i morse och jag tog en tupplur senare på dagen. Enligt väderprognosen igår så...
Svar
0
· Visningar
956
Senast: Magiana
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
4 868
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp