Bukefalos 28 år!

När ni köpt häst

Sv: När ni köpt häst

Jag skulle råda dig att ta över den tidigare försäkringen till att börja med.

Då har du skydd direkt.

OM hästen är helt utan skavanker och/ eller ung skulle jag kolla med övriga bolag. Om du kan få en bättre (och/eller billigare) på ett annat bolag skulle jag råda dig att byta.

Se dock till att du helt säkert får en försäkring utan reservationer (undantag).

// Frasse Försäkringsnörd
 
Sv: När ni köpt häst

meningen var att vi bara skulle fört över hästens försäkring på ossmen ändra från A2 till A1 ombudet krångla till det ocgh det hela slutatde med att hästen var utan försäkran i tre veckor utan vår vetskap:crazy: :crazy:

ringde upp till huvudkontorer så fort vi fick reda på detoch domj fixade till det så det såg ut som hon vardirektöverförd på pappret eftersom vi trodde det och hade gått igenom alltihopa bådemed vårat ombud och förra ägarns ombud.

Så det löste sig i sista änden men man var rätt arg närman fick redapå hur det låg till.
 
Sv: När ni köpt häst

Vi bytte försökringsbolag per telefon direkt på plats när hästen gått igenom besiktningen, sen skrev vi på papprena.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Har prisökningarna påverkat ert hästägande? Slutat köpa något, köper något annat, köper begagnat, bytt stall, sålt häst, jobbat mer...
2
Svar
34
· Visningar
3 603
Senast: villhöver
·
Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 134
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
317
Hemmet Köpte mitt hus av ett alkispar. Mycket av det slitna och förstörda har jag fixat men ett par saker har jag låtit vara eftersom det...
Svar
10
· Visningar
926
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp