Nagellackskonst! *Bildtråd*

Idas

Trådstartare
Idag provade jag att måla mina naglar i något annat än rött/rosa :p

Det var ju faktiskt jättekul (men svårt!).

Finns det någon annan som brukar måla sina naglar i mönster eller annat :) In med bilder, jag vill ha inspiration!

Här är mina :D

1457514_10151767789040969_878052638_n.jpg
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Oh vilken rolig tråd och vad snygga dina naglar var. Här är en variant jag körde i somras. (Ursäkta cigaretten :o )

 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Ja! En tråd för mig! Jag är en nagelnörd som arbetstränar på en nagelsalong några timmar i veckan. Målet är att bli pigg nog att orka gå en utbildning och sedan jobba med detta. :love:

Några exempel:

IMG_1431.jpg


IMG_1074_1.jpg


IMG_1351.jpg


IMG_0582_1.jpg
(sorry för dålig bildkvalité på den...)

Jag har maaaassor med fler bilder på olika saker jag målat, så jag lär nog återvända till denna tråd och bildbomba den flera gånger. :sneaky:
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Men oj vad fint!! Vad använder man för verktyg för att kunna måla så detaljerat? :)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jäklar vad duktig du är!!!

kl

Och åh så rolig tråd! Jag har sällan bilder på mina naglar, men brukar köra något rätt diskret men ändå kul ;) Jag har just nu en förkärlek för fransk manikyr-stil fast med starka färger på nageln och glitter på tippen. Fast idag är naglarna blå och ringfingernaglarna mörkblå med glitter över.
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

+ Flixon. Tack så mycket!

Jag använder akrylfärger och pyttesmå penslar samt en stor portion tålamod. ;) Akrylfärger är lättare än nagellack när man ska måla detaljerat, då det går att göra färgen tunnare och blir det fel så går det att torka bort med vatten/alkohol (beroende på om det torkat helt eller ej) utan att förstöra lacket under. Ett överlack på det, så sitter det lika bra som vanligt nagellack sedan. :)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Kl smyger in från senior

Ohhh jag älskar nagellack och har precis börjat pilla med nailart..
Dåliga mobilbilder kommer innom kort :D
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

kl

Jag är inget stor fan av att måla naglar just för att det blev aldrig snyggt med kort om tid, såg på Tv om "tidningspappsnaglar" och fick mig på fall direkt, inte ens svårt och så snyggt ^^

20131124_091658_5291b77788e59d1e59a02213.jpg

20131124_091504_5291b7759606ee37be8e9c75.jpg
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Heelt OT, men jag tycker att du ska ta upp bloggandet igen! Jag gör ju inget alls med mina naglar men det var så himla kul att se dina projekt! Du är så grymt duktig! :love:
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Tack! :love: Vi får väl se... När jag känner att jag orkar så kanske jag börjar igen. ;)

För att vara lite mer on topic, så kommer här två bilder på mina senaste "projekt".

1395988_10152092314054809_416058374_n.jpg


2013-11-22_14-02-55_273.jpg


Tipparna på den undre bilden är till chefens lilla "titta-vilka-olika-sorters-dekorationer-man-kan-göra-så-våga-nåt-mer-spännande-än-franskt-och-rött-ställ". Just nu är det rätt mycket jul- och vintertema. *har världens bästa praktikplats*
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Det ska du verkligen, det blir riktigt snyggt och man behöver inte lägga ner sån tid egentligen. förut så tog jag bara text och "kopierade" över på nageln, men nu gör jag dubbla omgångar, först nått fint mönster som jag letar upp i tidningen och efter det tar jag text :)
Antar att du vet hur du ska gå tillväga helt? :)

Då man tar klarlacken på slutet så skrapa ej av penseln, då blir penseln för torr och man smetar bara ut allt.
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

hm... jag sitter och funderar på en sak.. jag håller ju inte på med "lösnaglar" och liknande, inte min grej än.. men jag tycker det skulle vara coolt att använda små fjädrar ifrån min undulat på nageln jag tänker migatt det är väl bara att lägga fjädern på och måla klarlack över, men det kanske inte blir så bra? :P

Hur ska man göra? ni proffs?! :p
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag hade youtubat det där! Finns så sjukt många tutorials om allt möjligt nagelrelatera på youtube :)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Ja jag googlade direkt på hur jag skulle göra :D Tack för tips om dubbel text och överlacket!
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

hm... jag sitter och funderar på en sak.. jag håller ju inte på med "lösnaglar" och liknande, inte min grej än.. men jag tycker det skulle vara coolt att använda små fjädrar ifrån min undulat på nageln jag tänker migatt det är väl bara att lägga fjädern på och måla klarlack över, men det kanske inte blir så bra? :P

Hur ska man göra? ni proffs?! :p

Jag tror det funkar om det är väldigt små och tunna fjädrar men det kräver nog flera lager överlack för att sitta fast.

Therese1988: Wow :love: Den med rosorna fick mig typ att vilja gifta mig!

MinIan: Jag har aldrig fattat hur jag ska göra tidningsavtryck, ska det vita lacket vara torkat eller nymålat och hur länge ska man hålla emot tidningen?
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

oh en tråd för mig. Älskar allt som har med naglar att göra, och har som hobby att pyssla med mina egna emellanåt.
Här kommer ett par av dom hundra jag gjort ;P












 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 267
Senast: farin
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
856
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
643
Senast: nyttnick
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp