Nagellackskonst! *Bildtråd*

För att väga upp proffsnaglarna slänger jag in en bild på mitt senaste lekande :p Har beställt massa kul grejer via wish, så blev tvungen att testa nästan allt på en gång :angel:

14520436_10157667656595311_5460938387548313402_n.jpg
 
Hörrni! Riktigt snyggt vitt lack? Alltså jävligt täckande vitt (matt?). Tips bitte!

Jag skulle hålla mig borta från det billigaste skiktet av lack. Billiga lack innehåller generellt mer skit, torkar sämre och har borstar som inte är trevligt utformade.
Många vita lack är som mjölk, och man behöver många lager för att det ska täcka.
Men av de som finns i vanliga sminkaffärer är det Essie:s "Blanc" jag gillar mest. Om fiskar på Ebay och hittar OPI:s Angel with a leadfoot är det ett fantastiskt vitt lack. ProNails har också vita lack som är fantastiska, är man ok med creme/vanilj är "Come out of you shell" väldigt trevligt. Även om jag generellt är motståndare till China Glaze får jag dock lov att erkänna att deras "White on white" är helt ok. För samtliga jag nämnt behövs 2 lager för full täckning.

Det är dock nästan alltid bättre att satsa på ett vitt lack som egentligen är till för att franska tippar, tex Color Clubs "french tip", det finns på Ebay m.fl.

Om det är en matt yta du vill ha skulle jag säga att det bästa är att lacka som vanligt, köra med ett bra överlack och toppa med OPI matte topcoat.

Jag hade precis fixat hos djuren när jag tog bilden så nagelbanden ser värre ut än vad de är men jo, de är nog ganska torra plus att jag hela tiden biter på dem. Jag brukar aldrig komma ihåg att olja men gjorde det igår och vet inte om det var en tillfällighet eller vad sjutton som hände men naglarna blev som gamla hårda kex idag :eek::confused: De sprack i lagningarna och en annan skivade sig så jag bestämde mig för att klippa ned dem. Det brukar aldrig vara några problem men naglarna sprack som bara den och kändes väldigt mycket hårdare än vad de brukar trots att jag har slarvat med att använda trind. Så nu är mina naglar korta och fula :(

Aha, okej. En nagel består ju av en massa olika lager och en nagel suger åt sig vätska. Naglar kan spricka/svälla när den utsätts för vatten eller olja med mycket vatten i. Läst att en nagel kan suga åt sig 10 gånger sin egen vikt i vätska om den är torr, så fortsätt smörj istället nu! Och akta dig för olja som är utspädd med massa vatten. Så med tanke på hur dina naglar reagerat jag misstänker fortfarande att dina naglar är torra och behöver mjukas upp mer. Lagningar är ju också känsliga, har man lagat en nagel med någon form av textil/cellulosa ökar det risken för att materialet i sig ska suga upp vatten och sprängas.Trind hade jag slutat med omgående. Vill du ha en nagelstärkare som är lite snällare tipsar jag om Rejuvacote (nr 2), finns på Ebay billigt. Av vad jag har läst om Trind är det något jag aldrig skulle lägga på mina naglar, men ett stärkande underlack vill jag ha och mina naglar fungerar bra med det.
 
Senast ändrad:
Aha, okej. En nagel består ju av en massa olika lager och en nagel suger åt sig vätska. Naglar kan spricka/svälla när den utsätts för vatten eller olja med mycket vatten i. Läst att en nagel kan suga åt sig 10 gånger sin egen vikt i vätska om den är torr, så fortsätt smörj istället nu! Och akta dig för olja som är utspädd med massa vatten. Så med tanke på hur dina naglar reagerat jag misstänker fortfarande att dina naglar är torra och behöver mjukas upp mer. Lagningar är ju också känsliga, har man lagat en nagel med någon form av textil/cellulosa ökar det risken för att materialet i sig ska suga upp vatten och sprängas.Trind hade jag slutat med omgående. Vill du ha en nagelstärkare som är lite snällare tipsar jag om Rejuvacote (nr 2), finns på Ebay billigt. Av vad jag har läst om Trind är det något jag aldrig skulle lägga på mina naglar, men ett stärkande underlack vill jag ha och mina naglar fungerar bra med det.
Det ska vara ren mandelolja utan vatten enligt innehållsförteckningen. Lagningarna var med superlim. Med tanke på att jag typ aldrig smörjer dem i vanliga fall, kanske en gång i månaden när jag kommer ihåg, så är de säkert torra. Misstänker att stopp-och-väx torkar ut en hel del också. Jag köper ingenting från utomlands men tack för tipset! Jag har aldrig haft synliga problem med trind och har rätt mycket kvar så får se vad jag gör när det är slut. Naglarna spricker alltid vid samma längd och på samma ställen på lång- och pekfingrarna. Min fria kant går väldigt högt upp på sidorna pga bitandet så de blir ju mycket svagare av det. Just nu har jag dock inga naglar kvar då alla rök vid en ångestattack igår :cry: Så nu blir det till att spara ut alla igen. Ska försöka komma ihåg olja och se om det blir någon skillnad på dem.
 
@Shenzi Supersnygga naglar du visat! blir verkligen inspirerad att fortsätta leka med stämplarna :)
Det svarta lacket du stämplat med på bilderna, vet du var du köpt det?
 
@Shenzi Supersnygga naglar du visat! blir verkligen inspirerad att fortsätta leka med stämplarna :)
Det svarta lacket du stämplat med på bilderna, vet du var du köpt det?

Tack! :)
Det svarta lacket är Moyou "Black knight". Jag skulle rekommendera att köpa riktiga stämpellack, det är svårt att hitta vanliga lack med så pass mycket pigment i att de fungerar väl till stämpling. Ett av få lack som jag testat för stämpling och som ger ok resultat är A-England Camelot. Det finns fler lack såklart som är rejält pigmenterade och fungerar för stämpling, men det är trial and error som gäller ofta. Så vill man vara säker på att det fungerar är det bättre att köpa riktiga stamping-lack. Jag har också testat billigare varianter, från Born pretty store och det har fungerat kanon, så det är ett tips till dig.

Jag har nyligen upptäckt att A-Englands lack Natasha´s dance/War & peace funkar bra för stämpling, det är dock holografiskt men väldigt vackert.
 
Tack! :)
Det svarta lacket är Moyou "Black knight". Jag skulle rekommendera att köpa riktiga stämpellack, det är svårt att hitta vanliga lack med så pass mycket pigment i att de fungerar väl till stämpling. Ett av få lack som jag testat för stämpling och som ger ok resultat är A-England Camelot. Det finns fler lack såklart som är rejält pigmenterade och fungerar för stämpling, men det är trial and error som gäller ofta. Så vill man vara säker på att det fungerar är det bättre att köpa riktiga stamping-lack. Jag har också testat billigare varianter, från Born pretty store och det har fungerat kanon, så det är ett tips till dig.

Jag har nyligen upptäckt att A-Englands lack Natasha´s dance/War & peace funkar bra för stämpling, det är dock holografiskt men väldigt vackert.
Tack för tipsen! Gillar på ett sätt den lite "brustna" effekten som blev av min senaste stämpling, men hade varit kul att kunna få en riktigt "krispig" effekt också!
Vart köper du de "riktiga stämpellacken"?

Tillägg: såg nu att du tipsat om en butik!
 
Den hör tråden är farlig! Har redan beställt två stämplingslack och en ny platta :angel:

@Shenzi när du stämplar, använder du överlack flera gånger eller bara över översta lagret? Vilket överlack använder du? Jag gillar Seche vite, och tycker det funkar bra även med stämplingen, men alltid bra att få tips :)
 
Tack för tipsen! Gillar på ett sätt den lite "brustna" effekten som blev av min senaste stämpling, men hade varit kul att kunna få en riktigt "krispig" effekt också!
Vart köper du de "riktiga stämpellacken"?

Tillägg: såg nu att du tipsat om en butik!

Brustet kan vara fint med, beroende på mönster. Ofta dubbelstämplar jag, dvs tar en mjuk färg först, sen stämplar med svart över för att få dimension. Då använder jag en clear stamper av något slag.
Det har jag tex gjort nedan, det guldiga är inget riktigt stämpellack, men det funkar, men som synes är resultatet inte klockrent under det svarta - men i det här fallet tycker jag att det är charmen.

IMG_20160917_133620_zpsaaoeaceq.jpg


Den hör tråden är farlig! Har redan beställt två stämplingslack och en ny platta :angel:

@Shenzi när du stämplar, använder du överlack flera gånger eller bara över översta lagret? Vilket överlack använder du? Jag gillar Seche vite, och tycker det funkar bra även med stämplingen, men alltid bra att få tips :)

Jag använder nästan uteslutande seche vite, mest för att det är den enda som jag varit nöjd med som går att få tag i Sverige. Annars är jag förtjust i Ricas topcoat, men då är det beställning från tex Etsy som gäller. Men det överlacket är ingen fast dry topcoat, och det är ju skönast att ha tycker jag.

Jag målar först mina naglar och lägger på ett lager överlack, sen när det är torrt stämplar jag, sen överlack igen (så totalt 2 gånger). Om jag dubbelstämplar kör jag oftast inte med ett överlack mellan stämplingarna, om inte färgen är av en sån typ av det följer med stämpeln upp igen vid stämpling nr 2.
 
Brustet kan vara fint med, beroende på mönster. Ofta dubbelstämplar jag, dvs tar en mjuk färg först, sen stämplar med svart över för att få dimension. Då använder jag en clear stamper av något slag.
Det har jag tex gjort nedan, det guldiga är inget riktigt stämpellack, men det funkar, men som synes är resultatet inte klockrent under det svarta - men i det här fallet tycker jag att det är charmen.

IMG_20160917_133620_zpsaaoeaceq.jpg




Jag använder nästan uteslutande seche vite, mest för att det är den enda som jag varit nöjd med som går att få tag i Sverige. Annars är jag förtjust i Ricas topcoat, men då är det beställning från tex Etsy som gäller. Men det överlacket är ingen fast dry topcoat, och det är ju skönast att ha tycker jag.

Jag målar först mina naglar och lägger på ett lager överlack, sen när det är torrt stämplar jag, sen överlack igen (så totalt 2 gånger). Om jag dubbelstämplar kör jag oftast inte med ett överlack mellan stämplingarna, om inte färgen är av en sån typ av det följer med stämpeln upp igen vid stämpling nr 2.
Oj, dubbelstämpling verkar lite för avancerat än så länge :p Ska lyckas få till det utan att smeta ut det i ett lager först ;) Men väldigt läcker effekt som du säger, får bli till att fortsätta öva!
 
Fick en fundering igår när jag nagelfixade lite..
Kan man när själva manikyren är gjord lägga ett lager gel utanpå? Tänker för att förlänga hållbarheten på det hela, eller blir det bara misär och elände av lacket då?
 
Fick en fundering igår när jag nagelfixade lite..
Kan man när själva manikyren är gjord lägga ett lager gel utanpå? Tänker för att förlänga hållbarheten på det hela, eller blir det bara misär och elände av lacket då?

Sent svar nu, men som jag fattat det så ska det gå. :)
 
Provar gellack (som inte ska härdas i lampa då) för första gången. Ett frpn Sally Hansen, och jag tror jag gillar't. Helt gräsliga naglar nu efter att ha misskött dem som tusan, men de ska nog ta sig :)
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 233
Senast: farin
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
843
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: nyttnick
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp