Nagellackskonst! *Bildtråd*

image1_5829c9f49606ee2333eb7d31.jpg

image2_5829c9f92a6b2286333df38a.jpg


Fick inte riktigt till bilden så färgen på naglarna syns ordentligt, ser nästan svart ut men i ljuset ser man att de skiftar i mörkt lila :p Är jätte nöjd, kommer nog bli fler gellack från Isadora för min del, på bilden har de suttit på i ca 5 dagar :up: och då jobbar jag ändå mycket med händerna och håller på väldigt mycket med nycklar b.la...
 
Jag har köpt ett stämpelkit men oj vad svårt det var att få det bra nu första gången jag provade.
Är det någon annan som stämplar?
 
Sådan mor, sådan dotter?

15589982_1601917446492382_135498088584324581_n_zpsogfoy2ay.jpg


Klart jäntan ska ha fina naglar nu när hon åker iväg för att fira jul med faderskapets sida av släkten och sen ska fira nyår med pojkvännen och ja, jag har små händer :cautious:
 
Jag har köpt ett stämpelkit men oj vad svårt det var att få det bra nu första gången jag provade.
Är det någon annan som stämplar?
Jag gör.
Mina tips:
Var snabb med att stämpla på plattan när du fått på nagellacket där. Stämpla då rakt ner. När mönstret är på stämpeln är det inte lika bråttom och jag rullar på mönstret på nageln.
Jag använder aceton till att göra ren platta, stämpel och skrapa mellan stämplingarna. Har man fått färg som inte hör till mönstret på stämpeln är det bara att skrapa av med nageln innan man stämplar på nageln. Jag föredrar mjuka stämplar, tycker de är enklare.

dsc.jpg
 
Fråga- jag tycker nagellacksborttagning sliter på naglarna så mkt. De skivar sig. På apoteket rekommenderade de avokadoolja så det ska jag prova. Andra tips?
 
Ja jag har provat olika
Men blir samma resultat
Då är mitt tips också nagelolja, ha på dagligen.
Du kan ju prova med sånt underlack som man drar av istället för vanligt underlack i perioder också. Då får nageln vila från borttagningsmedel. De sitter förstås inte lika länge. Jag använder vanligt trälim som underlack ibland, speciellt när det är mycket glitter. Det funkar och man drar av det sen bara
 
Har läst igenom hela tråden de senaste dagarna och blir bara mer och mer inspirerad att ta bättre hand om mina klor. Just nu är mina ganska korta med Mavala Tallinn på (gammelrosa) varvat med Isadora base/top coat (tror jag det är). Lyckades dessutom hitta min gamla nagelolja, men pipetten har gått sönder så får improvisera lite ;)

Ska försöka ta tag i och organisera upp min samling av nagellack, just nu ligger majoriteten i en papperspåse under sängen :o Personliga favoriter är OPI, Isadora och Mavala, men det finns även andra i samlingen.

På inköpslistan (tack vare er) finns scratch nails nail food, trind och seche vite :)
 
Hittade en gammal (tror jag köpte den för 10 år sedan:o) Nutra Nail Green Tea Growth Treatment i min påse med nagellack så när jag målade om dem idag så blev det en omgång med den i botten. Tänkte försöka ta på det en gång om dagen vid nagelbanden innan jag kör olja för att se om det gör någon skillnad.

Dagens lack blev:
Base + Fop: IsaDora 600 clear "extra long lasting" (får se om det stämmer)
Färg: OPI liquid sand WHARF! WHARF! WHARF!

Ska se om det lyckas bli någon bild på det efter jag rensat upp allt som hamnat utanför imorgon (lyckas alltid paja nagellacket när jag försökt med remover så kladdar på som bara den och tvättar/pillar bort allt överflödigt dagen efter.

Hur länge brukar era naglar klara sig när ni målat dem? Tror aldrig jag haft en och samma färg ens i en vecka :o brukar bli att jag pillar loss lacket från naglarna när det gått några dagar och utväxten börjat synas, speciellt om jag har tråkigt… Enda gångerna de klarat sig längre var nog när jag gick och gjorde gelénaglar hos en vän som utbildade sig.
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 281
Senast: farin
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
858
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
649
Senast: nyttnick
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp