Nagellackskonst! *Bildtråd*

16997781_10154982413912456_2661652580573270410_n.jpg


Provar ny folie idag. Plåstret ger verkligen manikyren det lilla extra, tycker ni inte?
Hur får du folien att fastna? Bara det klistret som är på själva folien räcker inte för mig..
 
Hur får du folien att fastna? Bara det klistret som är på själva folien räcker inte för mig..
Det är inte klister på folie. Använder du nåt med klister på från början så är det inte folie du använder.
Kan inte råda dig när jag inte vet vad du använder.. Men kanske extra klister?

Med folie har man på speciellt klister på naglarna, sen fungerar folien som gnuggistatueringar typ. Du kanske har nåt slags klisterdekaler?
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Ja! En tråd för mig! Jag är en nagelnörd som arbetstränar på en nagelsalong några timmar i veckan. Målet är att bli pigg nog att orka gå en utbildning och sedan jobba med detta. :love:

Några exempel:

IMG_1431.jpg


IMG_1074_1.jpg


IMG_1351.jpg


IMG_0582_1.jpg
(sorry för dålig bildkvalité på den...)

Jag har maaaassor med fler bilder på olika saker jag målat, så jag lär nog återvända till denna tråd och bildbomba den flera gånger. :sneaky:
så snyggt!
 
Började pilla loss det gamla lacket i söndags så fick ta bort det för att inte förstöra naglarna helt, målade om dem med ett grönt, gammalt, billigt, skitlack… Tröttnade på det redan igår, men orkade inte göra något då. Tog tag i det idag och tänkte att jag kunde försöka ta slut på det lacket och ett till av samma sort så testade dry marble art med blandat resultat. Här är den bättre handen (höger blev inte alls bra, men det är det sköna med marble art, även kaos kan se okej ut).
Bild_zpsucirhrad.jpg
 
17309600_10155019039157456_3944375602518997720_n.jpg


Jag har letat rätt länge efter ett guldlack som jag är nöjd med. Silver finns massor, men inget motsvarande i guld. Men det här är jag rätt nöjd med, 10kr på Dollarstore var det ju helt klart värt
 
17457582_10155039507732456_372231305515416502_n.jpg


Jag testade chromepulver idag, på vanligt nagellack. Det funkade som synes, men fingrarna var helt vidriga att försöka få rena. Någon som pysslar med pulver och har tips för att undvika få silverfingrar (och ansikte, soffa, hund)?
 
17457582_10155039507732456_372231305515416502_n.jpg


Jag testade chromepulver idag, på vanligt nagellack. Det funkade som synes, men fingrarna var helt vidriga att försöka få rena. Någon som pysslar med pulver och har tips för att undvika få silverfingrar (och ansikte, soffa, hund)?
Kan inte hjälpa dig med din gråta men gud så snygga naglarna vart! Vart köper man sånt och hur gör man? :love:
 
Kan inte hjälpa dig med din gråta men gud så snygga naglarna vart! Vart köper man sånt och hur gör man? :love:
Sök på mirrorlack, eller mirrorpolish. Är egentligen till gelnaglar, men jag gjorde med vanligt lack. Köpt mina på Ebay för 7-8 kr burken. Men det är tamefasen pulver överallt!
 
17424601_10155043182262456_3073055648915007685_n.jpg


Lite påskfeeling över naglarna idag. Sorry för extremt torra fingrar men det blev resultatet efter att ha kämpat för att få bort chromepulvret
 
Jag är nyfiken på det där med folie :) Hur fäster en det på nageln?

ändrat: såg att svaret stod några inlägg längre upp :angel:

Är det någon som kan tipsa om ett vettigt lim för folie :D
 
18194173_10155170758977456_33723716371004121_n.jpg

Dagens folie.

Jag är nyfiken på det där med folie :) Hur fäster en det på nageln?

ändrat: såg att svaret stod några inlägg längre upp :angel:

Är det någon som kan tipsa om ett vettigt lim för folie :D

Jag använder Kami. Tycker det är grymt bra. Allt hänger på limmet..och överlacket. På bilden har jag vanligt överlack, det gör ytan lite mattare och liksom, som om det vore småskrynkligt Vill man ha kvar full effekt, om man har hologram t.ex. så får man ha vattenbaserat överlack.
 
Ehhh känns som jag spammar tråden. Idag gjorde jag någon sorts "marble/marmor" effekt. Använde 4 olika färger och plastfolie.
18664715_10155248374282456_2877616587433765613_n.jpg
 
Behöver lite tips, när jag målar naglarna så får jag oftast "ploppar" på naglarna. Kan vara pytte torkat nagellack som följer med penseln. Hur tar man bort det mest effektivt?
Vill ju ha snygga släta naglar.
 
Behöver åsikter - tycker ni att det är fult o måla tånaglarna i en annan färg än fingernaglarna?
finns det några otalade regler kring detta?
 
Behöver åsikter - tycker ni att det är fult o måla tånaglarna i en annan färg än fingernaglarna?
finns det några otalade regler kring detta?
Jag säger samma som @Malin_L! Ska jag vara riktigt fin och ha mycket sandaler eller liknande (typ sommarbröllop eller utlandssemester) händer det att jag anstränger mig och fixar samma på båda, men oftast bryr jag mig inte om det faktiskt.
 
Jag säger samma som @Malin_L! Ska jag vara riktigt fin och ha mycket sandaler eller liknande (typ sommarbröllop eller utlandssemester) händer det att jag anstränger mig och fixar samma på båda, men oftast bryr jag mig inte om det faktiskt.
Ska åka utomlands två veckor och gå i sandaler o bada. kanske borde anstränga mig lite endå o köra samma på båda
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 281
Senast: farin
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
858
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: nyttnick
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp