Något steg framåt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu händer inte mycket med något, men jag fick i alla fall tillbaka min bil från verkstaden idag. Egentligen skulle jag hämtat den i torsdags, men när jag var på väg dit så ringde de från verkstaden och sa att den inte var klar. Så jag fick en lånebil att köra till och från Stockholm eftersom det var dit jag var på väg och så slapp jag åka och hämta bilen idag. De körde hem den till mig så jag skulle slippa åka dit och hämta den. Så även om det löste sig till slut blev det jobbigt dyrt så jag har generellt köpförbud några månader framöver. Jag hade kunnat ta 49 hopplektioner för pengarna. Det hade varit roligare.

Hur som helst så har jag börjat hitta en del knappar på Senioren. Det är hur inspirerande som helst och fungerar som mitt uppåt-tjack just nu.

Första gången jag red honom så tänkte jag "hjälp, det här är en giraff". Han är inte heller särskilt mjuk och lätt, men nu har jag börjat komma på hur jag ska få loss honom i kroppen. Så efter den inledande uppvärmningen är han inte så mycket giraff längre faktiskt. Trevligt. Sist jag red honom provade jag t.o.m. att sitta lite i traven och det funkade skapligt. Visst, han får mestrava om det ska funka ö.h.t. men tidigare har inte ens det funkat. Har rör sig rejält.

Så det känns som om jag äntligen börjar skörda lite resultat i ridningen. (Fast när jag jämförde en film med Senioren med en annan film där jag red P, så såg det ut som om jag var kvar på samma nivå. Eller rent av lägre eftersom jag inte kan sitta ner ordentligt på Senioren. )

2016-12-09%2020.11.38_zpsvik9qwtp.png
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 082
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 935
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 073
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 067
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp