Några mindre uppdateringar

I går gjorde jag en uppdatering av Standardstilen och idag uppdaterade jag själva forumprogramvaran.
Det handlar om små uppdateringar med lite rättning av buggar, så de flesta av er märker säkert ingen skillnad.

Möjligen kan någon av dessa buggrättningar lösa eventuella problem några av er haft.
Ni får gärna skriva i tråden om så skett.
Om något ser konstigt ut eller fungerar dåligt efter uppdateringen vill jag gärna ha reda på det också
 
Menyerna överlappar varandra när jag kollar via min iPhone 5. Det ser ut som den vita raden trillat ner lite. Den rosa raden täcker en del av den vita, så det är svårt att klicka rätt helt plötsligt.

Sen verkar mina bevakningar försvunnit...
 
Ang. seghetsproblemen jag haft, finns de fortfarande kvar. Jag tror det till stor del har att göra med reklamen under bukefalos-loggan. Det tar lång tid för den att dyka upp och det är i princip omöjligt att använda buke innan dess. Men oavsett går det knappt att skriva inlägg.

Samsung S3, både internet explorer och chrome är lika sega. Datorn är dock ok.

Har märkt att menyen ibland hoppar upp över reklaminlägget, och sedan tillbaka på sin plats.
 
Jag testar att ta bort den, Nytt och Bevakat finns under de flesta menyerna, håll muspekaren över menyn eller peta på den i mobilen.
Jag anser nog att det blir snyggare, lättare att se i och med att alla underlänkar visas på en gång samt att menyn tar mindre plats.
 
Forumet hoppar. Det har aldrig hänt mig förr. Jag hamnar inte rätt då jag klickar för att se senaste inlägg, utan bilden hoppar upp och ner.

@Brie jag använder egentligen endast "nytt" och notisknappen, och kan tänka mig att många användare gör just så.
 
Jag har nu i mitt tycke skapat en bra lösning på detta.
Alla tre Markera, Bevakat och Nytt syns nu alltid i den rosa menyraden till vänster om ditt användarnamn och tar inte upp plats i undermenyerna (de finns fortfarande kvar under menyn Forum)
Om man inte är inloggad finns Nytt till vänster om Logga in.

Jag ändrade mig lite och tog bort Markera då jag är säker på att den används betydligt mycket mindre än de två andra, den finns fortfarande tillgänglig under Forum-menyn.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När en sökning görs med hjälp av förstoringsglas-ikonen uppe till höger på sidan har jag nu ändrat så att resultaten sorteras efter hur...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 456
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 274
Senast: Enya
·
Bukefalosnyheter Jag har under kvällen lagt till en ny funktionalitet som skall fungera på datorer och mobiler så länge de inte kör Safari som webbläsare...
2
Svar
30
· Visningar
2 655
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp