Några timmar på ett köpcenter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är helt färdig.

Först terapi där vi idag kollade upp vart vi är i processen. Min terapeut säger precis som jag, att jag kommit jätte långt, men vissa saker måste vi jobba vidare på. Tex vaksamheten, detta ständiga hålla koll på omgivning och vara ett steg före. Vi kommer fortsätta jobba med det jobbigaste minnet och hoppas mycket släpper om vi jobbar vidare där. Sen kommer vi lägga lite fokus på min traumatiska förlossningsdepression som satte enorma spår. Idag mår jag så mycket bättre och har till och med börjat längta efter ett till barn. Men rädslan och tankarna finns där, för tänk om det händer igen?

Efter det skulle mamma till tandläkaren som såklart ligger mitt i ett hyfsat stort köpcentrum. Jag hade planerat ett stopp på polarn och pyret och sen strosa runt lite. Så blev det inte. Handlade klart allt på 20 minuter, i tre affärer. Två timmar kvar tills mamma var klar.

Då gjorde jag något jag aldrig gjort förr. Beställde en kaffe och en tårtbit och satte mig ner SJÄLV i lugn och ro. Det är en megastor grej för mig. Jag gillar inte att sitta ensam med en massa folk omkring mig. Har alltid känt mig uttittad och utsatt. Nu var jag lugn. Ingen hög puls och det var så skönt att kunna göra det utan stress och ångest. Ännu ett framsteg mot ett friskt och starkt jag :love:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 724
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 196
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Visst är det skönt när man har någon som kan komma in och reda upp alla frågetecken man har! Frågorna man försöker förstå sig på men...
Svar
0
· Visningar
224
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag hade jag åter en terapisession för att komma tillrätta med blodfobin och det var rejält tufft idag. Jag t.o.m. grät en skvätt för...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp