Torktumlare

Trådstartare
Hallå buke! Har inte varit inne sedan man uppdaterade designen så vi får se om jag får iväg denna post.

Jag vill ha tips på tiknamn. En malinois som är tänkt som tjänstehund i framtiden. Namnet får gärna vara att man "hajjar" till när man hör det. Lite kul, alternativt att det betyder något. Ett namn man lägger på minnet ;). Jag gillar gamla namn och namn som egentligen är ord.

Hon är ganska ljus med en ordentlig svart mask i ansiktet, för er som inte vet hur dem ser ut är det bara till att googla.

Shoot ;).
 
Jag har nog den konstigaste smaken på namn men jag delar ändå. Favoriten är Tequila :love: Men sen är även Shiva, Diva, Isola och Versace väldigt fina och ovanliga namn. :)
 
Skärpa och Tagga var precis det stuket jag letar efter. Askur fina! Men inte min typ eller det jag letar efter.
 
Funderar på namnet Farkas, jag har egentligen inga problem med att det är lite pojkigt men samtidigt känns detta som ett han-namn. Dessutom så betyder det inget vilket är tråkigt. Har även tänkt på namnet Gripa (mest för att det är kul). Eller Rakel vilket dock kan vara lite långsökt.

Namn som Kaos, Vild, Galen, Rackare, Kuta har jag också funderat på men det är inget som jag fastnat på och bara känt att JA!
 
Funderar på namnet Farkas, jag har egentligen inga problem med att det är lite pojkigt men samtidigt känns detta som ett han-namn. Dessutom så betyder det inget vilket är tråkigt. Har även tänkt på namnet Gripa (mest för att det är kul). Eller Rakel vilket dock kan vara lite långsökt.

Namn som Kaos, Vild, Galen, Rackare, Kuta har jag också funderat på men det är inget som jag fastnat på och bara känt att JA!

Farkas betyder väl varg på ungerska? Men ja, för mig är det också helt klart ett han-namn.
 
Internet är så hjälpsamt, och jodå jag mindes rätt farkas betyder varg på ungerska. Nu är jag rätt förtjust i det ungerska språket, men det är inte alla ord som är sådär jättevackra så jag slänger med en länk till korrekt uttal (fast det gör man ju som man vill med :p) så kan du avgöra om du verkligen vill döpa din hund så... ;)

Farkas
 
Så det betyder alltså Varg! Vad roligt! Tycker att det är jättefint men på en tik, jag vet inte. Får fundera. Fler tips mottages tacksamt!
 
Fajta(ful svengelsk stavning). Driva, Kämpa, Bitch, Härja, Freja, Spralla, Strida...

En kompis döpte nyligen sin valp till Wilco, en abreviation(heter det så på svenska?) för "will comply". Kansle finns fler såna förkortningar som blir bra namn?
 
Fajta(ful svengelsk stavning). Driva, Kämpa, Bitch, Härja, Freja, Spralla, Strida...

En kompis döpte nyligen sin valp till Wilco, en abreviation(heter det så på svenska?) för "will comply". Kansle finns fler såna förkortningar som blir bra namn?

Åh, Härja gillade jag verkligen! Nästan så jag skulle vilja ha en tik... :laugh:
 

Liknande trådar

Hemmet Jag å sambon håller på att renovera ett rum i lägenheten (never ending story). Vi har nu kommit så långt att vi grundat en gång. Det...
Svar
11
· Visningar
4 960
Senast: Shenzi
·
S
Övr. Hund Ursäkta, dessa typer av trådar finns säkert hundratals, men jag måste få skriva av mig lite, det är som mitt sätt att bearbeta sorgen...
2
Svar
23
· Visningar
5 958
Senast: tassel
·
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 288
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp