Namnförslag till fölunge

Ela

Trådstartare
Sago/fantasy inspirerade namn som börjar på J.... Har jättesvårt att komma på namn till årets fölungar behöver både sto och hingst namn.
Kom med idéer nu :bump::bow:
 
Sago/fantasy inspirerade namn som börjar på J.... Har jättesvårt att komma på namn till årets fölungar behöver både sto och hingst namn.
Kom med idéer nu :bump::bow:

Jasmine (Alladin)
Jago (Alladin)
John Smith (Pocahontas)
Jack Sparrow (Pirates of the Caribbean)
Jeanne D'Arc (visserligen levande person men rätt "omtalad")
John-John (karaktär ur boken Vinterviken)
Jolly Jumper (Lucky Luke)
Jum-Jum (Mio, min Mio)

Bara några namn som poppade upp spontant, finns säkert många fler.
 
Janus. Romersk gud
Jor-El. Stålmannen.
Jafar Alladin
Jack finns det ju några i sagorna.
Jessie James.
Jeanne d'arc (ingen saga visseligen)
Judge Dredd
 
Senast ändrad:
Sådär mitt i frukosten kommer jag "bara" på - Jokern (Batman), :D
Sen vart jag irriterad på att jag inte kom på flera och började googla

Harry Potter:
Jenkins, Joey

Stjärna i quidditchlaget Chudley Cannons.
Jigger, Arsenius
Har skrivit "Trolldrycker och magiska brygder".
Johnson, Angelina
Gryffindorflicka, som var kapten för elevhemmets quidditchlag. Två år äldre än Harry.
Jones, Gwenog
Kapten för det kvinnliga Quidditchlaget Holyhead Harpies
Jones, Hestia
Medlem av Fenixorden.
Jones, Megan
Elev i Harrys årskurs (Hufflepuff). Har ännu ej medverkat i böckerna, endast i Rowlings anteckningar.
Jordan, Lee
Gryffindorpojke, vän med Fred och George Weasley. Två år äldre än Harry.
Jorkins, Bertha
Anställd i Trolldomsministeriet, försvunnen under en semester i Albanien.
Jugson
Dödsätare som var med vid Slaget i Trolldomsministeriet. Sitter nu i Azkaban

Twilight :
Jacob "Jake" Black
- "Vargen"

Jasper Hale
- Han som kan styra folks känslor och som är tillsammans med Alice.

Jane
och Alec är två vampyrsyskon i Volturis vaktstyrka. Tvillingsyskonen blev förvandlade av Aro. De skulle brännas på bål i tron att de var häxor när Aro såg deras potential. De kallas därför "häxtvillingarna".Janes förmåga är att skapa en illusion av smärta. Hennes förmåga är väldigt snabb men kan bara påverka en motståndare i taget.

James
- Han är känd som den skoningslöse jägarvampyren som jagar människor med hela sin koncentration som en sport, i sällsynta fall jagar han även djur. Flockmedlemmen Laurent säger att James gåva är sällsynt och att han alltid får tag på det han vill ha i slutändan, förutom Alice Cullen, som flydde ur hans klor för länge sedan då hon fortfarande var människa. Till skillnad från familjen Cullen dricker James och hans flock enbart människoblod.

När James flock träffar familjen Cullen och Bella under en privat basebollmatch i första boken känner han Bellas doft och börjar jaga henne med sin partner Victoria. Han spårar Bella till hennes hemstad Phoenix och lurar henne till en balettstudio för att dricka hennes blod och mörda henne. Familjen Cullen hinner dit innan Bella dör, men James hinner bita Bella innan han övermannas. Edward räddar henne. I balettstudion blir James sliten i stycken och uppbränd av Emmett Cullen och Jasper Hale.

Jared Cameron - är medlem i vargflocken. Han är den första medlemmen efter ledaren Sam Uley.

Jessica Stanley - är en pratsam skvallerbytta på Forks High School. Hon är en av de första att välkomna Bella på hennes första dag i skolan. De blir omedelbart vänner, men Jessica är lite avundsjuk på all den uppmärksamhet som Bella från pojkarna på skolan; speciellt från Mike Newton.


Sorry får långt inlägg :o, kanske återkommer med flera :D

Fyller på: ;)
Jonatan - Bröderna Lejonhjärta
 
Senast ändrad:
Jag fortsätter på min lista ;)

Jossi från Bröderna Lejonhjärta, är värdshusvärd på Guldtuppen i Körsbärsdalen. Han som är förrädaren.

Jag måste ju pinsamt meddela att jag inte sett Game of Thrones men enligt wikipedia så ska det finns
Jeor Mormont
Jaqen H'ghar


Lille John i Robin Hood, John finns ju även i Peter Pan

Får gudar vara med?
Juno
Juno har i den romerska mytologin en större roll än vad hennes motsvarighet, Hera (eller Dione), har i den grekiska. Hon smider heller inte lika grymma ränker som Hera, vilket säkert kan förklaras en del i att Jupiter var en mer lojal make än Zeus. Det är oklart exakt vilka roller Juno har, men hon är verksam på många områden och särskilt ses hon som en äktenskapets beskyddarinna där hon i olika förehavanden står på kvinnornas sida. Hon har fått ge namn åt månaden juni som ansågs vara en extra lyckosam tid för bröllop.

Janus
Janus var alltings börjans gud och ibland räknas han som den allra första guden. Därför är årets första månad januari uppkallad efter honom, men han är likaså involverad i övergångar och avslut. Janus brukar avbildas med två ansikten, vilka symboliserar varsin blick mot början respektive slutet. Rommersk mytologi

Justitia – den romerska versionen av D ike. (Dike var rättvisans gudinna och dotter till Zeus och Themis. Hennes systrar är Eunomia (Lagen) och Eirene (Freden).

Juventa – ungdomens gudinna (jmf. ordet juvenil). romersk.

Jupiter Den högste guden i romersk mytologi

Nu smyger jag ur tråden innan jag bombar sönder den med inlägg :p
 
Hmm.. J är en svår bokstav, kollade en lista på alla karaktärer från tolkien och inte ett enda namn på J...

Javelin är med i Sagan om Belgarion/Mallorea, likaså Jeebers. Från Robin Hobbs böcker finns Just, Jek, Jani, Jinna, Jerd och landet Jamallia

Janghwa är tydligen från en koreansk folksaga
 
Tusen tack för alla tips :bow::bow::bow:
Ja J är en svår bokstav. Behöver inte vara just personer utan kan även vara platser, saker osv bara det har någon koppling till saga/fantasy.
Förra året döptes de efter olika "trollformler ex Imperio.
 
Jurassic
Järnsaxa
Jotunheim
Jambavan
Jupiter
Juno
John Darling
Jabba de Hutt :D
John Silver

En salig blandning av namn från olika mytologier, filmer och annat :D
 
Skulle också vilja ha länk på bokstäverna N, H, L och P :)
Det skulle vara så snällt, gick in på sidan men sen tog det stopp :o

Jag tror inte att det finns. Listorna på IMDB verkar vara skapade av vanliga användare och det verkar som om ingen skapat för de bokstäverna. Jag googlade bara fantasy names on J. prova att byta ut J mot era bokstäver och se vilka träffar ni får. Jag provade för några bokstäver och fick inga IMDB-träffar tyvärr.
 
Jag tror inte att det finns. Listorna på IMDB verkar vara skapade av vanliga användare och det verkar som om ingen skapat för de bokstäverna. Jag googlade bara fantasy names on J. prova att byta ut J mot era bokstäver och se vilka träffar ni får. Jag provade för några bokstäver och fick inga IMDB-träffar tyvärr.
Jo jag gjorde det sen, fick inga bra förslag. Men det är väl bara att leta vidare:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 432
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 332
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
330
Senast: Glimra
·
Avel Hej alla :) Jag har ett sto som för första gången fick föl för 8 dagar sedan och hon har varit jättesnäll mot sin fölunge, slickat...
Svar
1
· Visningar
745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp