När är ni onåbara?

Fagelungen

Trådstartare
Som rubriken så upplysande frågar - när är ni onåbara? När väljer ni medvetet att inte vara kontaktbar via mobil? Möjligtvis kan ni höra telefonen men väljer att inte svara, utan att först titta vem som ringer/smsar.
Efter klockan 21? När ni jobbar? Stunder ni träffar kompisar? Under träning? Möten? Jobb? (Förutsatt att ni alltså inte ens har arbetstelefon) När ni nattar barnen?
Finns det tillfällen i er vardag när ni inte ens hör/har stängt av telefonen i något sammanhang?
 
För mig är det nästan lättare att vända på frågan. Jag svarar i princip aldrig i telefon när jag har någonting annat för mig, jobb, plugg, kompisar, träning etc etc. Oftast har jag telefonen på ljudlöst i dessa sammanhang och hör den öht inte. Ibland har jag den inte ens med mig.
 
Signalen på telefonen är oftare av än på, faktiskt. Jag gillar att kunna välja när jag är nåbar, men många gånger är signalen avstängd av den enkla anledningen att jag inte kommit på att slå på den trots att jag tänkt göra det. :p
 
När jag rider svarar jag inte i telefonen. Det är alldeles för krångligt.
Vid bilkörning svarar jag inte heller om jag inte har möjlighet att stanna på lämpligt ställe.
Sen så är telefonen så pass stor att jag inte kan ha den i fickan och då brukar den inte följa med ut till trädgården när jag är där. Om den ringer då hör jag det inte.
 
Signalen på telefonen är oftare av än på, faktiskt. Jag gillar att kunna välja när jag är nåbar, men många gånger är signalen avstängd av den enkla anledningen att jag inte kommit på att slå på den trots att jag tänkt göra det. :p

Samma här! Har på min telefon dygnet runt men väldigt sällan ljud, slår bara på det när jag väntar samtal.
 
Intressant tråd, inte tänkt på det riktigt men spontant skulle jag säga att jag är en såndär person som folk blir irriterad på för jag alltid har ljudlös på fritiden. På jobbet svarar jag alltid, svarar däremot inte på sms som inte är jobbrelaterade på jobbet förutom på lunchen ibland kanske.

Shiit insåg nu att förmodligen så svarar jag aldrig nån på sms haha, vad bra att jag fick lite självinsikt nu efter några år haha
 
Jag söker jobb, så dagtid nås jag hela tiden med undantag för när jag kör bil, eller sitter i möte med någon arbetsgivare.
 
Som rubriken så upplysande frågar - när är ni onåbara? När väljer ni medvetet att inte vara kontaktbar via mobil? Möjligtvis kan ni höra telefonen men väljer att inte svara, utan att först titta vem som ringer/smsar.
Efter klockan 21? När ni jobbar? Stunder ni träffar kompisar? Under träning? Möten? Jobb? (Förutsatt att ni alltså inte ens har arbetstelefon) När ni nattar barnen?
Finns det tillfällen i er vardag när ni inte ens hör/har stängt av telefonen i något sammanhang?

Jag tar aldrig med mobil till gymmet t.ex. Annars är jag alltid kontaktbar. Brukar dock inte alltid svara när folk ringer (hatar att prata i telefon om det inte är med mamma)
 
Som rubriken så upplysande frågar - när är ni onåbara? När väljer ni medvetet att inte vara kontaktbar via mobil? Möjligtvis kan ni höra telefonen men väljer att inte svara, utan att först titta vem som ringer/smsar.
Efter klockan 21? När ni jobbar? Stunder ni träffar kompisar? Under träning? Möten? Jobb? (Förutsatt att ni alltså inte ens har arbetstelefon) När ni nattar barnen?
Finns det tillfällen i er vardag när ni inte ens hör/har stängt av telefonen i något sammanhang?

Jag har oftast på ljudlöst, men den vibrerar.
Jag är nog nåbar nästan jämt, men har stängt av många av notiserna.
Jag tycker inte det är problematiskt, men sen så jagar inte folk mig särskilt ofta alls.
 
Numera har jag telefonen på ljudlös när jag rider. Jag koncentrerar mig på min häst, inget annat.

Sen är jag väl i princip nåbar hela tiden, men jag väljer 8 av 10 ggr att inte svara ha telefonen. Svarar bara när min man eller svärföräldrarna ringer. Och min syrra.
Resten får lämna meddelande på min svarade. Lämnar dom inget så var det väl inte viktigt. Ringer aldrig upp på missade samtal om det inte är något speciellt samtal jag väntar på.

AF har tex gett upp att nå mig på telefon. Dom mailar alltid numera. Och på mail svarar jag oftast direkt. Även på sms.
 
När jag går och lägger mig i sovrummet på ovanvåningen så ligger telefonen kvar i min väska i köket på bottenvåningen. Skulle inte få för mig att ha telefonen med i sovrummet om det inte var något alldeles speciellt på gång.
 
Som rubriken så upplysande frågar - när är ni onåbara? När väljer ni medvetet att inte vara kontaktbar via mobil? Möjligtvis kan ni höra telefonen men väljer att inte svara, utan att först titta vem som ringer/smsar.
Efter klockan 21? När ni jobbar? Stunder ni träffar kompisar? Under träning? Möten? Jobb? (Förutsatt att ni alltså inte ens har arbetstelefon) När ni nattar barnen?
Finns det tillfällen i er vardag när ni inte ens hör/har stängt av telefonen i något sammanhang?

Jag har i regel mobilen på ljudlös men med vibrator och ljussignal vid inkommande samtal/mail/mess så jag vet när det är dags att slänga ett öga på den.
Därifrån svarar jag utifrån dagsform, beroende på vem som ringer och hur nyfiken jag är.
Sitter jag på jobbmöten har jag den på låret under bordet så jag ser om jag måste gå iväg och svara alt dra iväg ett svarsmess.
För att koka ned helheten till ett svar så blir det att jag alltid är anträffbar men det är jag som bestämmer när ett samtal
ska genomföras ;)

Det låter möjligen drygt men det är mitt sätt att bibehålla lugnet. Telefonen ringer i ett och det eviga ringljudet från både min
egen mobil och omgivningens är ruskigt irriterande.
Är det bara jag som avskyr den typen av ljud-input?
 
Signalen på telefonen är oftare av än på, faktiskt. Jag gillar att kunna välja när jag är nåbar, men många gånger är signalen avstängd av den enkla anledningen att jag inte kommit på att slå på den trots att jag tänkt göra det. :p
Jag får rekommendera en app som heter Shush! :) Den sätter på ringsignalen igen efter vald tid. Utan den skulle min också mest vara tyst.

___________
Jag är typ alltid nåbar, men ringer det när jag gymmar/nattar barnet/kör bil så svarar jag bara om det är om jobb eller om barnet (om hon då inte är med mig). Men det är inte så många som ringer till mig så det är inte så ofta signalen ljuder ändå ;)
 
joo men det blev lite mer fel att bara klampa på. När man var liten kunde man ju gå hem till nån "Är X hemma?", "Nehe, äääär X Hemma då?" och de kom aldrig undan, de var alltid tvungna att leka höhö. Nu däremot så måste de ju va skitjobbigt o vara barn, man kan ju bara skita i att svara.
 
På mitt jobb (fängelse) får telefonen inte ens följa med in. Skulle jag glömma att låsa in den i mobilskåpet så är det så allvarligt att jag kommer kallas på samtal med min kvinsp samt säkerhetskvinspen. (Mobilen kommer upptäckas i metallbågen och rapport upprättas.)
Så nej, när jag jobbar nås jag inte på mobilen öht.

I övrigt så svarar jag oftast om jag inte är verkligt upptagen.
 
Jag är nog nåbar mest dygnet runt, mina närmsta vänner vet att det är helt okej att ringa mitt i natten om det skulle behövas (om det hänt nått, nån mår dåligt och behöver prata etc). Men däremot är telefonen oftast på ljudlöst och passar det inte att svara när jag jobbar så svarar jag inte utan ringer istället upp.
 
Har oftast på ljudlöst på jobbet. När jag vill ha sovmorgon så har jag också på ljudlöst. Annars är ljudet för det mesta på men jag har inte alltid med mig telefonen, tex på gymmet eller när jag tränar med hunden.
 
Har alltid på ljudlös och brukar slå på "stör ej" på natten, speciellt då det skett att bekanta har ringt mitt i natten utan att ha någon bra ursäkt för sitt konstiga beteende = ingen akut situation :banghead:

Svarar i stort sett aldrig i telefon, hatar att ringa, däremot är jag ofta inne på fbchatten så vill man nå mig så är det där och ev via sms man får fixa det!

Annars har jag ju alltid med mig telefonen, men svara det gör jag då inte om det inte är typ: läkare, jobbet, sambon eller min familj.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 676
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 327
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 051
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 245
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp