När mor- dotter- hästen blir mor- häst = |

Krans

Trådstartare
Ja, jag är väl inte ensam om detta fenomen. Nu har dotter nr 2 också meddelat att hon inte vill rida längre. Känns så trist, all mysig tid vi haft ihop i stallet och pysslat med hästen. Nu har dom nya intressen, tonåringarna. Suck. Själv älskar jag hästen och tycker hen hör till familjen. Vad gjorde ni när ni själva fick ta hand om och rida hästen till 100 % ? Sålde , lånade ut, medryttare ? Känns sorgligt att denna epok är slut. Berätta hur det gick för er!
 
Oj har nästintill tvärtom problemet får typ aldrig rida annat än andras hästar,vi har två och är tre ryttare skulle vilja haft en till ngn har inte Råd :D innan barnen hade jag 4 själv..,,
 
Någon dag flyttar barnen förhoppningsvis hemifrån och det hade jag i tanken hela tiden. Att dotterns häst skulle bo kvar här och att jag skulle ha kvar min häst var aldrig ens en fråga utan självklart för mig. Nu blev dotterns häst tyvärr svårt sjuk strax innan hon flyttade men när han dog var det självklart för mig att köpa en ny häst.
Jag har medryttare till en av mina och rider min andra själv. Hade jag bara haft en häst hade jag ridit själv men det är såklart olika hur livet ser ut.
 
har typ varit i lite samma sits, systern och jag hade varsin ponny, hon tröttnade och jag stod sen med 2 ponnyer, köpte storhäst och mamma skaffade en foderhäst som sällskap/promenad häst, hon slutade pga skador och jag stod åter igen med 2 hästar.

systerns ponny körde jag in, foderhästen red jag lite smått, skaffade sen medryttare ett tag men nu är hon heltids pensionär :).
så gör vad du har ork/lust med :), vill du att hästen ska gå mer så kan en medryttare fungera :)
 
Fortsätt själv med hästen och gör det DU vill med den...? Du har givit dina döttrar möjligheten att ha häst och säkert gjort vissa uppoffringar för att det skall vara möjligt... Kanske kan du se det som att det är DIN tur nu?
Hos oss gick det hela åt andra hållet. Hästen var MIN först, köpt enbart för att vara min ridhäst. Sedan började dottern rida och började tävla och jag fick rida andras hästar... Så nu har vi ytterligare en häst, med lite större kapacitet för tävling, och jag får återigen rida egen häst (vi rider båda hästarna bägge två). Skulle dottern sluta skulle jag definitivt behålla hästarna!!
 
Ja, jag är väl inte ensam om detta fenomen. Nu har dotter nr 2 också meddelat att hon inte vill rida längre. Känns så trist, all mysig tid vi haft ihop i stallet och pysslat med hästen. Nu har dom nya intressen, tonåringarna. Suck. Själv älskar jag hästen och tycker hen hör till familjen. Vad gjorde ni när ni själva fick ta hand om och rida hästen till 100 % ? Sålde , lånade ut, medryttare ? Känns sorgligt att denna epok är slut. Berätta hur det gick för er!

Fortsätt själv... men någonstans tycker jag att dottern får göra valet att sluta helt eller ta 50% ansvar... Inget ridande när det passar henne i fortsättningen (om hon inte har X antal dagar då hon tar hästen).
 
Jag har tvärtemot. Mor-dotter häst blir mor häst.

Min mor försöker snatta min häst :D

Tråkigt att din dotter vill sluta men jag skulle fortsätta. Ta en medryttare istället för att få någon ledig dag. Du trivs ju med hästen/ridningen så varför ge upp?

Kan bli så att dottern kommer hitta tillbaks men fortsätt göra det du tycker är roligt. Ofta som ovanstående skriver gör man uppoffringar för att det ska passa den andre också även om det är uppoffringar man gör frivilligt och med vilje så kan det vara roligt att få göra allt själv.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: valy
·
Gnägg Om dotterns intresse för ridning håller i sig skulle jag vilja köpa en ponny. Men går det att kombinera mor/dotter i önskemål kring...
2
Svar
28
· Visningar
3 309
Senast: Jadzia
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 463
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp