Nattsuddare - hunden hickar och är lite orolig

lady_vip

Trådstartare
Vi blev väckta av den lilla hunden för en timme sen, hon hoppade upp i sängen och jag fick för mig att hon skulle kräkas. Men hon hickar, inga försök till kräkningar.

Husse gick ut med henne, då kissade hon direkt trots att hon var ute vid 22 och bajsade även löst. Så nånting med urinen är fel, för hon kissade fort även vid 22 och i normala fall väntar hon till den perfekta platsen... Bajset tror jag mer beror på att hon stulit hönsmat under dagen.

Iaf, hon visar inget annat konstigt förutom hicka, men är lite, lite gnällig. Normal buk, normala slemhinnor, tror inte hon har feber. Nu sover hon bredvid mig, men jag totalnojjar över att nåt är akut...

Kan vi sova eller ska vi åka 1,5 timme till djursjukhus?
 
Min ena hund kan bete sig så när han ätit saker han inte borde. I går natt vakna vi av att han hicka/hulka/harkla sig och sen kom en liten spya (på mitt täcka,tack för den). Han somna sen om som inget hänt och var normal på morgonen. Lite efterforskningar visade att han blivit bjuden på lättsaltade chips :cautious: Så länge din hund inte kissar inne (för att hon inte kan hålla sig) eller är allmänpåverkad skulle jag inte åka akut.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 172
Senast: Viva
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 457
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Har senaste veckorna funderat lite över vår hunds mat- och sömnklocka. Hon blev 10 månader häromdagen (vallhundsras) och har sedan...
Svar
7
· Visningar
3 354
Senast: Sleepan
·
Hundhälsa Då var det dags, rädslan, ångesten och tankarna att "man ska inte skaffa djur". Mollan är dålig, och jag livrädd! Idag vid 14-tiden låg...
Svar
13
· Visningar
1 933
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp