Ni med "krävande" hobby och partner..

Precis, det är ju inte svårare än så. Även om vägen dit kan kännas mer svår för vissa än vad den gör för andra.

Fast när man har barn tillsammans kanske man tänker ett varv extra och ger det fler försök.

KL
För att återgå till ursprungsfrågan är det nog enklast om båda har ungefär lika krävande hobbys. Om inte kan man ju alltid uppmuntra partnern att skaffa en krävande hobby :angel: jag har t.ex. varit väldigt uppmuntrande till att mannen ska börja golfa, men varit tydlig med att jag förväntar mig samma stöttning med mitt hästeri (även om det för tillfället mest är barnens hästeri och shettispromenader men jag har även varit tydlig med att jag kommer köpa en till häst inom ett par år) och min träning.
Men det här gäller ju om det bara är hobbyn som är problemet, om det även förekommer andra konflikter och rövhatteri är det nog inte lika lättlöst.
 

Liknande trådar

Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
923
Juridik & Ekonomi Jag och min partner har nyligen köpt hus. Jag säljer därför mitt nuvarande hus och lägger in hela vinsten och lite till i nya bostaden...
Svar
16
· Visningar
965
Senast: Human
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Sasse
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 187
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp