Ni med lamicell master..

*tove*

Trådstartare
Har beställt en lamicell master, men undrar om jag beställt fel storlek. Tror inte dom hunnit skicka än, så jag kanske hinner ändra mig.

Jag beställde i storlek M, mätte mitt huvud och det är 56-57 cm i omkrets. Läste på en sida att M är 54-57 och en annan 52-56, så jag funderar på om jag ändå behöver L.. Hade för mig att jag hade strl 56 i min nuvarande ridhjälm (som är av annat märke), men den var 59 och det var min förrförra hjälm också.

Någon med lamicell master som har lust att mäta sitt huvud och säga vad ni har för storlek på hjälmen? :laugh:. Vore jättesnällt med lite tankar!
 
Sv: Ni med lamicell master..

Tror M blir för liten. Jag har M på min och stl 56 i andra hjälmar, 59 är ju ganska stort så tycker du skall ta L.
 
Sv: Ni med lamicell master..

Tack för svar!

Ja, dom kanske räknar omkretsen på hjälmen utan stoppningen när dom mäter?
 
Sv: Ni med lamicell master..

Jag har strl 57 och har M på min Lamicell Master -funkar finfint
 
Sv: Ni med lamicell master..

Men har du strl 57 i andra hjälmar menar du? Eller är det omkretsen på ditt huvud?

Jag skickade ett mail till det företaget jag beställde ifrån och förklara situationen. Så jag hoppas dom kan hjälpa mig och inte har hunnit skicka.
 
Sv: Ni med lamicell master..

Jag har storlek 59 i min CO Withaker och M i min LamiCell Transformer. Fungerar finfint och jag har den inte ens utspänd hela vägen! Nu vet jag ju inte om det är någon skillnad på mastern och transformern, men i alla fall...
 
Sv: Ni med lamicell master..

Mätte mitt huvud jag är ganska exakt 57cm, har 57 el 58 i andra hjälmar och har M i Lamicell Master och den är perfekt, L är alldeles för stor då den också är vidare på sidorna än M, så helt klart skall du ha M om du mätat rätt.
 
Sv: Ni med lamicell master..

Jag förstår inte hur du vågar köpa en hjälm utan att prova den först. En del hjälmar är ovala, en del breda och en del smala.
Mitt huvud passar definitivt inte i alla typer av hjälmar.
Hoppas denna passar dig :)
 
Sv: Ni med lamicell master..

*kl*

Jag beställde M och nu har jag fått hjälmen. Jag har det på yttersta. Den sitter still på huvudet, men funderar på om jag behöver L ändå för den sitter åt ganska ordentligt. Sitter här med hjälmen på mig och får väl gå runt med den nån timme och se om den sitter åt så jag får huvudvärk, så jag hoppas inte grannarna ser mig och undrar vad jag håller på med med hjälm på huvudet. Så får jag inte huvudvärk är det väl ingen fara, fodret plattar väl till sig lite efter användning också. Den ska ju vara stilla.

Men jag funderar på om den ser för liten ut, att den inte omsluter huvudet ordentligt? Eller om jag bara nojjar.

Postar därför två bilder på fotogeniska (:angel:) mig så ni får komma med inputt. Jag kan inte ha den längre ner i pannan än den är nu, funderar på om den hamnar för högt?
DSC_18482_zps3ef647b5.jpg

DSC_1855_zps17436331.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 924
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Har ga långt till Hööks, så tänkte beställa en Lynx hjälm... Men hur är den i strl? Provade den andra modellen en gång, strl 59 var för...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: grodan21
·
Utrustning Ja, finns det ett sådant (i form av en godkänd ridhjälm, med nuvarande övergångsbestämmelser och hela fadderullan..) ? Jag kom just hem...
2
Svar
26
· Visningar
3 230
Senast: troxel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Problemhund
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Hage
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp