Ni som "sadlat" om i yrkeslivet

SmizzSpeedy

Trådstartare
Jag har kommit till ett vägskäl och vet inte riktigt vad jag ska göra. Jobbar inom vården på ett stödboende, men gick i väggen av olika anledningar för ca 7 mån sen, och är nu på väg tillbaks. Det jag funderar på är om jag helt enkelt ska göra nått helt annat ett tag. Byta jobb o miljö för att komma på grön kvist nån annanstans, o få en nytändning. Jag trivs bra på mitt jobb men jag tror det skulle vara skönt att göra något annat en stund.
Ni som hamnat i samma sits eller bara tröttnat på nuvarande jobb, hur bestämde ni er och varför?
 
Jag gör den resan.

Kraschade 2004, repade mig efter x antal år och är nu högskolestudent. Faktiskt aldrig något jag ens hade tänkt på att man kunde göra plus att yrket jag läser till .. well.. det fanns inte heller på kartan från början.

Hur jag hamnade här, som arbetsterapeutstudent? Bara en slump pga eller tack vare sambon.
 
Jag har (trotts min låga ålder) sadlat om, butiksarbetade i 9 år, men toktröttnade på vissa kollegor och började plugga!
Idag har jag det bästa av flera världar, då jag pluggar (socionom) arbetar på ett LSS-boende som vikarie och timanställd på en bokföringsbyrå.

Sök en grundkurs inom det du kanske vill byta till och kolla om det är din grej? Det är alltid värt att prova =)
 
Jobbade på galleri och sålde konstglas på 80 och 90-talet. Bodde i Sthlm och festade loss alldeles för ofta. Sen sprack det mesta, både Sverige och min ekonomi krashade. Jag flyttade till Småland och började på bemanningsföretag. Idag jobbar jag som CAD-kontruktör på ett elbolag, trivs jättebra, fast ibland kan jag sakna farten och flärden.
 
Skolade om mig för många många år sen. Orsaken till det var en arbetsskada. Jag är väldigt glad att jag gjorde den resan.
Fick jobb direkt, och visst har jag bytt arbetsgivare några gånger sen dess. Har även provat på att vara egenföretagare.
Man behöver röra på sig, och jobba med olika saker! Börja med att kika runt på vilka jobb som finns. Rätt som det är så är kanske "ditt" jobb ute på annons :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 481
Senast: fejko
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 798
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 569
Senast: kma
·
Skola & Jobb Jag får börja med att jag trivs ypperligt med mitt nuvarande yrkesval! Jag jobbar som medicinsk sekreterare och favoritsysslan där är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 488
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp