Niklas Jonsson: ”Det finns ett ridsystem som är rätt”

Hur menar du nu? Han har ju så rätt i varenda sak i denna artikeln. Om man tog bort alla pengar i sporten skulle inte många finnas kvar. De som blev kvar är dom som VERKLIGEN är villiga att lära sig att rida...
Fast han säger emot sig själv lite, om det finns ett sätt som är rätt varför fungerade då inte Fredricsson ihop med Sparven?

Men hästmaterialet och pengarna styr på hög nivå, det håller jag helt med om och det ser vi på de svenska ryttarna. De som haft turen att få tag i en häst i världsklass klättrar snabbt på rankingen även om de är unga och oerfarna och sen när de inte har den hästen längre rasar de direkt om de inte lyckas få tag i en ny superhäst. Så på så sätt har kritikerna när det gäller sportprestation rätt, hästen betyder mer än ryttaren.
 
Ja, detta var inte varldens bast argumenterade kronika

1) Det finns en metod som ar ratt
2) Hastar har egen vilja - darfor spelar ryttarens egna kansla roll
3) Peder Fredricon ar en skicklig ryttare
4) Stephanie Holmen red PF's hast battre eftersom hon hittade vagen till hastens hjarta - "Där finns inga rätt och fel. Där finns ingen manual att följa, bara känsla."

:confused: :confused:
 
Ja, detta var inte varldens bast argumenterade kronika

1) Det finns en metod som ar ratt
2) Hastar har egen vilja - darfor spelar ryttarens egna kansla roll
3) Peder Fredricon ar en skicklig ryttare
4) Stephanie Holmen red PF's hast battre eftersom hon hittade vagen till hastens hjarta - "Där finns inga rätt och fel. Där finns ingen manual att följa, bara känsla."

:confused: :confused:
Ja så sammanfattar jag den också... För mig är frågan snarare vad han vill ha sagt mer konkret?
 
Ja så sammanfattar jag den också... För mig är frågan snarare vad han vill ha sagt mer konkret?
Jag förstår nog inte heller riktigt vad han vill ha sagt. Att en häst fungerar bättre med en viss ryttare är väl inget direkt konstigt :confused:
Eller missar jag poängen helt?
 
Förstod inte heller:o typ nånting
funderade först på om texten var typ ironisk åt nåt håll.:p
Dvs det enda rätta systemet är att hitta vägen till hästens hjärta.
 
Jag tycker det är särskilt virrigt egentligen. Det han säger är att det finns grundläggande saker när det gäller ridning och att det här finns klara rätt eller fel. Men att det inte blir lika tydligt som inom andra sporter eftersom det förutom ryttaren finns en levande faktor till inom ridsport - hästen.

Och det har han helt rätt i.
 
Ja, detta var inte varldens bast argumenterade kronika

1) Det finns en metod som ar ratt
2) Hastar har egen vilja - darfor spelar ryttarens egna kansla roll
3) Peder Fredricon ar en skicklig ryttare
4) Stephanie Holmen red PF's hast battre eftersom hon hittade vagen till hastens hjarta - "Där finns inga rätt och fel. Där finns ingen manual att följa, bara känsla."

:confused: :confused:
Eller hur? Dessutom så 1) Just PFs relation till och känsla för sina hästar brukar lyftas fram som hans största styrka. 2) Sparven var(är?) hans absoluta favorithäst.

Hon gjorde ju resultat med honom också, dessutom.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: Araminta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 036
Senast: MML
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lös i magen
  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp