Nisch flugtäcke

Chili

Trådstartare
Någon som har deras flugtäcke och kan berätta något om kvalitet eller passform? Är intresserad av det för grova hästar men utöver passform är det väl samma som det vanliga flugtäcket.
 
Någon som har deras flugtäcke och kan berätta något om kvalitet eller passform? Är intresserad av det för grova hästar men utöver passform är det väl samma som det vanliga flugtäcket.
Jag köpte ett för några år sedan, det var inte jättebra passform, men hästen ligger mellan 155 och 165 så 165 blev lite stort. Utöver det så var täcket ibte så hållbart, men annars gjorde det ett bra jobb mot insekter. Halsen var lite kort tyckte jag.
 
Jag köpte ett för några år sedan, det var inte jättebra passform, men hästen ligger mellan 155 och 165 så 165 blev lite stort. Utöver det så var täcket ibte så hållbart, men annars gjorde det ett bra jobb mot insekter. Halsen var lite kort tyckte jag.
Halvbra med andra ord..? Tänkte slippa köpa Amigo XL, lite väl dyrt. Kort hals kan vara positivt, hennes är inte särskilt lång.
 
Halvbra med andra ord..? Tänkte slippa köpa Amigo XL, lite väl dyrt. Kort hals kan vara positivt, hennes är inte särskilt lång.
Ja tror att det kan funka bättre på hästar som inte är väldigt långa och byggda lite knepigt😁 Jag tycker du ska prova iaf, jag tyckte ändå att de var okej för det priset.
 
Ja tror att det kan funka bättre på hästar som inte är väldigt långa och byggda lite knepigt😁 Jag tycker du ska prova iaf, jag tyckte ändå att de var okej för det priset.
Nej min är kort i kroppen (135) med bred och grov hals o bog samt djup bål. :) Hade hoppats slippa täcke för hon blir så varm med det men det ser ut att behövas ändå...
 
Ojj, missade att det var flugtäcken ni pratade om... detta var alltså regntäcken.

Tala om blindstyre... :o
Låter ju dock mindre bra då de har regntäcken/100 g täcken för stora hästar som jag var sugen på att köpa. Stod i samma stall som en som hade dessa täcken tidigare men vet inte hur de höll ute väta, bara att jag tyckte de satt mindre bra på just hennes häst.
 
Kan uppdatera nu när jag fått hem Nischtäcket. :) Det är enormt! Min nordsvensk är bredbogad och nu med lite sommarhull. Halsen är tillräckligt stor och väldigt lång, inget som spänner åt där. Magplattan och gjordarna är lite för stort men det kan man ju sy in enkelt jämfört med om de vore för korta. Längden är ok, kanske lite lite lång. Tendens att vilja kasa bakåt, får se idag efter ett dygn hur det ligger och om man kan spänna det på ett sätt så att det ligger bättre på plats. Positivt att det är väldigt djupt så det hänger ner ganska långt vilket jag tror gör det svårare för flugorna att hitta upp vid juvret.

Hyfsat nöjd, blir nog att testa ett Amigo XL också.
Fick för övrigt en annan recension på deras regntäcket, att de ska vara jättebra och hålla tätt (lösdrifthästar). Kommer nog beställa regntäcken till hösten och testa.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
966
Utrustning Hejsan! Nu är sommar på gång vilket innebär alla dessa flugor.. Min häst avskyr dom och får massor med bett så hon behöver flugtäcke...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: klaraa
·
Utrustning Vad har ni för tips ang flugtäcken. Vi är nu inne på tredje täcket den här sommaren... Amigo Buzz-Off, Haglunds..., har nu beställt ett...
Svar
3
· Visningar
571
Senast: Freazer
·
Samhälle Fråga till er som varit på evenemang med väskförbud. Hur tycker ni det fungerar både för egen del och hur meningsfullt det är.. Har det...
2
Svar
27
· Visningar
1 701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp