Nordsvenskar och kallblodstravare del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att det är lätt?
Men du är antagligen en väldigt mycket bättre ryttare än jag, som tycker att det är enkelt.

Eller menar du att målsättningen är olika+

Det kanske är en blandning av båda. Jag googlade snabbt och hittade något MSV C-mönster och det jag tycker verkar svårast för min (tävlings)häst är bytena eftersom de inte sitter som de ska. Annars ser det inte ut att vara knepiga manövrar i stil med galopp direkt till en cirkel från en turn. Men det handlar säkert om vad jag tycker är svårt.

Jag bryr mig inte ett dugg om placeringar utan tävlar bara för att det är kul och för att se om jag kan höja mina resultat. Vad andra anser om huruvida jag hör hemma i en klass bryr jag mig inte det minsta om. Alltså hade jag glatt ställt upp i MSV C om jag ville och hade förmodligen inte slipat något på ökade gångarter eller vad det nu är som är det som skiljer agnarna från vetet. Jag hade bara tittat på mönstret och funderat på om jag klarar av det eller inte.

Andra får givetvis tävla på vilka premisser de vill. Jag blev bara förvånad över ditt resonemang eftersom jag uppfattat dig som en duktig ryttare som gärna provar olika saker utan "fördomar".
 
Angående kallblodet så var hon rätt billig igår. Stannade och krånglade mitt på vägen tre gånger när vi red ut. Gång två kom det en bil från "rätt" håll och jag passade på att hinna till rätt ställe i cirkeln när jag bedömde att bilen var på lagom avstånd bakom oss, då frågade jag fröken häst om hon ville gå framåt. Det ville hon. Tredje gången hon stannade var på bilfri väg så då snurrade vi på tills hon tyckte att framåt och upp i backen var ett bra alternativ. Sedan var hon pigg som en spigg och ville inte lyssna allt för mycket. Alltså blev det mest skritt och lite längre än jag tänkt, jag kände att jag kanske inte hade klarat av att fortsätta rida om jag vände hemåt för tidigt.

En tur som vanligtvis i blandade gångarter tar ungefär 45min tog igår närmare en och en halv timme...

Sista 1,5km gick jag eftersom jag bedömde att en bil från fel håll och i fel hastighet hade kunnat skapa tårar i ögonen av fartvinden. Idag blir det nog ett pass i korallen. I morgon kurs med två ridpass, blir nog spännande.
 
Jag bryr mig inte ett dugg om placeringar utan tävlar bara för att det är kul och för att se om jag kan höja mina resultat. Vad andra anser om huruvida jag hör hemma i en klass bryr jag mig inte det minsta om. Alltså hade jag glatt ställt upp i MSV C om jag ville och hade förmodligen inte slipat något på ökade gångarter eller vad det nu är som är det som skiljer agnarna från vetet. Jag hade bara tittat på mönstret och funderat på om jag klarar av det eller inte.

Men om man vill prova svårare klasser i dressyr så måste man kvala. Då måste man ha resultat.
Och jag har ju, som sagt, ridit MSV C på tävling tidigare, utifrån de premisser du skriver.
Vill jag få starta svårare program så måste jag upp i procent.
Och jo, vi kan absolut genomföra programmet, men inte med tävlingsmässig kvalitet.

Man kan ju se ett önskemål om att kunna göra momenten med tävlingsmässig kvalitet som ett mål att uppnå förbättringar...
och att uppnå en viss procent kan ju vara en rätt rimlig målsättning, tänker jag.
Att betala flera hundra kronor för att rida ett MSV C som jag inte förbättrar, är inte motiverat för mig.
Dessutom handlar det om att få ihop delarna: de gånger jag har ridit programmet har jag fått ett gäng sjuor: har hittills fått sjuor på alla delmoment - men inte i samma ritt.
Så jo, vi ska ju kunna fixa det på de där 62 procenten om jag lyckas träna fram helheten.

Ja, det är rätt lätt att larva runt något som påminner om MSV C program, men det är inte lika lätt att göra det med kvalitet.

Vad gäller western: jag har ridit Lukas på B-nivå i några klasser - och vunnit.
Men jag är inte nöjd över dåliga ritter, utan jag vill kunna känna att jag är rätt förberedd för nivån.
Och att hästen är det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 083
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 297
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 868
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 807
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp