Novalis alldeles EGNA tråd!

Har ju varit på Irland o shoppat, bägge hästarna har nu gått igenom besiktning och förhoppningsvis står de i mitt stall nästa vecka! Mer presentation då men ston bägge 2, 5 och 7 år av äkta irländsk härstamning!:banana:
 
Hoppas ingenting händer så 7 öringen råkar bli avlämnad i Skåne:angel:
Fast det passar ju rätt bra för då kan jag ju ha med den på FT-veckan...vilken LYSANDE idé!!! Du e ju för gullig, lilla hjärtat, som tänker på mig. :heart Hon gillar inte när man hissar upp bettet så ha det rätt lågt, o hon behöver komma mer framför skänkeln men du har ju flera dagar på dig att fixa det, jag kommer ned måndag kväll o då ska det vara klart!:angel:
 
Fast det passar ju rätt bra för då kan jag ju ha med den på FT-veckan...vilken LYSANDE idé!!! Du e ju för gullig, lilla hjärtat, som tänker på mig. :heart Hon gillar inte när man hissar upp bettet så ha det rätt lågt, o hon behöver komma mer framför skänkeln men du har ju flera dagar på dig att fixa det, jag kommer ned måndag kväll o då ska det vara klart!:angel:
Åå va kul jag ska ha!!!
 
Som kommer att leva vidare i all oändlighet för om den INTE gör det kommer en viss @LenaH att råka ut för ett öde som hon inte ens önskar sin värste ovän. Punkt. Slut.
 
Har idag gett bort min ponny till @Wilisia och istället fått en häst av Chefen! Herregud vad lätt det gick...:confused:

Har även funderingar på att ta med min lilla tjocka irländska hopphäst till Skaune...vem vet, kanske kan göra dressyrhäst av henne med hjälp av @fio s dressyrtränare!:banana:
 
Eftersom @Novali01 förmodligen är i glädjerus resten av dagen efter Ungens silvermedalj så lägger jag ut bilderna även om jag inte fått något godkännande än, trots att det är Novas alldeleds EGNA tråd så räknas hon kanske in blend "me, myself and I"? Stort grattis till Emma! :)

DSC_0145%202_zpstfoqjzlb.jpg

DSC_0149%202_zpsxre4y2iv.jpg

DSC_0151%202_zpsddkiljrp.jpg

DSC_0157%202_zpsrgqtn40c.jpg

DSC_0160%202_zpsotj8sxtz.jpg

DSC_0165%202_zpscmu9ujg4.jpg

DSC_0171%202_zpshkr5poo8.jpg

DSC_0173%202_zpslaxm3kd8.jpg

DSC_0179%202_zpsk2mrrk6j.jpg
 
Åh taaaaaaack! @Gabby_Ossi Vad du är gullig!!! Fantastiska bilder på min fantastiska Unge!!!:love:
Har knappt fattat det än, hon tog SM-silver! Herregud villken prestation!! Är så glad över allt hon fått uppleva med denna fantastiske ponny, på 2 år har de gått från P80 till SM-silver, sanslöst!

Det har såklart varit en otrolig vecka för oss! Det är sån stämning där nere i Flyinge där historiska vingslag bara viner runt öronen så fort man närmar sig Kungsgården. Herregud vilket ställe det är och vad tråkigt att det inte står hingstar, ston o ja hästar bara överallt utan är nästan tomt numera?? Men i vilket fall är ju vi oerhört tacksamma över denna veckan när alla från nästan nybörjare till proffs får samsas och dela sitt intresse under en hel vecka.

Vi började med unghästbedömning av Bosse. Domare var Sara Algotsson, Staffan Lidbeck och Lars Kristensson och Bosse fick 49 p av 70 vilket var helt ok. Han fick 8:or av alla tre för sin inställning i terrängen och det är ju superbra!:banana: Fortsatte sen veckan med Bosses dressyr i 100-klass, den gick helt ok med 54 straff, hoppade felfritt sen dagen efter o på lördagen ytterligare en nolla i protokollet för sin terräng. Stannade på sina dressyrstraff och kom 16 av 33. Måste fila på dressyren såklart.
King började på fredagen med sin dressyr, gjorde sitt livs insats och fick 48,9! Terrängen var stor och lång men inget jag var betänksam på med King, han har ju visat nu att ju större desto bättre för honom. Och mycket riktigt så fanns det inte någon som helst tvekan hos honom utan de susade runt plättlätt och kom in EXAKT på sekunden på idealtid! Och då ska ni veta att Ungen inte får ha klocka för mig...hon har övat upp sin känsla för tid och prickar både *-ig ponny och 100-klass häst nu utan klocka. Kan ju vara nåt för andra att ta efter på då jag ser många som har svårt att hålla flyt för de är fixerade vid klockan.
Så igår var det då dags för avslutande hoppning...att jag inte svimmade av nervositet! Ponnyn var såklart trött i benen, det var ju alla, och han hoppade ju inte direkt lysande på framhoppningen!:nailbiting: Men sen...går han in och sätter en så KLOCKREN nolla att det bara inte var sant!:bump::banana::bump:
 
Alltså jag säger bara detta...Bosse Bus, vilken häst det är!!! Gick Ljuslingsbacken i helgen, domaren hade väl inte svalt morgonkaffet riktigt för sämre dressyrpoäng har de ju aldrig fått, enda riktiga missen var en felfattning i vänster galopp. Men men, sen går de in o sätter en supersäker nolla i hoppningen, 5:e FT-starten i år o 5:e nollan! För att sen skutta runt felfri på hinder igen! Inte ett hinderfel denna säsongen så långt! Vilken unge o vilken häst!:bump::banana::bump:

Bosse%20o%20Emma%20hopp%20Ljuslingsbacken%202016_zpsv6f6fkfo.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
459
Senast: JohannaB
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 566
Senast: Linta
·
Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
9 986
Senast: Habina
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 649
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Kattbilder #9
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp