Novalis alldeles EGNA tråd!

ÄNTLIGEN fick jag hoppa lite...känns som en evighet sen men idag har lilla Pållan o jag lärt känna varandra lite mer. Tror vi har gjort klart nu att jag bestämmer tempot och hon hoppar. Tror det iaf. Är ju ett sto så litet oklart om alla info gick fram. Nåja.

 
Och så då ÄNTLIGEN är jag tebax på banan! Vi debuterade i Örebro i söndags, helt ok dressyr, 4 fel i banhoppning men 8 tidsfel??? Som jag dessutom fick för att jag inte startade när de sa varsågod...men om man är i andra änden av banan måste man väl ändå kunna galoppera till start utan tidsfel? Kan ju säga att jag inte var ensam om detta.
Terrängen var utslagsgivande, redan hinder 4 en stock med landning på grusväg sluttande ned i ravin gav en del stopp och Stjärnan tog sig en extra titt där, dock inte på stocken utan på hinderpersonalen som satt lite gömda bakom hindret. Det var enda hinderfelet vi fick så jag var så himla glad! Hon är nog inte van vid alla funktionärsvästar och folk som stod överallt, vi fick trava oss igenom på en del ställen, men jisses vilken hoppglädje o farten var det inget fel på så fort det var öppet fält! Sååå lycklig över min fina fina häst!:love:

Film:
 
2:a starten avklarad i Hermanstorp o visserligen är inte slutresultatet nåt att skryta med men vissa guldkorn fanns iaf. T ex 2 7:or i dressyren, 5 hinder av 8 hoppades kanon i hoppningen och alla hinder utom just 1:an hoppades fantastiskt i terrängen!:D

Bild:
Paringllan%20i%20Hermanstorp_zpst2b873nb.jpg
 
Ungen debuterade ju *-igt i helgen, dressyren var inte så illa som poängen visar, ett litet pet i hoppningen, deras första pet på hela säsongen så det känns ju ok och sen klarade de alla svårigheter fram till sista kombinationen som var en triplebrush i nerförsbacke där han kom för nära o de fick göra en liten volt. Är så stolt över detta ekipage!:love: Hon rider o tränar och kämpar på, Bosse älskar henne överallt annat även om han busar lite ibland, är ju bara 6 år, så tror jag verkligen de har en riktigt fin framtid!

Bilder:
Bosse%20diket%20H-torp%2016_zps5dbhm1lt.jpg

Bosse%20haumlcken%20H-torp%2016_zpsx2mhz8jt.jpg
 
Ungen debuterade ju *-igt i helgen, dressyren var inte så illa som poängen visar, ett litet pet i hoppningen, deras första pet på hela säsongen så det känns ju ok och sen klarade de alla svårigheter fram till sista kombinationen som var en triplebrush i nerförsbacke där han kom för nära o de fick göra en liten volt. Är så stolt över detta ekipage!:love: Hon rider o tränar och kämpar på, Bosse älskar henne överallt annat även om han busar lite ibland, är ju bara 6 år, så tror jag verkligen de har en riktigt fin framtid!

Bilder:
Bosse%20diket%20H-torp%2016_zps5dbhm1lt.jpg

Bosse%20haumlcken%20H-torp%2016_zpsx2mhz8jt.jpg
Käck häst :D
 
Vilken fin bild över graven! Fast vad du berättade om dressyren så är inte jag kanske inte lika förvånad över poängen faktiskt, du får tänka på att det är medelsvår klass nu! Man kommer inte undan med saker där som man gör i 100 klass! Tro fasen han älskar Emma som inte ställer några krav! :D Du får väl hoppa upp på honom nu innan Tågarp!!
 
Liten film på oss...observera det lilla glädjeskuttet efter 2:an......Tänk er dom gånger 17 så vet ni vad hon gjorde på framridningen till dressyren!:eek:

 
Skutt? O_o Du menar där hästen ruskar lite på huvudet? :angel:
Titta en gång till du...hon skulle hoppa över en kisspöl, gjord av @Krumelurs kissnisse på framridningen till dressyren och mötte samtidigt två hästar, fick ett fullkomligt SPEL o bockade som en dåre....kändes som hela framridningen höll andan o väntade på att jag skulle dråsa i backen men tji fick dom! :D
 
Titta en gång till du...hon skulle hoppa över en kisspöl, gjord av @Krumelurs kissnisse på framridningen till dressyren och mötte samtidigt två hästar, fick ett fullkomligt SPEL o bockade som en dåre....kändes som hela framridningen höll andan o väntade på att jag skulle dråsa i backen men tji fick dom! :D
Misstänker att det är en häst som känns mer än det syns i bokningarna :p. För så farligt ser det inte ut, mer än att hästen laddar ordentligt i galoppen efter :).
 
Misstänker att det är en häst som känns mer än det syns i bokningarna :p. För så farligt ser det inte ut, mer än att hästen laddar ordentligt i galoppen efter :).
Nej alltså nu får ni läsa vad jag skrev??:D Där efter 2:an i terrängen var ingen fara utan det var på dressyrframridningen hon bockade rejält.
 
Ok jag har varit sur för att du gav bort Bosse till ungen men Pållan passar dig väldigt mkt bättre!! Superfin!
Ja på alla sätt faktiskt. Hon ställer ju upp precis som han men har en lugnare sida som passar mig bättre, Ungen är ju ko-lugn själv så hon o Bosse kompletterar varandra på det viset.
Sen är ju båda sanslöst roliga att rida, helt klart, men jag känner att Pållan behöver jag inte hela tiden känna att hon behöver komma till nån duktigare för att få "komma fram" utan vi kan segla runt i de klasser som känns bra oavsett höjd.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
461
Senast: JohannaB
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 568
Senast: Linta
·
Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
9 987
Senast: Habina
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 651
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp