Novalis alldeles EGNA tråd!

Ja och överraskningen var ju då mitt senaste tillskott i skaran....lilla rödhåriga Misty! Hon är 5 år och kommer såklart från Irland. Råkade ut för en olycka tidigt i våras och fick stå hela sommaren, jag red henne när jag var där men tyckte inte hon kändes helt 100 då så just då blev det inget av....sen har jag tjatat om henne sen dess om man frågar @fio!:o Men hon fastnade i huvudet på mig, ni vet, när man bara ser en häst o VET att den kan jag rida, den passar MIG!:love: Eller är det bara jag som kan känna sånt? Så var det iaf när jag såg henne på film.
Så efter att ha tjatat hål i huvudet på ägaren så släppte han äntligen iväg henne till mig och igår hoppade vi för första gången!
Så nu är min lilla hästflock komplett känns det som....kanske...tror jag....nog....:sneaky:

Film Misty:
 
Jag minns när jag var på Flowerhill och såg henne och Oliver ut av det blå undrar om jag vet vem du är och att du vill ha henne:rofl: Härligt att hon äntligen hamnade hos dig! Alltså hur många underbara irländare har du nu!?
 
Jag minns när jag var på Flowerhill och såg henne och Oliver ut av det blå undrar om jag vet vem du är och att du vill ha henne:rofl: Härligt att hon äntligen hamnade hos dig! Alltså hur många underbara irländare har du nu!?
Tre fantastiskt fina hästar har jag nu! Två fuxar och en Grå!:love: Sen har jag visst en grå 3-åring undanstoppad också...och två försäljningshästar.....:angel:
 
Dags att skaka liv i denna tråd! På lördag smäller det...dvs årets första start är på G! Hela vintern har ju gått åt till dressyr och hoppträning/tävling och HERREGUD vad man tappar det där med terrängtänk? Igår var jag o hoppade lite med Fux nr 1 och i början tänkte jag: NÄHÄ! Det här går ALDRIG för jag är ju så rädd att jag snart ramlar av när hästen står stilla! Sen styrde jag mot några små stockar med min lilla terrängmaskin och sakta men säkert försvann rädslan och efter ett tag var vi Queens of the track igen!:banana: Hon är ju en helt fantastisk tanthäst som ALDRIG bangar och alltid tar tag själv så man bara kan åka med. Önskar alla hade en sån. Men nåt annat jag ska göra i år som jag faktiskt inte gjort förut är att träna terräng varenda jävla vecka! Det ska bli en sån vana att jag nästan lessnar...
 
Ska du till Vinslöv?:D Tyvärr ser det ut som att jag åker med som någon konstig sort av groom som inte får göra något vettigt alls på hopptävling i Laholm:rofl: Men du får ha lycka till!! Hoppas det går bra!
 
Jag är hyfsat nöjd med starten i Vinslöv. Dressyren tycker jag är svår att rida på den banan mot skogen men hon pinnade på iaf, 57 straff där. Hoppningen kändes hon jättefin på framridningen, pigg o glad när vi kommer in men SEN!!!:eek::eek::eek: HÖGTALARE som spelar MUSIK!!! Ja ja, hon ömsom kutade som en blå för att komma undan musiken och ömsom stod stilla och försökte se vart man kunde rymma ut så 3 riv o ett par tidsfel blev resultatet. Och när man gått upp kl 0345 och kört i över 3 timmar så har man lite svårt att tugga i sig sånt direkt...när den stora tröttheten slog till vid halv 3 så kände jag att nu vill jag åka hem...men jag tog en powernap och sadlade ut vid 1600, startade 1625 och glad är jag för det för i vanlig stil så seglade lilla Drottningen runt banan! Sååå glad över min lilla terrängmaskin! :love:
 
Himla härligt det ser ut. :love: På vilket vis blir det svårt med den banan?
Den ligger precis i skogskanten en bit från framridningen och väldigt många hästar får lite spunk därborta. I lördags så skvätte dessutom gruset rätt bra mot staketet, hästen innan mig fick ett fullkomligt spel och det var nog pga ljudet. Sen stod det en häst på andra sidan skogen o gapade o skrek dessutom, är ju inte så bra för koncentrationen.
 
Den ligger precis i skogskanten en bit från framridningen och väldigt många hästar får lite spunk därborta. I lördags så skvätte dessutom gruset rätt bra mot staketet, hästen innan mig fick ett fullkomligt spel och det var nog pga ljudet. Sen stod det en häst på andra sidan skogen o gapade o skrek dessutom, är ju inte så bra för koncentrationen.

Aha, så det blir som väldigt isolerat där? Att det skvätter grus tycker jag det gör rätt ofta, däremot är det väldigt olika hur hästarna reagerar på det ljudet. Men då förstår jag lite bättre, tyckte banan såg mysigt ut på filmen. ;)
 
Aha, så det blir som väldigt isolerat där? Att det skvätter grus tycker jag det gör rätt ofta, däremot är det väldigt olika hur hästarna reagerar på det ljudet. Men då förstår jag lite bättre, tyckte banan såg mysigt ut på filmen. ;)
Ja, de hamnar off från framridningen, kan se hoppbanan och höra högtalarna därifrån, och ljudet var småsten mot plast, blir annorlunda än när det skvätter mot trästaket.
 
Så har Misty o jag varit ute på vår 2:a start som resulterade i 64,5% i dressyren, nolla i hoppning o på hinder i terräng med några tidsfel pga regnigt och halt underlag. Är så himla nöjd med hur hon sköter sig, sov borta för första gången, visserligen ihop med Bosse men det kan ju faktiskt göra saken sämre, dvs de kan inte koncentrera sig sen för kompisen står i transporten, men inte Misty inte...hon är som en stabil gammal kämpe när det kommer till allt sånt!:love:

 
3:e gången gillt var vi ute på i helgen...som vanligt var Misty en stjärna! Hon är med på allt o tycker allt är kul, åker snällt o står snällt i transporten en hel dag utan att gnälla. Denna gången bar det iväg ända ner till Sporren, ca 6 mil nedanför Växjö. Vi gnodde ihop 65,5% i dressyren, hade 2 ner i hoppningen för en gång skull på väldigt konstig bansträckning, och sen nolla på hinder i terrängen med några ynka tidsfel. Hon hoppar lite för högt över än så länge men kubbar ju på så gott hon kan själv så vi håller vårt tempo så länge.

Film:

Ps....tror jag har köpt Misty 2.....;):D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
446
Senast: JohannaB
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 563
Senast: Linta
·
Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
9 961
Senast: Habina
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 621
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp