Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast mina kan busa i linan också utan att nånsin ta ett bocksprång med mig på ryggen!:D
Sådan är min med :up:
Har aldrig luftat med mig på.... tack och lov :) (stegringar ej inräknat ;))
Men det som är tydligt när hon gör såhär är en väldig överskottsenergi så därför behöver hon ett REJÄLT pass ikväll :banana:

Men jag tycker det är rätt kul.....:angel::angel:
Gillar ju hästar med lite krut under hovarna. Blir så häftigt när man hittar rätt med energin :heart
 
Julia bockar en hel del och gärna efter hinder på framhoppning men som tur är det av glädje och hon gör det aldrig för att få av en. Därav bryr jag mig inte. :bump:
 
Sara skrev att vi hade sjukstuga hemma och nu har det blivit värre :( Nu ligger jag på riktigt sjukhus o gubben i sängen bredvid snarkar o låter som om han har hela halsen full av slem :eek: Han är nyopererad och arg när de kommer in.
Jag kan inte sova :mad: Trillade som vanligt när jag skulle upp på Ratzia. Hon snodde runt pallen och stod inte still. Jag tog ett jättekliv av och det gick så illa att underbenet gick av högt upp mot knät och knät flyttade sig i sidled. Tur att jag hade mobilen och kunde ringa tränaren som fixade ambulans mm.
Nu har jag fått benet fixerat i en ställning så knät är hyfsat rätt. När svullnaden går ner ska de spika ihop benet med plattor.
Efter fixeringen har knappt om längre men svårt att röra mig.
Nu får Sara sköta alla hästarna.
Hedda är så låg i rang att Ratzia sparkade henne. Gick på tre ben men inget brutet men två av tre patellaband är."blodiga". Gör tydligen ont men bättre prognos än senskada. Ska röntgas igen nästa vecka så det inte finns nån spricka.
Marco halt men trampade av en sko så det kan vara en hovböld. Står med omslag.
Lille Bill däremot var duktig på Amanda träning alltid nåt bra.
Sara har anmält sig till dressyrträning för bloggaren. Kan ju vara nyttigt.
 
Sara skrev att vi hade sjukstuga hemma och nu har det blivit värre :( Nu ligger jag på riktigt sjukhus o gubben i sängen bredvid snarkar o låter som om han har hela halsen full av slem :eek: Han är nyopererad och arg när de kommer in.
Jag kan inte sova :mad: Trillade som vanligt när jag skulle upp på Ratzia. Hon snodde runt pallen och stod inte still. Jag tog ett jättekliv av och det gick så illa att underbenet gick av högt upp mot knät och knät flyttade sig i sidled. Tur att jag hade mobilen och kunde ringa tränaren som fixade ambulans mm.
Nu har jag fått benet fixerat i en ställning så knät är hyfsat rätt. När svullnaden går ner ska de spika ihop benet med plattor.
Efter fixeringen har knappt om längre men svårt att röra mig.
Nu får Sara sköta alla hästarna.
Hedda är så låg i rang att Ratzia sparkade henne. Gick på tre ben men inget brutet men två av tre patellaband är."blodiga". Gör tydligen ont men bättre prognos än senskada. Ska röntgas igen nästa vecka så det inte finns nån spricka.
Marco halt men trampade av en sko så det kan vara en hovböld. Står med omslag.
Lille Bill däremot var duktig på Amanda träning alltid nåt bra.
Sara har anmält sig till dressyrträning för bloggaren. Kan ju vara nyttigt.

Men hjälp vad läskigt Maui! Hur lång konvalecens är det på dig?
Krya på dig!

Kl

Igår red vi i ridhuset. Pålle var nu lugnare av att ha gått några dagar. Han kändes fin och var sugen på att få jobba. Åh, vad han är underbar den lilla råttan! Man blir så glad av att rida honom!

Idag var jag svintrött efter mkt jobb och andra hästar. Så jag tog bara för hand. Men det var kul! Vi fick till riktigt bra piaff och började med lite levadjobb igen(embryon och inte så att han lättar fram) några ggr. Det var bästa hittills på båda sakerna.
Så roligt med en häst som har så lätt för just det här jobbet(samlade) och är så lättpåverkad.
Nu när det börjar bli kallare och vi börjar träna mer började jag idag ge oljan igen. Han har fått vara utan i sommar. Han har inte riktigt velat ha heller. Men nu slank den ner igen. Bra!
 
@Maui ja vi läste ju om detta på fejan, fattar inte hur det gick till alltså..
Jag tog ett kliv av en vanlig Ikea pall i lite fart och snurrade nog samtidigt runt samt att det var en grässlänt där jag landade. Mer behövs inte för en gammal tant :mad:
Har man otur så har man.
Synd att du inte jobbar här för då hade du kunnat hälsa på.
Har inte vågat fråga hur läkningen ser ut :(
 
Men herregud @Maui vilken jäkla otur...
Hoppas verkligen du läker som du ska och att du är uppe i sadeln igen om ett tag :heart
Usch och fy :( är olyckan framme så är den framme, absolut inte för att du är gammal! För det är du inte!!!
Du är en av mina förebilder här i tråden :heart
Krya på dig!!!

Min lilla röda var jättefin igår kväll. Ett fint pass i ridhuset med vansinnigt pigg häst men ändå lyhörd och positiv!
 
@Maui ja herregud vilken otur! Ta det nu lugnt i sjuksängen o försök se det som ett tillfälle till att koppla av allt. Om man tar det lugnt o sansar sig så läker det säkert fortare. Du är uppe i sadeln igen innan du vet ordet av!
 
Måste bara säga att jag är så himla glad över min fina häst! Var o tävlade i Hermanstorp igår, vädret var förutspått ösregn hela dagen så jag var beredd på att avbryta tävlingen om det inte skulle kännas helt ok att rida terrängen. Döm om min, o alla andras också såklart, förvåning när det kom en enda liten skur på hela dagen o solen till o med tittade fram??! Så himla skönt för både oss o arrangörer. Sen att Misty slog till med en 3:e plats efter tung dressyr men nolla rätt igenom allt sen gjorde inte dagen sämre!:banana:
 
Prinsessan Misty!:love:
Misty%20Hermanstorp%20sept%202017_zpsbt091ki6.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 121
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 570
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 321
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
944
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp