Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis @Novali01 och @Gaia !

@Maui Hoppas på snart tillfrisknande och att du ger det tid att läka och är rädd om dig!

Vilket nyckfull väder vi har och dessutom har älgalössen kommit.
Gillar ju hösten annars men dem där krypen och regn och rusk är inget att föredra..

Red ut i lördags med dottern. Pigga fuxflickor!
Träningen i torsdags gick sådär. Loppan är som en planka..
Men vi jobbar vidare.
Glad och ambitiös är hon iaĺlafal.
 
Testar igen
ktwuujxdqutbra.jpg
 
Ska besiktiga Bellona på Torsdag. Det är den första spekulanten som var och provred.
Hon hade tydligen ångrat sig.
Vi får hoppas allt går bra.
Känns skit tråkigt men jag har ju bestämt mig och denne verkar väldigt sund och vettig.
Men såklart är mina känslor väldigt blandade ändå:(.
 
Ska besiktiga Bellona på Torsdag. Det är den första spekulanten som var och provred.
Hon hade tydligen ångrat sig.
Vi får hoppas allt går bra.
Känns skit tråkigt men jag har ju bestämt mig och denne verkar väldigt sund och vettig.
Men såklart är mina känslor väldigt blandade ändå:(.
Har du bestämt dig så är det ju bra om det går vägen med allt. Lycka till.

Nu är andra operationen gjord och fick prata med "operatören" före. Ska vara väldigt bra här på Mölndal och detta var en äldre läkare från troligen Norge. Så därför hoppas jag att jag helt enkelt inte förstod språket :confused:
Han började med att säja att jag skulle nog behöva en protes betydligt tidigare :( Inbebär det att han utgår ifrån att alla behöver knäproteser?
Var en komplicerad knäoperation som skulle göras och knäleden var som ett pussel :crazy:
Brosk mm var också skadat samt att båda minisklarna skulle placerad rätt så därför fick inte benet belastas alls på två veckor.
Ligger här med en " plastskena" från mitten på vaden till mitten på låret. Benet låst i helt rakt läge. Ska sedan successivt få böja på det.
Hur ska jag förflytta mig med helt rakt ben som inte får belastas? Då kan ju kryckor inte fungera :idea:
Jag har lite funderingar så här mitt i natten då jag inte kan sova.
Hoppas på besked på ronden imorgon.
 
@Polly Lycka till på besiktningen!

@Maui Har ju opererat äldste sonens bägge knän på Mölndal, superproffsiga o duktiga, blev helt bra snabbt med ordentlig rehab. Dock var det ju "bara" korsband som var av. Ang knäproteser så är det nog inte helt ovanligt att man får sån artros i knäna att man får byta så kanske det han menade? I vilket fall, se det som en extra semester o oroa dig inte, rullstol is da shit helt klart i ditt läge! Och tänk vad Sara får serva dig nu.....:D
 
Har du bestämt dig så är det ju bra om det går vägen med allt. Lycka till.

Nu är andra operationen gjord och fick prata med "operatören" före. Ska vara väldigt bra här på Mölndal och detta var en äldre läkare från troligen Norge. Så därför hoppas jag att jag helt enkelt inte förstod språket :confused:
Han började med att säja att jag skulle nog behöva en protes betydligt tidigare :( Inbebär det att han utgår ifrån att alla behöver knäproteser?
Var en komplicerad knäoperation som skulle göras och knäleden var som ett pussel :crazy:
Brosk mm var också skadat samt att båda minisklarna skulle placerad rätt så därför fick inte benet belastas alls på två veckor.
Ligger här med en " plastskena" från mitten på vaden till mitten på låret. Benet låst i helt rakt läge. Ska sedan successivt få böja på det.
Hur ska jag förflytta mig med helt rakt ben som inte får belastas? Då kan ju kryckor inte fungera :idea:
Jag har lite funderingar så här mitt i natten då jag inte kan sova.
Hoppas på besked på ronden imorgon.

Men fy, vilken otur för en sån liten grej(hoppa upp från pall till allt det här)!
Hoppas du kryar på dig helt och snabbt!
 
Jag har blivit förkyld deluxe och är halvt döv. Har ridit någon gång. Men mest bara longerat ihop med lite jobb för hand.
Vi har hittat ett snäpp vidare i övergångarna in i piaff och fått mer swung i det hela. Kul!

Hade också turen att några i stallet ska flytta. Inget otalt med dem på ngt vis. ;)
Men deras hästar går med en elevs häst som min i annat stall delat lösdrift med i några år. Så eleven kom och frågade om inte våra kunde gå ihop. Och att vi släpper ihop nu redan och inte i vinter när de flyttat(brodd, is etc).
Nu är det ett sto och generellt är jag inte förtjust i att blanda.
Men jag tar ju inga risker direkt(spec med tanke på just våra individer) utan det ligger på Stoägaren.
Nu har de gått ihop några dagar och får fortsätta med det.

På lör åker vi till Spanien en v. Jag hoppas jag är frisk till dess!
 
Jag har blivit förkyld deluxe och är halvt döv. Har ridit någon gång. Men mest bara longerat ihop med lite jobb för hand.
Vi har hittat ett snäpp vidare i övergångarna in i piaff och fått mer swung i det hela. Kul!

Hade också turen att några i stallet ska flytta. Inget otalt med dem på ngt vis. ;)
Men deras hästar går med en elevs häst som min i annat stall delat lösdrift med i några år. Så eleven kom och frågade om inte våra kunde gå ihop. Och att vi släpper ihop nu redan och inte i vinter när de flyttat(brodd, is etc).
Nu är det ett sto och generellt är jag inte förtjust i att blanda.
Men jag tar ju inga risker direkt(spec med tanke på just våra individer) utan det ligger på Stoägaren.
Nu har de gått ihop några dagar och får fortsätta med det.

På lör åker vi till Spanien en v. Jag hoppas jag är frisk till dess!
Hoppas du mår bättre.

Har kommit hem från sjukhuset. Är skönt men samtidigt lite krångligare :crazy:

Har du sålt Bellona nu? Besiktning mm är klart? @polly p
 
Bellona är besiktigad och har åkt med sin nya ägare!
Kommer att bli jättebra för henne!

Jag känner både lättnad och vemod.
Hon såldes för ett tämligen lågt pris men för mig är huvudsaken att hon får det bra och att det är människor med förståelse och kunskap.
Kom en tår när hon åkte..
Jag är tacksam för allt hon givit mig även om det tyvärr också varit en ganska krokig resa.
En väldigt vacker häst på både insida och utsida även om hennes bubbla var för mig svår att tränga igenom ibland.

Nu kör jag på med gamla Bettan ,(Loppisproppis) och taggar för start 1:a oktober.
Kan gå preciiis hur som helst men vi ska se till att ha skoj.
Hamnar nog sist i ledet som det känns nu men ja ja:D..

Hästanonnser läser jag varje dag men har inte speciellt bråttom i sak..
Kommer väl ev låna något av min kompis med cobbarna till en början.
Har så fullt upp med flyttförberdelser och köksplanering:D
 
Skönt att vara hemma igen?
Å att allt gått bra med op. :)
Operationen gick inte helt bra :( då ena menisken inte gick att rädda och läkaren tror att jag kommer att slita ut det knät. Men men vi får väl se.
Har som en skena på varje sida benet och kadborrband över så det sitter hårt åt. Gör inget ont i knät men blir ju stel av att ha benet rakt.
Är sjukskriven i 12 veckor :eek: men fattar att det är svårt att vara på jobbet utan att stödja på benet alls i 8 veckor. De får köra hem jobb till mig annars får jag väl krupp av att inte göra nåt.
Åker mest rullstol men har även ett "gåbord" så jag kan förflytta mig stående. Sen blir det kryckor men just nu är jag för vinglig.
Blev tufft för Jonas när jag kom hem och han fick börja med att städa och bädda nytt mm. Konstigt att han inte hade gjort det innan jag kom hem :o
Både Jonas och Fredrik får hjälpa till med hästarna och lär väl bli mockningsexperter :)

Himla nöjd med Mölndal som hade trevlig personal som var hjälpsam. Blivit omskött på bästa sätt.
 
Skönt Beata att du ändå mår okej. Tråkigt med minisken, det finns så mkt teknik så de kommer säkert på något.

Skönt att du ändå har så mkt folk runt omkring dig :)

Krya!
 
Himla trist historia med ditt ben, @Maui. Men för guds skull följ nu alla förhållningsorder så du verkligen läker så snabbt som bara möjligt! Jobbet finns ju kvar.....:D. Du kan få köra mitt företags löpande...hinner snart inte med mig själv längre så fort springer jag runt...runt.....runt.....:eek::eek:
 
Härligt att du fått komma hem @Maui
Sjukhus i all ära men jag tror man läker allra bäst i sin vanliga och trygga miljö :)
Var rädd om dig!

Grattis till försäljningen @polly p :up:
Verkar som allt ordnat sig till det bästa för dig...
Kul med flytten också :)

Jag tränar på här hemma och jag tycker lilla hästen känns riktigt fin mellan varven :)
Dock har inte hakningarna eller tappandet av bakben blivit bättre.
Hade telefonkontakt med min veterinär igår och vi har en plan framåt...
Känns ändå okej eftersom hon är så himla pigg, fräsch och positiv i ridningen.
Om nu hästen ändå ska drabbas av en åkomma är det tur att det är en där ridning förbättrar prognosen :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 110
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 544
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 317
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
944
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp