Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi var på återbesök igår och han var bättre men inte bra så nu blir det Helsingborg och röntgen trots att jag läste om en häst som bröt benet på uppvaket :cry:
Dessutom gillar jag inte att köra på motorvägen genom Halland. Är så himla många långtradare som kör som idioter.
Ska bara kolla med Agria så att de tar kostnaden innan vi åker.
Själv kämpar jag på. Har tre veckor kvar innan jag får börja stödja på benet. Var hos sjukgymnast och fick övningar. Nu när jag har benet lite böjt är det svårt att ha det rakt igen.:(
 
Nu meddelar bolaget att de inte betalar :( Tycker att han ska behandlas igen och sen få en längre vila. Han har redan vilat sen början av augusti :cry:
De tog inte heller när han var hos vet och hade dåliga blodvärden för de ansåg att han var frisk men veterinären tyckte han var sjuk o skickade oss vidare till klinik för mer prover. Kostade 12". Att betala en röntgen själv kostar 10". :cry:
Undra varför vi har hästarna försäkrade.
Sen när jag skadar mig har de jättefin försäkring för ryttare men då är ju lånehästen inblandad och hon är i ett annat bolag som inte alls har den fina försäkringen för ryttare. :arghh:
 
Nu meddelar bolaget att de inte betalar :( Tycker att han ska behandlas igen och sen få en längre vila. Han har redan vilat sen början av augusti :cry:
De tog inte heller när han var hos vet och hade dåliga blodvärden för de ansåg att han var frisk men veterinären tyckte han var sjuk o skickade oss vidare till klinik för mer prover. Kostade 12". Att betala en röntgen själv kostar 10". :cry:
Undra varför vi har hästarna försäkrade.
Sen när jag skadar mig har de jättefin försäkring för ryttare men då är ju lånehästen inblandad och hon är i ett annat bolag som inte alls har den fina försäkringen för ryttare. :arghh:
Fast du har väl licens? Då är du försäkrad genom den. Och ang den "jättefina" försäkringen så kan jag meddela att den ger inte mycket alls. Du har väl egen olycksfallsförsäkring också?

Vilken jävla skit med försäkringsbolaget o Marco? Att de anser att man ska behandla i "blindo" är ju helt sjukt?
 
Är så trött på leriga hagar! Till nästa år ska jag ha grusat ordentligt för den här hösten har varit för jävlig rent ut sagt! För övrigt rider jag mest ut för tillfället och hopptränar, är för lat för att rida i dressyrsadel o arbeta med muskler jag inte har...hahahahaahha
 
Fast du har väl licens? Då är du försäkrad genom den. Och ang den "jättefina" försäkringen så kan jag meddela att den ger inte mycket alls. Du har väl egen olycksfallsförsäkring också?

Vilken jävla skit med försäkringsbolaget o Marco? Att de anser att man ska behandla i "blindo" är ju helt sjukt?
Finns nog ingen som har så många försäkringar som jag :D Räcker att du är medlem i klubb så är du försäkrad i Folksam.
De ersatte byxor o hjälm direkt.
Sen får man bara ut på en försäkring "sveda o värk".
Men Agria betalar enligt nån tabell o Sara fick direkt pengar för sin spricka i handen.
Jag måste kolla upp vilken försäkring som betalar mest o begära från den. Verkade som Agria var mer generösa än de jag har i Skandia, Trygg Hansa o Förenade Liv.
Om jag inte blir helt bra kan jag få ut på alla, så om två år kanske jag blir rik :p

Pratat med Agria idag igen. De håller fast vid att ej ersätta. Får gärna åka till annan veterinär och få en annans uppfattning. Påpekade att detta kan ju kosta lika mkt som en röntgen :(

De har som argument att han har gjort en sån här röntgen för några år sen i en bakhov :confused: Vad har det med denna skada att göra?
 
@Maui Ja det är ju bestående men som ger mest utbetalning och det kan du få från alla bolagen du har.

Ja man kan fråga sig varför man har sin häst försäkrad för när den verkligen behövs då är det ju sällan man får hjälp från den.
 
I helgen var det hopptävling med mina fuxar! Misty gick bara en 90-klass men Pållan gick 110 och 120 med annan pilot. Misty nolla i sin start, Pållan 3:a av 33 starter och sååååå nära en placering i 120 när sista bommen föll...:eek::mad:. Är jättenöjd med mina flickor iaf, för Misty var det sista tävlingen för året.
Film Misty:
Film Pållan 120:
 
Fina fuxflickor :love:
Men tror Misty är min favorit :o

Även jag har börjat "hoppa" lite med min lilla röda.. Enligt veterinärordination :banana:
Jättekul och jag blir riktigt inspirerad av dig:bow:
Misty är allas favvo men jag älskar Pållan för hennes krigarinstinkt!:love: Hon går bara in o gör...hur hon än kommer så bara hon stretchar lite så löser det sig, hon skulle aldrig komma på tanken att stanna.

Superkul med hoppning, är ju bra för hästarna med omväxling även på det området och för ryttaren med tycker jag, man måste ju vara följsam och det har du nytta av sen också.:)
 
Flyttade Loppan och Diviero i tisdags till vår egna gård. Har iofs inte officiellt tillträde än utan får nycklar och skriver över det på tisdag.
Men skönt att vara klar med hästarna och ha tömt och fixat på det andra stället.

Är ju provisoriskt uppbyggt och jag har inte rinnande vatten i stallet och ingen sadelkammare men älskar det ändå:heart!
Så lycklig över detta ställe även om ri

Loppan hobbyrids mest i skogen av både mig och tjejerna och går väl cirkus fem dagar/vecka.
Det får liksom vara ambitionen nu ett tag att iallafall hålla igång henne.
Lilla youngstern är så otroligt trevlig och har en härlig attityd och inställning.
Idag promenerade vi över bron till fallet och han tyckte det var läskigt men följer så snällt:). Mysigt att pyssla lite medan dottern red ut Loppan.

https://www.instagram.com/p/BauAx9wlCta/
https://www.instagram.com/p/BauDLN5F5-h/
 
Flyttade Loppan och Diviero i tisdags till vår egna gård. Har iofs inte officiellt tillträde än utan får nycklar och skriver över det på tisdag.
Men skönt att vara klar med hästarna och ha tömt och fixat på det andra stället.

Är ju provisoriskt uppbyggt och jag har inte rinnande vatten i stallet och ingen sadelkammare men älskar det ändå:heart!
Så lycklig över detta ställe även om ri

Loppan hobbyrids mest i skogen av både mig och tjejerna och går väl cirkus fem dagar/vecka.
Det får liksom vara ambitionen nu ett tag att iallafall hålla igång henne.
Lilla youngstern är så otroligt trevlig och har en härlig attityd och inställning.
Idag promenerade vi över bron till fallet och han tyckte det var läskigt men följer så snällt:). Mysigt att pyssla lite medan dottern red ut Loppan.

https://www.instagram.com/p/BauAx9wlCta/
https://www.instagram.com/p/BauDLN5F5-h/
Så härligt att få ett eget ställe igen. Det gick ju fort.
Vi har inget rinnande vatten i stallet heller. Fungerar bra ändå. Tycker ditt stall ser fint ut när man ser dina bilder :)
Diviero verkar vara en trevlig häst ;)

Igår hoppade jag ut till stallet för första gången. Hovslagaren skulle komma. Blängde lite på Ratzia och sa att allt var hennes fel :p Satt tom på olyckspallen:D
Nästa vecka är det läkarbesök igen. Hoppas jag får klartecken att börja stödja på benet då. Skulle ju underlätta en del.
 
Så härligt att få ett eget ställe igen. Det gick ju fort.
Vi har inget rinnande vatten i stallet heller. Fungerar bra ändå. Tycker ditt stall ser fint ut när man ser dina bilder :)
Diviero verkar vara en trevlig häst ;)

Igår hoppade jag ut till stallet för första gången. Hovslagaren skulle komma. Blängde lite på Ratzia och sa att allt var hennes fel :p Satt tom på olyckspallen:D
Nästa vecka är det läkarbesök igen. Hoppas jag får klartecken att börja stödja på benet då. Skulle ju underlätta en del.
Vi hade heller inte vatten i mitt stall när vi flyttade dit men fixade ganska omgående, fattar inte hur ni orkar ha det så @Maui ? Eller var hämtar ni vatten?

Tycker så synd om dig med ditt ben, gör det ont? Du vet att du kan byta sjukskrivning mot sjuktransport till jobbet? Gjorde jag 2013 när jag bröt benet, en taxi hämtade o skjutsade hem mig från jobbet varje dag istället för att f-kassan betalade sjukskrivning. Var ju inget fel på mitt huvud och jag hade inte ont så kunde lika gärna jobba. Nu kanske det är för tidigt för dig men i ett senare skede sen, så du vet att man får göra så iaf.
 
@polly p sålde inte du din unghäst?[/QUOTE]

Jo..jag sålde Rut som också var född 15 förra hösten då vi hade sålt vårat ställe.
Inte för att jag ville utan för att det kändes krångligt att ordna plats till henne också och
ovisst under hur lång tid.
Hade jag vetat det gick så fort att hitta / få loss vårat drömställe vilket detta är hade jag gärna behållit och haft henne på lösdrift eller likn.

Lilla Divve köptes väl lite "impulsartat" då jag föll för hans lynne och ändå behövde en sällskaps häst.
Gillar honom skarpt men vill jag mer och annat när han är fyra och vi förhoppningsvis kommit en bit på husrenoveringen så får vi se om han säljs till förmån för någon mer utbildad och färdig..
 
Vi hade heller inte vatten i mitt stall när vi flyttade dit men fixade ganska omgående, fattar inte hur ni orkar ha det så @Maui ? Eller var hämtar ni vatten?

Tycker så synd om dig med ditt ben, gör det ont? Du vet att du kan byta sjukskrivning mot sjuktransport till jobbet? Gjorde jag 2013 när jag bröt benet, en taxi hämtade o skjutsade hem mig från jobbet varje dag istället för att f-kassan betalade sjukskrivning. Var ju inget fel på mitt huvud och jag hade inte ont så kunde lika gärna jobba. Nu kanske det är för tidigt för dig men i ett senare skede sen, så du vet att man får göra så iaf.
Bara jag får börja stödja på benet ska jag försöka börja jobba igen. Vet att jag kan åka taxi :) Men att sitta still i en stol för länge funkar inte än. Foten svullnar upp rejält.
Ont har jag inte men när jag tränar o lyfter benet känns det i knäet.
Vi har vattenutkastaren på huset max 10 meter bort och slang utanför stallet. Har ingen plats inne att spola av hästarna :(
 
Bara jag får börja stödja på benet ska jag försöka börja jobba igen. Vet att jag kan åka taxi :) Men att sitta still i en stol för länge funkar inte än. Foten svullnar upp rejält.
Ont har jag inte men när jag tränar o lyfter benet känns det i knäet.
Vi har vattenutkastaren på huset max 10 meter bort och slang utanför stallet. Har ingen plats inne att spola av hästarna :(
Ja ok, jag förstår att det svullnar. Mitt ben svullnar ju än efter en arbetsdag, händer aldrig på helgen så det är ju att jag står still så många timmar som gör det, jag står ju upp vid mitt skrivbord. Det är fruktansvärt irriterande att inte benet blivit helt bra o antagligen aldrig kommer bli det heller.

Nej jag har heller ingen spolspilta, får stå utomhus o spola av benen nu när det är så lerigt. På vintern tvättar jag ju inte dom alls.
 
Vi jobbar på så gott jag hinner. Det är då rakt inte lätt att jobba heltid, umgås med barn, gubbe och rida/sköta häst :crazy: Menmen, det är ju mitt val att försöka lösa allt. Haha!!

Tränade i onsdags, bifogar ett filmklipp knappt värt namnet men vi är sällan med på film :p

Söndag ska jag tävla 95+100, ska bli kul :)

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 732
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 278
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
938
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp