Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag börjat igångsättning av vår gamling som fick en fraktur på bakknäet då hon blev sparkad i hagen :(
Röntgen såg bra ut så nu är det skritt för hand i tre veckor. Jag longerar med equiband för att stärka ryggmusklerna.
Sen blir det skritt med mig på ryggen. Ska bara hitta en högre pall så jag kommer upp lättare :D.
Är sjukskriven 25% så jag hinner gå på sjukgymnastik. Då hinner jag ju med lite stalljobb innan mörkret kommer :)
 
@Tessalonica Ska du vara med på kickoffen för Amanda?

Nej det ska jag inte. Det är väl kanske dags att meddela att jag har valt att låna ut Julia en förhoppningsvis längre tid.
Motivationen har varit låg väldigt länge och i höstas/vintras höll stod jag med näsan mot den berömda väggen. Studier, heltidsjobb, barn och häst gick helt enkelt inte ihop. & det ständigt dåliga samvetet för att jag inte tar mig tid gjorde mig galen.
Nu har klumpen i magen släppt och Julia har varit iväg 1månad på prov och idag skrev vi papper för en längre tid.
Det känns så himla skönt. Hon är hos en tjej som jag känner väldigt bra och står endast 4mil från mig.

Ska lägga lite mer tid på Alva och hennes ponny och se om det finns något intresse där eller ej :) Innan har tiden inte räckt till.

Ursäkta romanen...

Ska bli jättekul att läsa vidare om era fina hästar :)
 
Nej det ska jag inte. Det är väl kanske dags att meddela att jag har valt att låna ut Julia en förhoppningsvis längre tid.
Motivationen har varit låg väldigt länge och i höstas/vintras höll stod jag med näsan mot den berömda väggen. Studier, heltidsjobb, barn och häst gick helt enkelt inte ihop. & det ständigt dåliga samvetet för att jag inte tar mig tid gjorde mig galen.
Nu har klumpen i magen släppt och Julia har varit iväg 1månad på prov och idag skrev vi papper för en längre tid.
Det känns så himla skönt. Hon är hos en tjej som jag känner väldigt bra och står endast 4mil från mig.

Ska lägga lite mer tid på Alva och hennes ponny och se om det finns något intresse där eller ej :) Innan har tiden inte räckt till.

Ursäkta romanen...

Ska bli jättekul att läsa vidare om era fina hästar :)
Men det är ju inte så konstigt att tiden inte räcker :crazy: Tyckte det var jobbigt när barnen var små utan att ha häst,
Ägna dig åt dem och se om Alva vill rida :) Snart är barnen stora och då kan du ta upp din ridning igen.
 
@Tessalonica Just i ditt fall vet jag ju att beslutet är taget av dig själv, tyvärr ser jag många tjejer som tar större ansvar för sina barn än männen och ger då upp om sin hobby. Det tycker jag är för jävligt. Har själv fått strida rätt bra genom åren för mitt intresse men där har jag aldrig gett efter en tum, nu är ju mina så stora att problemet är lika med noll men jag har förståelse för dom som ger upp för det är inte lätt.
 
@Tessalonica Just i ditt fall vet jag ju att beslutet är taget av dig själv, tyvärr ser jag många tjejer som tar större ansvar för sina barn än männen och ger då upp om sin hobby. Det tycker jag är för jävligt. Har själv fått strida rätt bra genom åren för mitt intresse men där har jag aldrig gett efter en tum, nu är ju mina så stora att problemet är lika med noll men jag har förståelse för dom som ger upp för det är inte lätt.

Ja jag kan ju säga att min man slitit hårt för att jag inte ska göra såhär. Dels så vet han vad det betyder för mig men även så har han ju ett eget tidskrävande intresse.
Han har försökt göra sitt. Tom gått ner i tid för att lösa mer med barnen, hemmet m.m men det hjälper tyvärr inte hur jag känner.. Saknar tiden med mina barn som jag lite får offra då jag inte orkar rida sent på kvällarna längre.
Just nu känns det jättebra :)
 
Här får ni några små klipp från pay and cross förra helgen! På träningen dagen innan så pep Misty av glädje, om jag nånsin tvivlat på hennes framtid som FT-häst, får många gliringar från hopptränaren om att hon minsann är hopphäst!, så är de tvivlen borta nu! Hon äääääälskar sin terräng och eftersom hon är min foreverhäst så kommer hon få hoppa terräng tills vi är pensionärer bägge två!:o:D

 
Igår red jag igen :D Denna gång på gamla Hedda. Hon fick ju en spark på bakknät i aug med fraktur :( men nu ser det bra ut så hon skrittas för hand men igår var första gången med ryttare på ryggen.
Åkte upp till skogen med Sara. Tyvärr var det väldigt hårt o lite isigt. Hedda har inga bakskor just nu så det var lite halt för henne.
Känns lite i knäet. Tror att jag vrider knäet något när jag sitter i sadeln.
Nu får vi kämpa på
 
Igår red jag igen :D Denna gång på gamla Hedda. Hon fick ju en spark på bakknät i aug med fraktur :( men nu ser det bra ut så hon skrittas för hand men igår var första gången med ryttare på ryggen.
Åkte upp till skogen med Sara. Tyvärr var det väldigt hårt o lite isigt. Hedda har inga bakskor just nu så det var lite halt för henne.
Känns lite i knäet. Tror att jag vrider knäet något när jag sitter i sadeln.
Nu får vi kämpa på
Kul att du är uppe men akta dig om det gör ont! För om hon då gör nåt litet hopp så kanske det gör ännu mer ont o du ramlar av....
 
Usch vilken gårdag....
Skulle på återbesök till kliniken och gav mig iväg med häst och släp på morgonen.
Det visade sig att väglaget var katastrof.
Kommer knappt halvvägs när det är stopp i backe så jag får vända (!!) mitt släp på vägen och bestämmer mig för att åka hem igen.
Kommer en bit och sen är det tvärstopp igen :crazy:
Där står vi i drygt en timme med min icke resvana häst som är såå duktig och står som ett ljus:heart
Till sist får vi nys om en liiten väg genom skogen som vi chansar på och tar oss förbi :up:
Så nästan 4 timmar tog äventyret och då var vi inte ens framme i Falköping :crazy:
Duktiga, duktiga lilla häst :heartheart
 
Usch vilken gårdag....
Skulle på återbesök till kliniken och gav mig iväg med häst och släp på morgonen.
Det visade sig att väglaget var katastrof.
Kommer knappt halvvägs när det är stopp i backe så jag får vända (!!) mitt släp på vägen och bestämmer mig för att åka hem igen.
Kommer en bit och sen är det tvärstopp igen :crazy:
Där står vi i drygt en timme med min icke resvana häst som är såå duktig och står som ett ljus:heart
Till sist får vi nys om en liiten väg genom skogen som vi chansar på och tar oss förbi :up:
Så nästan 4 timmar tog äventyret och då var vi inte ens framme i Falköping :crazy:
Duktiga, duktiga lilla häst :heartheart
Fy så otäckt. Hörde på radion i morse att det var jättehalt. Tur att det gick bra för er.
Ni får åka en annan dag när det inte är vinterväglag.
Hoppas allt är bra med henne när ni kommer till veterinären.

Jag har testat att rida fler gånger men att rida lätt fungerar inte. Tror att det är för att benet är lite i vinkel så knät inte är helt rakt. Men det blir bättre och bättre. Går utan kryckor nu.
 
@happyrider du kom till Leabybacken antar jag? Min sambo körde samma väg o berättade om en lastbil som hade fastnat där. Om du ska åt Skarahållet en annan gång när det är sånt väder så kör över Tidaholm-Skövde istället, då slipper du alla backar. Jag var också på kliniken i fredags o besiktigade en ponny, var mycket dåligt väglag ut till Skövdevägen men sen var det ingenting mellan Skövde-Skara.

@Maui När jag bröt benet, höger ben, 2013 så läkte det sen så att höger fot är lite utåtriktad, det var den inte innan. Jag kan se att jag sätter den utåt om jag tittar på mina fotspår i snön t ex. För mig har det inneburit att visserligen tappar jag inte höger stigbygel längre men jag får ju en vridning i knäet som jag inte hade innan med påföljden små inflammationer där.
 
@happyrider du kom till Leabybacken antar jag? Min sambo körde samma väg o berättade om en lastbil som hade fastnat där. Om du ska åt Skarahållet en annan gång när det är sånt väder så kör över Tidaholm-Skövde istället, då slipper du alla backar. Jag var också på kliniken i fredags o besiktigade en ponny, var mycket dåligt väglag ut till Skövdevägen men sen var det ingenting mellan Skövde-Skara.

@Maui När jag bröt benet, höger ben, 2013 så läkte det sen så att höger fot är lite utåtriktad, det var den inte innan. Jag kan se att jag sätter den utåt om jag tittar på mina fotspår i snön t ex. För mig har det inneburit att visserligen tappar jag inte höger stigbygel längre men jag får ju en vridning i knäet som jag inte hade innan med påföljden små inflammationer där.
Vet inte vad backen heter men det stod nog 4- 5 lastbilar i backen när vi fick stanna :down:
Det var tyvärr stopp i "Tidaholmskorset" också så vi fick köra liten oplogad väg över Sandhem :p
Förstår att det var besvärligt på fredagen också.....
Jag hade tid för uppföljning, främst hos kiron, så inget akut alls.
Har valt att skjuta på besöket 2 månader.
Hästen känns väldigt fräsch och pigg så det funkar nog :)
 
@happyrider du kom till Leabybacken antar jag? Min sambo körde samma väg o berättade om en lastbil som hade fastnat där. Om du ska åt Skarahållet en annan gång när det är sånt väder så kör över Tidaholm-Skövde istället, då slipper du alla backar. Jag var också på kliniken i fredags o besiktigade en ponny, var mycket dåligt väglag ut till Skövdevägen men sen var det ingenting mellan Skövde-Skara.

@Maui När jag bröt benet, höger ben, 2013 så läkte det sen så att höger fot är lite utåtriktad, det var den inte innan. Jag kan se att jag sätter den utåt om jag tittar på mina fotspår i snön t ex. För mig har det inneburit att visserligen tappar jag inte höger stigbygel längre men jag får ju en vridning i knäet som jag inte hade innan med påföljden små inflammationer där.
Idag har jag travat och ridit lätt ett halvt varv. :p Äntligen. Passar perfekt in på Heddas rehabilitering. Nästa vecka åker bakskorna på och sen kan vi rida ut och börja trava så smått. Hoppas verkligen att hon kommer att hålla för lite rolig ridning för mig.
Marco skrittas fortfarande. Sara åker till manegen varje morgon och skrittar honom i 30 minuter. Nästa vecka återbesök och då hoppas vi att han får börja trav igen. Har ju inte gjort något sedan september.:(
I helgen var det kick-off på klubben. Sara hoppade Ratzia för Ragnar Bengtsson som var riktigt bra. Väldigt givande dagar.
Sen hoppade hon vilde Bill som beter sig som om han var 3 och inte 5 men Ulrika Strandberg var väldigt förstående och de fick ut mycket av träningen. Sara var väldigt nöjd.
Roligt när klubben gör sånt här.
 
20171216_090112.jpg
 
Roligt när klubben gör sånt här.

Synd att det bara görs en enda gång per år. Ja Ragge är fantastiskt bra! Tränade ju för honom i flera år när jag bodde i skåne samt så stallade jag alltid upp där och tränade inför alla utlandstävlingar när jag bodde här. Var väldigt bra när Paula tävlade för då var han ju nästan alltid med på alla fälttävlan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 773
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 294
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 294
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
938
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp