Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså @Maui vilken jädrans fighter du är och härlig glöd du har:):love:! Måste säga att du är en riktig inspirationskälla! Så kul att du är på "G" och ha en riktigt skön semester!!

Vi håller igång så gott vi kan jag och Loppis!
Glad att det funkar utifrån den skada hon fick i fjol.

Dock överreagerar jag säkert utifrån bland annat mitt då kuckiluriga mående;).

Ska till min A på måndag och försöker väl få till vår fjortonde dag eller något..

Bild från idag i sol😁
20180412_200852.png
 
Ja jag kämpar på...
Ska träna för andra gången idag, sen innan jul.
Tyvärr är inte motivationen på topp.
Min lilla röda är ju allt annat än lätt i ridningen och för tillfället sviktar mitt självförtroende och jag känner mig otillräcklig..
Funderar på lite olika lösningar :confused: och känner mig lite rådvill.
Ja, ja... blir nog bra i sista änden...

@Maui håller med @polly p vilken kämpe du är :heart
 
Hur går det med Julia @Tessalonica ? Vad gör du med henne?
Så roligt @happyrider att det går bra.:) Även för dig @polly p verkar ju allt vara bra ;) Härligt.
Nu kan jag rida mer. Fortfarande lite stötigt i galoppen på fuxen.
Försökte stå i lätt sits igår när jag galopperade på Hedda och upptäckte då att jag har mycket mer vikt i höger stigbygel :( Kan ju verken vara bra eller bekvämt för henne. Får träna vidare hos sjukgymnasten så jag blir starkare i benet.
Var tillbaka på olycksplatsen i veckan då Sara red dressyrlektion på Ratzia. Tänkte att nu börjar jag om på ny kula :D Snart kan jag nog rida lektion igen.
Nu när det äntligen är vår hemma åker vi till Gran Canaria i en vecka :angel: men det ska bli skönt att komma bort och bara ha det bra.

Ja hur går det. Märkte ingen skillnad så jag åkte in igen och då gjorde de en gastroskopi för att undersöka magsår. Men man hottade givetvis inget där heller så nu är jag tillbaka på ruta ett. Ska höra med ytterligare en veterinär som ska få göra ett uttalande.
 
Så snälla ni är :D men vad ska jag hitta på om jag inte rider?
Simmade i poolen idag 500 meter och det gick fint. Tyvärr ”knakar” det i knäet så nåt sitter fel eller i vägen. Blir nog titthål för att undersöka.
Målet är att ta Hedda på hopptävling :o men det dröjer nog lite.
 
Trist @Tessalonica..Att själv uppleva och känna att det inte är 100 men ej få svar på vad det är:(..

Hemkommen från träning! Så himla kul:bump:!
Mer lättillgängligt än att åka från där jag bodde tidigare.
Det är så gott! Shit ..vad jag bökat i alla år, fast då var jag så upp i så jag inte reflekterade.
Bor ju fortfarande väldigt i tassemarker men med så mycket smidigare förutsättningar;).

Gjorde en dum grej i fredags när jag ledde loppan utan grimskaft:banghead:.
Klart som fan hon slet sig och sprang ikull mig..
Ja, ja..får skylla mig själv.
Armbågen gör ont som fasen men kunde ju gått värre.
 
Nu har jag varit på semester en vecka på Gran Canaria. Så skönt med sol och bad. Simmade minst 500 meter per dag men det hjälpte nog inte mycket :( Tycker jag är stelar än någonsin i knät. Var hos sjukgymnasten igår och beklagade mig. Kan fortfarande inte räta på benet ordentligt. Sjukgymnasten skulle prata med läkare och hör om de ska göra något. Nu är jag så trött på benet :banghead:
Men igår så hoppade jag med Hedda för första gången . Var lite orolig när vi red på ett litet kryss om det skulle göra ont men det gjorde det inte. Hedda hoppar så försiktigt :D
Fanns ett räcke och en oxer uppbyggda på 80 cm. Hoppade räcket ett par gånger men vågade inte styra på oxern :( får ta den nästa gång. Hedda var så glad och bockade lite när hon hade fått hoppa.
Så himla glad att hon blivit bra igen efter sin knäfraktur. Trodde aldrig det skulle gå att hoppa med henne igen.
 
@happyrider Fast om du tränat så lite så förstår jag om det blir jobbigt. Har man en svårare häst så måste man ju träna oftare helt enkelt. Tror inte du behöver skicka bort henne eller nåt sånt utan du fixar detta men måste komma till träning minst varannan vecka. Helst mer.
 
@happyrider Fast om du tränat så lite så förstår jag om det blir jobbigt. Har man en svårare häst så måste man ju träna oftare helt enkelt. Tror inte du behöver skicka bort henne eller nåt sånt utan du fixar detta men måste komma till träning minst varannan vecka. Helst mer.
Nej det handlar inte om att skicka bort eller liknande utan att lägga om träningen och mitt sätt att hantera svårigheterna.
Har funderat ett tag på varför jag inte känner samma motivation och faktiskt kommit fram till ett svar som kommer gynna både mig och hästen.
Har även lyft mina tankar med dressyrtränaren och fått medhåll :up:
Känns så mycket lättare såhär och är säker på att jag kommer trivas bättre med hela hästeriet.
Jag har tyvärr en tendens till att allt blir blodigt allvar och minsta detalj växer sig alltför stor.
Här ska från och med nu fokuseras på glädje, tillräcklighet och att duga i det man kan. Inte på något sätt vara resultatinriktad utan målfokuserad.
Känns så skönt!!!
 
Igår var vi på c-r :D Vågade oss på 70 cm. Gick nog lite sämre än på öppen bana. Kändes som om Hedda hoppade av stort på några och kom nära på några så det var inte så många som kändes bra :(
Tror att det var för att Hedda var laddad och tyckte hindren var små. Jag tyckte nog det var precis lagom för oss :p
 
6 år sedan vi gjorde vår senaste tävlingsstart i dressyr, så jag hade som mål i år att prova igen och kanske ta vår första riktiga rosett under året. Slog två flugor i en smäll och lyckades knipa andraplatsen i LC:1 på 67,41% idag :laugh: Startade först av 11 st, och ledde fram till näst sista ryttaren. Typiskt :p. Kändes lite segt men ser bättre ut än det kändes. Lite ostadig i formen och spänner till ibland. Är ändå bra att det gick så pass bra trots att vi kan ett snäpp bättre. Vill bara få igång de där jetmotorerna som jag vet finns där om hon är på humör :love:


1525538749225.png
 
Igår var jag och en kamrat ute på roligheter...
Vi lastade hästarna och åkte till en närliggande terrängbana.
Det var allra första gången på terränghinder för min lilla pålla så det var kanon att ha med en äldre mer erfaren häst.
Men det var inte många språng vi behövde ligga i svansen :D
Min lilla tyckte det var vansinnigt roligt och största bekymret var att anpassa tempo och fart.
Pållan tyckte jag var lite besvärlig när jag ville att det skulle vara någorlunda kontrollerat.. Hon mer: "håll i dig mamma så kör vi"
Så himla roligt och tala om att få mersmak :up:
Mer roligheter åt hästfolket :banana:
 
Härligt @Maui och tufft av dig! Blir det inge mer dressyr på fuxen?
@happyrider det lät ju himla roligt blir ju nästan sugen att ta ut loppan men hoppar ju aldrig..finns iof ganska många små skutt på vår hemnabana:)!
Grattis @Gaia såå fina och vad roligt med fina resultat!

Själv var jag på träning hos min A igår förmiddag och det kändes så himla bra och gav energiboost till lång tid framöver
 
Igår var jag och en kamrat ute på roligheter...
Vi lastade hästarna och åkte till en närliggande terrängbana.
Det var allra första gången på terränghinder för min lilla pålla så det var kanon att ha med en äldre mer erfaren häst.
Men det var inte många språng vi behövde ligga i svansen :D
Min lilla tyckte det var vansinnigt roligt och största bekymret var att anpassa tempo och fart.
Pållan tyckte jag var lite besvärlig när jag ville att det skulle vara någorlunda kontrollerat.. Hon mer: "håll i dig mamma så kör vi"
Så himla roligt och tala om att få mersmak :up:
Mer roligheter åt hästfolket :banana:

Vad kul! Var var ni då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
50 799
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
873
Senast: Praefatio
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Smoothi
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp