Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack :) Vi försöker tävla dressyr :D
Kul att det gick bra på P&J :)

@tuaphua Jag hade blivit väldigt irriterad om nån lät min häst springa sig (ännu mera) tokig och prioritera att ta in dom obrydda hästarna! :rage:

KL
Fick till ett bra träningspass idag, högerställningen och vänsterbogen blir bättre och bättre. Galoppen börjar hitta lite mera samling igen. Vi har återigen lite trassel i den förvända höger galoppen, eller det är nog mest jag som krånglar till det när vi ska gå från rättvänd till förvänd :meh: fattar jag förvänd så flyter det på...
Testade även lite öppna och sluta som vi inte gjort på länge och det gick faktiskt hyggligt :)

Ja, jag får nog försöka prata med stallägaren - igen.

Kul att ni börjar hitta tillbaks. Det brukar vara lättare att nå en nivå när man väl känt på det förr.
 
Tack alla. Jag hoppas verkligen men det känns inte så ljust alls.
Stråla är fortsatt superfin iaf även om jag knappt vågar nämna det för att det ska gå åt skogen med henne också.


Tycker inte att det är sumuligt @tuaphua , jisses, jag hade blivit snorarg.
 
Var på glommen imorse och red 1m lite snabbt :) Gick bra om man bortser från en liten hög med vitt grus som Julia ryckte var livsfarlig :banghead:
Blev lite besviken när jag såg filmen för det ser ut att gå i slowmotion...

Bara att jobba vidare :D

 
Var på glommen imorse och red 1m lite snabbt :) Gick bra om man bortser från en liten hög med vitt grus som Julia ryckte var livsfarlig :banghead:
Blev lite besviken när jag såg filmen för det ser ut att gå i slowmotion...

Bara att jobba vidare :D


Haha! Den där att man tror man rider snabbare än man gör är rolig. Tror vi alla gjort den någon gång.
Vi dressyrkärringar kanske ännu mer.

Det ser fint ut i övrigt!
 
@Tessalonica , känner igen det där jag med... Men vad fina ni är :)!

Tack för pepp ang. huset. Tror också att det löser sig men har varit lite jobbigt med lite mycket förhoppningar även om jag egentligen varit beredd att vänta..
Så håll en liten tumme till efter onsdag...Kanske.

Har faktiskt bestämt att jag ska sälja det lilla livet Rutan:(..Känns som så mycket enklare om jag ska ha inackorderat och andra ska sköta att det bara är två vuxna hästar. Min tid blir ju också begränsad framöver så det känns lite omotiverat att behålla.
 
@Tessalonica , känner igen det där jag med... Men vad fina ni är :)!

Tack för pepp ang. huset. Tror också att det löser sig men har varit lite jobbigt med lite mycket förhoppningar även om jag egentligen varit beredd att vänta..
Så håll en liten tumme till efter onsdag...Kanske.

Har faktiskt bestämt att jag ska sälja det lilla livet Rutan:(..Känns som så mycket enklare om jag ska ha inackorderat och andra ska sköta att det bara är två vuxna hästar. Min tid blir ju också begränsad framöver så det känns lite omotiverat att behålla.
Så tråkigt att du ska sälja henne men det kan bli riktigt bra. Hitta en trevlig köpare så att ni håller kontakten :) Sa faktiskt till sara igår att vi bara haft bra köpare till våra hästar och att vi håller kontakten och vet hur det går för dem. Bara Rivica som vi får dålig info om :( men jag ska ju hälsa på när vi hämtar hem Hedda.
Hedda är tyvärr inte dräktig :( de gör ett nytt försök i veckan. Hon har inga bakterier eller vätska i livmodern så nu är hon iallafall ok. Förra gången samlade hon på sig vätska efter att hon var inseminerad. Hoppas verkligen hon inte gör det igen.
Veterinären tyckte vi skulle byta hingst men hittills så har det ju varit hon som inte varit ok. Gör ett sista försök med honom. Kan kanske hinna med ett till men då får vi väl ta nån annan.
Resan var bra. Underbar båt och fint väder och massa fina städer att besöka och mycket underhållning ombord. Tyvärr massa god mat och fika :mad: Nu är det hårda tag som gäller.
Kroppen är bättre. Ska ultraljuda mitt lår som fortfarande är svullet undertill i augusti. Vet inte riktigt vad det ska hjälpa :confused: Funderar att gå till vår biolight massör då hon även har djupvåg och be att hon behandlar mig :D
Ryggen är också bättre så kanske att jag kliver upp i sadeln i slutet av veckan. Har gått över en månad sen jag föll i backen.
 
Men vila en månad är ju ingenting för en treåring @Maui? minst 3-4 månader ska dom ju ha över sommaren.
Men får man inte rida på dem alls? :eek:
Han går ju när han rids tre dar i veckan och ca 20 min om det inte är skogspromenad.
Han ska på hoppkurs för Amanda i slutet av sommaren :D Hon ska ha en liten kurs på tre gånger för bebisar.
Han får vila till hösten när Sara åker bort och sen på vintern när det dåliga vädret kommer.
Tror inte vi kommer att rida sönder honom;)
 
Men får man inte rida på dem alls? :eek:
Han går ju när han rids tre dar i veckan och ca 20 min om det inte är skogspromenad.
Han ska på hoppkurs för Amanda i slutet av sommaren :D Hon ska ha en liten kurs på tre gånger för bebisar.
Han får vila till hösten när Sara åker bort och sen på vintern när det dåliga vädret kommer.
Tror inte vi kommer att rida sönder honom;)

Hoppkurs?? Jag tycker det är helt galet. Nej man ska inte rida så mkt på dom för att dom är... Just 3 år.
 
@Maui Ni gör självklart som ni vill med er häst men själv kan jag inte riktigt förstå varför man ska rida på en så ung häst. Är den inriden, kan höger o vänster och stopp o framåt så räcker det att sätta igång dom ett par månader sep-okt sen vila igen o börja i slutet på januari. Min övertygelse är att så unga hästar ska man vara väldigt försiktig med, de har ofta otroligt lätt för att lära och kan följdaktligen bli överansträngda på nolltid utan att man fattar det förrän det är försent. Kotledsinflammation som ett brev på posten. Men rider man istället lite mindre på dom är dom starkare och klarar mer träning direkt på våren som 4-åringar.

Tycker faktiskt @Tessalonica s Julia är ett praktexempel på unghäst som tagits långsamt, vilat jättemycket när Tessa var gravid, men skuttar nu 110 banor plättlätt.
 
@Maui Ni gör självklart som ni vill med er häst men själv kan jag inte riktigt förstå varför man ska rida på en så ung häst. Är den inriden, kan höger o vänster och stopp o framåt så räcker det att sätta igång dom ett par månader sep-okt sen vila igen o börja i slutet på januari. Min övertygelse är att så unga hästar ska man vara väldigt försiktig med, de har ofta otroligt lätt för att lära och kan följdaktligen bli överansträngda på nolltid utan att man fattar det förrän det är försent. Kotledsinflammation som ett brev på posten. Men rider man istället lite mindre på dom är dom starkare och klarar mer träning direkt på våren som 4-åringar.

Tycker faktiskt @Tessalonica s Julia är ett praktexempel på unghäst som tagits långsamt, vilat jättemycket när Tessa var gravid, men skuttar nu 110 banor plättlätt.
Tror definitivt inte att han går för mkt. Har haft honom i tre månader och han är Max riden i paddock tio gånger + några promenader i skogen. Tror inte Amanda skulle ha denna hoppning om hon inte trodde att de skulle klara det. Är nog på väldigt enkel nivå bara att de får se olika typer av hinder.
Nu ska ha ju knappt gå under hösten så därför får han gå lite i aug - sep.
 
Tråkigt med Hedda @Maui .. Håller tummar att det ska gå vägen nu då:)!

Å stooort grattis @tuaphua :banana:!!! Det måste väl kännas superkul och däromkring är det väl väldigt hästtätt!

Den lilla gården vi tittade på som iof ligger nästan lika off som där jag bor nu fast i andra ändan av kommunen vart inte lika intressant alls längre sedan ägaren gett oss sin priside´;).
Jag kände ärligt inte riktigt för det ändå men försökte se potential efter en förvandling:crazy:.
Vi får leva som hyresgäster troligtvis under ett tag och det kan ju vara väl värt det också när detta är avklarat såsmåningom.
Bellona åker jag med på utredning. Känns som jag vill vet checka och inte hålla på och bråka i tron att hon är lazy..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 090
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 538
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 315
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
943
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp