Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tråkigt med Hedda @Maui .. Håller tummar att det ska gå vägen nu då:)!

Å stooort grattis @tuaphua :banana:!!! Det måste väl kännas superkul och däromkring är det väl väldigt hästtätt!

Den lilla gården vi tittade på som iof ligger nästan lika off som där jag bor nu fast i andra ändan av kommunen vart inte lika intressant alls längre sedan ägaren gett oss sin priside´;).
Jag kände ärligt inte riktigt för det ändå men försökte se potential efter en förvandling:crazy:.
Vi får leva som hyresgäster troligtvis under ett tag och det kan ju vara väl värt det också när detta är avklarat såsmåningom.
Bellona åker jag med på utredning. Känns som jag vill vet checka och inte hålla på och bråka i tron att hon är lazy..

Tack! Det känns fantastiskt kul!
Vi har nära till samarbetspartners i DK, sambon sparar massor i tid och pengar, västkusten, bokskogarna.. Åh!

Och jag slipper att någon tagit av hästen flugtäcket trots broms etc så han rusat av sig skon och slitit sönder hoven. På sitt dåliga bakben.. Som nu..
Om jag sätter på min häst täcke vill jag själv få bestämma att han ska ha det eller inte.

Hoppas ni hittar något eget som ni trivs med!
Det är inte lätt. Vi har hållit på att bli knäppa av letandet.
Hade man haft några millar mer vore ju läget annat.
Ni vill inte bo kvar heller?

Hoppas du får bra hjälp med Bellona!
 
Bo kvar är inget alternativ @tuaphua i det som kommer med detta stora hus i framtiden. Vi kan inte leva bara för att bo.. Idag firar vi lite då jusaffären är i hamn och det är en jättebra köpare. Vi kommer säkert också bli smågalna av letande men äh, det löser sig. Ska hyra ett lovely torp och ha hästarna inackade på ett bra ställe med ridhus på gården mm om alla bitar faller på plats där med skötselhjälp osv.. Just bu känns det väääldigt skönt att ett steg är avklarat i räty riktning :)!
 
Bo kvar är inget alternativ @tuaphua i det som kommer med detta stora hus i framtiden. Vi kan inte leva bara för att bo.. Idag firar vi lite då jusaffären är i hamn och det är en jättebra köpare. Vi kommer säkert också bli smågalna av letande men äh, det löser sig. Ska hyra ett lovely torp och ha hästarna inackade på ett bra ställe med ridhus på gården mm om alla bitar faller på plats där med skötselhjälp osv.. Just bu känns det väääldigt skönt att ett steg är avklarat i räty riktning :)!
Omg..min stavning mm men är kass på att skriva från mobilen..
 
@polly p äntligen! Får man fråga vad ni fick? Köpte dom marken som hörde till oxå?
"Den" köpte till all mark också. Vilket jag i sak tror gynnade vår försäljning att möjligheten fanns. Vi har under flera år försökt köpa till ca fyra-fem hektar men då med dubbla markpriser så när rätt person har rätt tåtar att dra i gör det tydligen skillnad:crazy:. Vi är nöjda med priset på vårat.
 
Japp! Å det känns sååå fantastiskt skönt så jag kan inte beskriva.. Stället är fantastiskt och jag är nästintill född här men nu är det nya tider och vi hade som sagt "bara" fått ratta hus och livet går ut på mer.. Rida tex :D! Jag känner mig väldigt nöjd och minnena kan jag leva på ändå..

Grattis till lyckad försäljning! Jättekul!
Det måste vara en lättnad att det blivit klart. :)

Jag förstår att det är mycket jobb med så stort boende. Och fler hus.

Nu när vi letat har vi funderat mycket på det där. Visst kan man få en inkomst av att hyra ut fler hus. Men vi bestämde oss för att vi inte orkar sköta sånt och vill bo själva sas. Vi ska iaf sköta en massa annat på gård.
Vi kommer ha en gästlägenhet/elevhem. Men inte ett helt extrahus. Och vårt bostadshus är betydligt mindre än ert. Vi är ju bara två.

Hoppas ni hittar ngt mysigt ställe att bo på också! Det ordnar sig alltid om man kan tänka sig hyra in sig. :)
 
Tårarna flödar här. Ronaldo ska få somna in :cry: Han hade inte varit sig själv i veckan & idag röntgades han i ryggen och han har ett par kotor som växt ihop. Min fina fina Ronaldo ska nu få träffa Era änglar :cry::heart
 
Tårarna flödar här. Ronaldo ska få somna in :cry: Han hade inte varit sig själv i veckan & idag röntgades han i ryggen och han har ett par kotor som växt ihop. Min fina fina Ronaldo ska nu få träffa Era änglar :cry::heart
Så tråkigt Emma. Han är väl såld till ny ryttare?
Måste gått fort om de misstänkte i veckan att nåt var fel. Hemskt när hästarna måste tas bort.
Ronaldo var väl inte så gammal,
Förstår att du är ledsen :cry::heart
 
Ja han såldes i mars förra året. Är 14 iår..Röntgades i höstas och var då lite tät mellan några kotor men vet såg inga problem med det men nu hade de då växt ihop. :( Han såldes givetvis inte mot min vilja men endast för att han krävde mer tid än jag hade/har just nu. Tycker så himla mycket om den hästen :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
50 799
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
873
Senast: Praefatio
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Smoothi
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp