Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det bestämt att Rino ska få vandra vidare, det är så fruktansvärt sorgligt, och orättvist.
Älskade vän
14063274_500062463535568_335414418_n.jpg
Beklagar. Verkligen sorgligt att behöva fatta ett sånt beslut.
 
Idag hade jag mest tänkt dricka vin och måla tavlor. Men fick ett styng av dåligt samvete och gick ut till mitt lilla djur. Han hade lite träningsvärk. Så vi tog ett piano pass för hand.
Han är inte lika spänd och harig längre. Mycket skönt!
Imorgon tänkte jag ta en ridtur.

Nu åter till vinet.. ;)
 
Idag hade jag mest tänkt dricka vin och måla tavlor. Men fick ett styng av dåligt samvete och gick ut till mitt lilla djur. Han hade lite träningsvärk. Så vi tog ett piano pass för hand.
Han är inte lika spänd och harig längre. Mycket skönt!
Imorgon tänkte jag ta en ridtur.

Nu åter till vinet.. ;)
Äsch skit i ridningen o drick mer vin! :banana::bump::banana::devil:
 
Nu är jag äntligen tillbaka i verkliga världen igen efter att ha levt i Champion of the Youngsters bubbla sen i onsdags. Mina små pållar har fått vara ute hela tiden och som tur var höll ju sig vädret ända till igår kväll och då var jag ju tillbaka igen o kunde ta in dom. Herregud vad det regnade inatt????
Nåja, nu ska jag rida på, nästa tävling är om 14 dgr.

@happyrider Din lilla fuxa är vansinnigt söt o passar dig som handen i handsken!
 
Vilka fina bilder :) @Gaia

Nu har jag kommit igång med lite träning och anmält mig till tävling så att jag inte bara lullar runt i skogen :D
Är det med Ratzia då? Kan trösta dig ang er ickedräktighet att det tydligen har varit ett väldigt besvärligt år. Hade besök från känd hingststation och de bekräftade att det var många som inte tagit sig. Så deras råd var samma som jag skrev till dig, låt henne ta det lugnt över vintern, göd henne ordentligt o prova tidigt nästa vår så har ni god chans att det tar sig då istället.
 
Är det med Ratzia då? Kan trösta dig ang er ickedräktighet att det tydligen har varit ett väldigt besvärligt år. Hade besök från känd hingststation och de bekräftade att det var många som inte tagit sig. Så deras råd var samma som jag skrev till dig, låt henne ta det lugnt över vintern, göd henne ordentligt o prova tidigt nästa vår så har ni god chans att det tar sig då istället.
Ha, det hade varit snyggt att komma med Hedda på dressyrtävling :p
Jag tror inte vi testar med henne igen. Nu får hon testa att vara hopphäst igen. Har en liten tjej på 12 år som ska få hoppa lite c-r och sen om det funkar få starta henne.
Hon kanske hoppar bättre än nånsin nu.;)
Tyvärr är vår grå skadad. Ska ta honom till klinik imorgon. Han stapplar när han går. Kan vara allt från öm i sulorna till fång. Hoppas att veterinären kan lista ut vad felet är.
 
Jag har också en fantastisk Grå! Nämligen Grållan 6 år som nu vilat en vecka efter att jag jobbat på tävlingen. Igår sadlade jag på, slängde upp sambon som red för 2:a gången på 25 år o sen red vi ut! Lilla Fuxan dansade o låtsades vara rädd för diverse men Grållan hon kämpar på rakt fram som en liten maskin! ÄLSKAR såna hästar! :love:
 
Jag har också en fantastisk Grå! Nämligen Grållan 6 år som nu vilat en vecka efter att jag jobbat på tävlingen. Igår sadlade jag på, slängde upp sambon som red för 2:a gången på 25 år o sen red vi ut! Lilla Fuxan dansade o låtsades vara rädd för diverse men Grållan hon kämpar på rakt fram som en liten maskin! ÄLSKAR såna hästar! :love:

Det betyder inget... Jag sadlade på Grå efter en månad nu.. Snäll och fin och viftade inte på örat..

Men jag vet nog....

Eller så är han sjuk haha
 
Iallafall har jag bestämt att det är dags för dressyrhästen att flytta till mig snart.. Har ju lite förträngt honom när jag varit skadad eftersom jag inte varit där. Har ju börjat tömköra lite och han är satans fin alltså och så lyhörd.. Bara han kan bli lite smalare så han kan ha min sadel, får ju loss ryggen bra i tömkörningen men hennes sadel låser ju hela hästen... En sådan där luftstoppad skit där dessutom bäckenet vinklas åt fel håll och så även på honom då.. Jag vill ju känna hästen under mig med sittbenen och här är det som att sitta på något stumt som inte rör sig.. Hur kan folk rida så :p
 
Dessutom fick jag reda på att den sadeln tillhör en gammal elev jag hade för 10 år sedan och när jag red i den sadeln då på hennes häst undrade jag vad detta är för skit... Haha
 
Rena motionspasset att åka till veterinären. Gisses så många ggr vi fick springa i gången :angel: Hittade att det kommer från hoven men är lite konstigt för han haltar rejält några steg på volten för att sen ta några ok.
Röntgade hoven från alla håll o kanter. Hade en hovslagare som assistent så vi fick på skon igen :p
Fick lite tuppkam i hovleden och ska äta metacam. Vila i tre veckor och sedan åb.
Får hoppas att de går över med detta. Han ska ändå få en lång vila när Sara reser bort men vill ju ha honom frisk.
 
Är ju jäkligt svårt det där med hovar? Finns ju massa ligament o annan skit där som inte syns på annat än MR o det tar man ju inte till i första hand. Min fina Grå hade ju problem i ett ledband där, tog 3 månader innan han kunde sättas igång igen men jag fick ju igång honom o tävlade 1 år innan jag sen fick ta bort honom för nåt helt annat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 779
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 295
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 294
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
938
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp