Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv är jag också en surunge. Jag har hästar på träning hemma. Då har stallägaren målat hinderstöd på volten. Så vi kan inte vara där idag.
Jaaahapp? Inget man kunde förvarnat om?
Jag har hästarna hemma på specifik träning som görs på planmark. Det finns inget annat sånt här.
Jag betalar för att ha dem här och ska leverera en tjänst. En dags vila dör de inte av. Men nonchalansen och "oj då-beteendet" stör mig som betalande kund.
Jag hade liksom redan planerat in deras vilodagar.

Och jag var noga med att rasta min egen igår IOM att vi skulle rida idag. Och då dressyr. Jag vill inte lägga min energi och få ont för att hasa runt någon boring kort skogsslinga.

Hade det varit en gång eller ett par som det varit oj då hade jag skitit i vilket. Men ja..

Iaf red jag här om dagen. Och hästen var superfin! Jag är så glad att få ha en sån pärla. Själv sitter jag illa och hade träningsvärk som satan i bålen efter. Mkt bra!
 
HA, du hopptränar inte tillsammans med henne hör jag... men det gör jag ibland!
Hänger inte riktigt med :confused: inte brukar väl min dotter lipa för blå plank?
Tränar man för Lennart kan man hoppa plank. Han släpar fram alla plank som finns på hoppträning :o Funderar på om han anser att ett plank motsvarar två bommar och att det blir mindre att bära :p Får fråga honom på onsdag. Givetvis rider dottern i sista gruppen så allt skall bort när hon är klar :crazy:

Vi har bokat tid hos Tornells kompanjon för att kolla upp Marco. Andra veterinären tycker vi ska göra en magnetröntgen av hoven men vi vill att ytterligare en veterinär kollar innan vi gör det. Han har ju gjort det på en bakhov innan och då sövdes han och de la honom ner. Känns spm en stor grej :(
 
Hänger inte riktigt med :confused: inte brukar väl min dotter lipa för blå plank?
Tränar man för Lennart kan man hoppa plank. Han släpar fram alla plank som finns på hoppträning :o Funderar på om han anser att ett plank motsvarar två bommar och att det blir mindre att bära :p Får fråga honom på onsdag. Givetvis rider dottern i sista gruppen så allt skall bort när hon är klar :crazy:

Vi har bokat tid hos Tornells kompanjon för att kolla upp Marco. Andra veterinären tycker vi ska göra en magnetröntgen av hoven men vi vill att ytterligare en veterinär kollar innan vi gör det. Han har ju gjort det på en bakhov innan och då sövdes han och de la honom ner. Känns spm en stor grej :(

äsch det är bara @fio som fånar sig ang dottern! Och bevisligen biter inte Lennarts plankträning på fios häst...:D
Tråkigt med Marco? Jag visste inte att man måste söva för att magnetröntga det är ju verkligen en stor grej isåfall med alla risker som det kan dra med sig.
 
Idag red vi en trudelutt. Känner att jag sitter så illa i traven nu. Så jag red lätt ett tag. Men sen mest galopp och skritt.
Vi laborerade med skolor i olika övergångar och lite piruetter i skritten. I galoppen gjorde vi mer bara stora arbetspiruetter.
Hästen skötte sig fint och det var himla kul.

Efteråt blev jag lite rädd för mig själv.
Höll upp hästens grimma i en cirkel och ropade till hästen att "komma och hoppa genom delifant-ringen".
Deli för delfin IOM att han hoppar som en. Fant som elefant-tjock.
Och så är han DELIkat och FANtastisk.
Vilket jag förkunnade i pipröst nynnandes medan stackars hästen kom lunkande och trär på sig grimman.
Jag borde träffa folk. Kanske en specifik folk, typ terapeut. :p
 
äsch det är bara @fio som fånar sig ang dottern! Och bevisligen biter inte Lennarts plankträning på fios häst...:D
Tråkigt med Marco? Jag visste inte att man måste söva för att magnetröntga det är ju verkligen en stor grej isåfall med alla risker som det kan dra med sig.
Vi har ju magnetröntgat hans ena bakhov förra året :crazy: när han hade nån inkapslad hovböld. Då blev han sövd och nedlagd för att kunna röntgas ordentligt. Sen några dagar senare sövdes han igen då de fixade hovbölden.
Ev kan de kanske göra det stående på ett framben:confused: Vet inte och har inte hittat hur de gör. Fram borde vara lättare.
Kan ju hoppas att de hittar nåt så vi slipper.
 
Kl

Pållis har fått ett par dagar i skogen efter helgens tävling och vi laddar om för helgens bravader. Idag stod dressyr på schemat, framåtridning var dagens motto! Tycker vi lyckades riktigt bra med det målet, tidvis kändes hon lösgjord o framför skänkeln medan andra stunder funderade jag på om lösa korsord kanske är nåt jag gör bättre?? :crazy: Nåja. Hoppning o terräng är ju kul iaf!
 
Tråkigt med skadad häst @Maui.. Håller tummar att det löser sig!

Putsat lilla Rut idag. Hon åker på söndag och det känns både tråkigt och skönt på samma gång.
Var uppe och fixade lite i stallet vi ska flytta till i söndags.
Det blir nog bra. Gubben och jag tycker nog inte lika om allt som sagt. Bla upplyste han att hans hästar inte är vaccinerade eller avmaskade. Det är ju helt ok iom man gör "kolla masken" svarade jag med ett leende, fast troligtvis gör han nog inte det..
Bryr mig inte heller. Bara han inte kommer med massa påpekande om hur jag bör göra och inte för jag tänker inte lägga mig hur han gör. Tänka får jag:)..
Han ska få visa mig lite ridvägar och jag försöker hålla en trevlig,neutral ton.
Men, jag lovar..han är en vääldigt speciell herre.:crazy:
Stallet är gga mysigt, mitt här är ju betydligt bättre men takhöjden ok och det är skönt med ridhus och hjälp med utsläpp mm..
 
Jag har köpt ett nytt släp!:banana::bump: Är så himla lycklig för jag har aldrig ägt vare sig en sprillans ny bil eller nytt släp o nu har jag bägge! Det blev ett Forzab Futuro som är folierat i blått med silverdetaljer. Min rosa cykel hämtade jag också igår så nu är min samling komplett!:D
DSC_0047_zps0frons9i.jpg
såg den på tävlingen och blev så avundsjuk. Visste inte att det var din!!
 
såg den på tävlingen och blev så avundsjuk. Visste inte att det var din!!
Den är superbra! Går lätt på vägen, rymlig inuti och många smarta detaljer, typ bakluckan stängs med en liten lätt knuff med ena handen och låsen sitter på utsidan så de inte kan vika sig sådär irriterande när man lägger ned luckan på marken. Har satt på en skylt ibak nu också...kanske någon idiot i trafiken tänker till en extra gång!
DSC_0069_zpsuahseivn.jpg
[/URL][/IMG]
 
Den är superbra! Går lätt på vägen, rymlig inuti och många smarta detaljer, typ bakluckan stängs med en liten lätt knuff med ena handen och låsen sitter på utsidan så de inte kan vika sig sådär irriterande när man lägger ned luckan på marken. Har satt på en skylt ibak nu också...kanske någon idiot i trafiken tänker till en extra gång!
DSC_0069_zpsuahseivn.jpg
[/URL][/IMG]
Får hoppas att de inte kör så nära att de kan läsa vad det står :D
Såg @fio s släp igår och det var också jättefint :)
 
Tråkigt med skadad häst @Maui.. Håller tummar att det löser sig!

Putsat lilla Rut idag. Hon åker på söndag och det känns både tråkigt och skönt på samma gång.
Var uppe och fixade lite i stallet vi ska flytta till i söndags.
Det blir nog bra. Gubben och jag tycker nog inte lika om allt som sagt. Bla upplyste han att hans hästar inte är vaccinerade eller avmaskade. Det är ju helt ok iom man gör "kolla masken" svarade jag med ett leende, fast troligtvis gör han nog inte det..
Bryr mig inte heller. Bara han inte kommer med massa påpekande om hur jag bör göra och inte för jag tänker inte lägga mig hur han gör. Tänka får jag:)..
Han ska få visa mig lite ridvägar och jag försöker hålla en trevlig,neutral ton.
Men, jag lovar..han är en vääldigt speciell herre.:crazy:
Stallet är gga mysigt, mitt här är ju betydligt bättre men takhöjden ok och det är skönt med ridhus och hjälp med utsläpp mm..
Du får väl skicka in prov från hans hästar i smyg :p Att de inte är vaccinerade är väl bara större risk för dem kan väl inte påverka dina hästar något. Låter underbart med en manege i detta skitväder och mörker som plötsligt dök upp från ingenstans. Får nog se till att lösa manegekort snarast.
Förstår att det är blandade känslor att sälja Rut.:( Samma hade jag när jag sålde Rivica. Hon var och tävlade i helgen och fick 62 % i LB. Då tänkte jag att om hon ringer och vill reklamera hästen för att hon är spänd på banan så köper jag tillbaka henne :love: men det visade sig att de vann på den %. Måste varit riktigt dåliga medtävlande eller en väldigt snål domare. Tror på det sista då domaren var lika snål i nästa klass som hon dömde. Köparen var så nöjd så det blev inget tillbaka köp inte :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 072
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 441
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 310
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
941
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp