Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju världens bästa häst!
Jag måste ju gå med armen fastspänd mot kroppen nu. Högerarm på en högerhänt. Har fått köpa hjälp med matning, vattning mockning etc.
Idag kände jag att jag bara inte kunde låta hästen stå mer.
Så in med honom genom att be honom hoppa in i delifantringen och leda in.
Inne bad jag honom stå med sänkt huvud och kunde hänga på kapsonen.
Duktig häst!
Sen en lina pch så jobbade vi formgivet i lina med min vänsterarm som enda att reglera linan med.

Han har alltså lärt sig uppföra sig nog för en enarmad. Det trodde man ju aldrig om den där dåren.
Älsklingen!

I stallet hade vi tydligen bytt foder igen. Utan att jag fått veta och det finns kvar av det gamla.
Eh.. Ok..
Ingen övergång eller så heller. Bara rakt av.
Fick också dyrare faktura på hagen jag hyrde till de träningshästar jag hade här.
Hon sa totalt en viss summa. Punkt.
Nu är det den plus moms.
Säger man inte den siffran det är med moms alt säger utan men lägger till att det tillkommer moms?
Eller är jag kinkig?
Vi fick också skäll att vi inte tagit bort några träckhögar. Jag är alltså enarmad nu och hyr hjälp med min häst.
När vi tog hagen hade nog ingen mockat där ever. Vi körde ut ca 70 kärror. Vi rensade också grenar och ris någon huggit med motorsåg men skitit i att ta bort. Det tog flera timmar under två dagar trots hjälp av stark sambo.
Och sen gnäller man över några små träckhögar!? Nät hela jävla haven var full innan och ägarna mockat varjevecka hästarna varit här.

Guuuud vad jag längtar härifrån!
Så trist det låter med din stallägare :banghead: Förstår om du längtar bort.

@fio Vi ska till Varberg så jag kan ha lite koll på dig :D Finns två maneger så regn spelar ingen roll.
Kul att du gör som du vill @Novali01 :) men du har väl kvar ditt vanliga jobb också.
 
Så trist det låter med din stallägare :banghead: Förstår om du längtar bort.

@fio Vi ska till Varberg så jag kan ha lite koll på dig :D Finns två maneger så regn spelar ingen roll.
Kul att du gör som du vill @Novali01 :) men du har väl kvar ditt vanliga jobb också.

Du har missuppfattat detta med regn, det spelar ingen roll om dom så har 5 maneger om det regnar!
 
@fio håller med dig!! Regnar det så får isf transporterna stå under tak för att jag ska tycka det är ok :arghh:
Synd med tiden jag hade behövt hjälp :p

Jag var på Billdal & hoppade 2x110 ikväll på deras p&j. Om man bortser från att de tog in anmälningar trots att höjden redan påbörjats så var det riktigt bra :) Skavde runt på Julias rygg i 1,5h men trots det skötte hon sig. Osäkert om första var felfri då mamma inte såg hela pga barnen & jag bara hörde att hon klonkade i ett men andra var det och kändes riktigt bra. Man fick inga rosetter så därför vet ja inte riktigt.. Alva försökte filma men ska undvika att överlåta det till en 4-åring nästa gång..
Blir Varberg för mig på söndag 105 & 115, håll tummarna :banana:
 
@fio håller med dig!! Regnar det så får isf transporterna stå under tak för att jag ska tycka det är ok :arghh:
Synd med tiden jag hade behövt hjälp :p

Jag var på Billdal & hoppade 2x110 ikväll på deras p&j. Om man bortser från att de tog in anmälningar trots att höjden redan påbörjats så var det riktigt bra :) Skavde runt på Julias rygg i 1,5h men trots det skötte hon sig. Osäkert om första var felfri då mamma inte såg hela pga barnen & jag bara hörde att hon klonkade i ett men andra var det och kändes riktigt bra. Man fick inga rosetter så därför vet ja inte riktigt.. Alva försökte filma men ska undvika att överlåta det till en 4-åring nästa gång..
Blir Varberg för mig på söndag 105 & 115, håll tummarna :banana:


Det är ju det värsta med Pay and jump! Först så stressar man för att man har 6 före när man kommer och sen har man 56 före sig helt plötsligt! :wtf:
 
Ja det sög. Hade 9st i 1m före mig när jag lastade ur hästen. När jag glad i hågen kommer till framridningen är det ca 30 före mig :arghh: jaja, blev påmind om varför jag aldrig åker på det :banghead:
 
Ja det sög. Hade 9st i 1m före mig när jag lastade ur hästen. När jag glad i hågen kommer till framridningen är det ca 30 före mig :arghh: jaja, blev påmind om varför jag aldrig åker på det :banghead:

Nä jag skippar oxå helst det av just den anledningen.. som sagt på onsdag så tar jag den klassen jag hinner , skiter lite i om det blir 70 eller 100 , han ska bara in på en framridning och stanna kvar därinne helst utan att tvärvända och få panik.. och sen bara hoppa runt en bana typ!
 
Det är det som är så skönt med ft-hoppningarna. Det är max 2-3 personer på framhoppningen samtidigt och på en betydligt större yta! :D
 
Idag hade jag faktisk dressyrsadeln på, och vi började introducera öppnorna. Har bara ridit bogen in typ innan.. Åh jobbigt tyckte Grå! Var mkt mer intressant med den läskiga skottkärran i hörnet :meh:

Inte som min som flög upp till himlen i chocken sv att matte bad om ngt så offantligt arbetsamt i galopp första g.
Kan man inte nöja sig med att spänna sig, se sur ut, veva lite med ngt ben eller någon liten studs?
Nej minst 2 m upp och med skruv i sidled.
Nästa gång när han fattat gick det som en dans m nöjd häst.

Dramaqueen!
Nu ska han få olja igen när jag väl får rida. Så slipper jag det värsta.
 
@fio Alva försökte filma men ska undvika att överlåta det till en 4-åring nästa gång..
Blir Varberg för mig på söndag 105 & 115, håll tummarna :banana:

Nej för bövelen! En 4-åring kan vara skitbra på att filma, jag lovar! Har en kompis vars ungen fått hålla på o filma sen hon var 4, hon är nu 6 o bättre filmare finns inte! Så låt Alva fortsätta så har du sen världens bästa hästhållare/filmare som ALLTID vill följa med dig på tävlingar! Det gäller att vara taktisk....:sneaky:
 
Jaaaaaaaaaaaa!
Jag ska flytta! Fy fan så jävla fantastiskt!
Vi har hyrt in oss på en gård en liten bit härifrån. Stora, luftiga boxar, stora, fina hagar och underbart jättegammalt hus.
Större och bättre ridbana med bra underlag.
Och jag får boxar till verksamhet.
Gubben som hyr ut verkar så otroligt häftig!

Jag är såååå jävla glad!
 
Så härligt @tuaphua! Grattis! Vad konstiga folk är..

Vad kul det låter @Novali01 med din satsning på hästarna mm:)! Go for it girl!!!
Blir liiite avis;)..Vete fasen när min tid kommer att kunna myssla häst på min lilla nivå ens...
När jag går med rollator och måste ha lift för å ta mig upp kanske..

@Tessalonica Vad duktig du är och högt hoppar du jue med:D!!!

Håller på varenda dag och boar lite i det nya och jag längtar lite faktiskt. Här är ju rätt tomt och spartanskt för tillfället. En vecka kvar och hästarna flyttar nästa onsdag!
Hoppas bara det ska kännas ok att vara inackorderad och att gubben som också har hästar där håller sig lite på mattan..
 
Så härligt @tuaphua! Grattis! Vad konstiga folk är..

Vad kul det låter @Novali01 med din satsning på hästarna mm:)! Go for it girl!!!
Blir liiite avis;)..Vete fasen när min tid kommer att kunna myssla häst på min lilla nivå ens...
När jag går med rollator och måste ha lift för å ta mig upp kanske..

@Tessalonica Vad duktig du är och högt hoppar du jue med:D!!!

Håller på varenda dag och boar lite i det nya och jag längtar lite faktiskt. Här är ju rätt tomt och spartanskt för tillfället. En vecka kvar och hästarna flyttar nästa onsdag!
Hoppas bara det ska kännas ok att vara inackorderad och att gubben som också har hästar där håller sig lite på mattan..

Det är alltså inte ägaren som är knäpp utan gubben är oxå inackorderad?
 
Det är alltså inte ägaren som är knäpp utan gubben är oxå inackorderad?
Såg att jag svarade konstigt..tidigt på morgonen. Min makes chef arrenderar stället och dom är jättegulliga. Gubben som har sina två hästar där (gratis,dessutom)är bekant till dom. Vi ska serva med strö annars sköter han morg middag . Insläpp tar vi mest och nattmackan sköter hyresvärdarna så d blir nog bra får vi hoppad!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 090
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 538
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 315
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
943
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp