Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag jagat hö. Inte det lättaste på fel sida stan för mina kontakter.
Men nu har jag iaf några ton till min gubbe.
Går vi fler in kan vi ju ha storbal silage.

Jag väljer ju att flytta trots att sambo ska till DK en v och sen Tokyo 8-9 dagar efter det.
Det hade ju inte varit några prob med 2 armar. Nu har jag ju bara en ett par v till.
Själva flytt blir av nödvändigast. Sambo hinner inte mer.
Min bästa pappa kommer och hjälper till också.

Såååå skönt oavsett!fantastiskt!

Om man betalar för hö. Borde man inte få ta med lite då för månaden man inte står här?
För någon service behövs ju inte heller då box blir tom.
 
Idag har jag jagat hö. Inte det lättaste på fel sida stan för mina kontakter.
Men nu har jag iaf några ton till min gubbe.
Går vi fler in kan vi ju ha storbal silage.

Jag väljer ju att flytta trots att sambo ska till DK en v och sen Tokyo 8-9 dagar efter det.
Det hade ju inte varit några prob med 2 armar. Nu har jag ju bara en ett par v till.
Själva flytt blir av nödvändigast. Sambo hinner inte mer.
Min bästa pappa kommer och hjälper till också.

Såååå skönt oavsett!fantastiskt!

Om man betalar för hö. Borde man inte få ta med lite då för månaden man inte står här?
För någon service behövs ju inte heller då box blir tom.
Givetvis får du ta med allt du betalar för, förstår att du vill ha en bra övergång. Annars får hon väl dra av den kostnaden på hyran.
 
Visst på ett sätt @Novali01. Jag är tyvärr inte bäst alltid på att stänga av folks tyckande men här får jag anstränga mig att göra det! Kvinnan som är hyresvärd rider också så vi kan nog ut på lite skogsturer såsmåningom.
Sen har dem suttit i vår ridklubbs förra styrelse och den verksamheten som bedrevs då som dom glatt hejjade på fick både klubben och föreningen att rasa.
Men det är inte direkt deras åsikt och vi ska nog INTE ventilera det vilket;)..

Nu har jag satan i gatans mycket att göra men jag måste snart opp i sadeln igen:)!!!
Här på buke läser jag mest i "Bonde söker fru"-tråden. Å heminredningstrådar mm på nätet och fejjan..
Jag vill inte jue inte bli bara en sån..:D:p ( Som målar om krukor, byter gardiner och tittar på dokusåpor)
E ju hästtjej!!!

Måste köpa lite finkläder! Anmälde oss till 50-års kalas som skulle vara nästa helg..trodde jag..
Gubben blev uppringd av en kompis för lite före kalas NU på lördag :banghead:..
Någon hade sett fel på datum:angel:..
Pinsamt..Jobbar och vi hade ordnat skjuts och allt.
 
Nä jag skippar oxå helst det av just den anledningen.. som sagt på onsdag så tar jag den klassen jag hinner , skiter lite i om det blir 70 eller 100 , han ska bara in på en framridning och stanna kvar därinne helst utan att tvärvända och få panik.. och sen bara hoppa runt en bana typ!
Du hann ingen klass eller? Såg dig inte och de var en halvtimma sena innan hästarna startade :crazy:
 
Igår när jag gick ut på kvällen hade Hedda rullat fast i boxen :( Himla otäckt. Låg med bakbenen upp mot väggen och halsen och huvudet upp mot den andra. Fick ropa på gubben och försöka dra ut henne från väggen men eftersom huvudet låg så upp mot väggen var det svårt. Tillsist lyckades hon sparka sig bort från väggen.
Rider nu på den halte vilde. Precis när jag sitter upp o börjar skritta känns det som om han samlar all energi han har och bara vill explodera. Vågar knappt sätta foten i stigbygeln för vill inte nudda hans sida. När bara första biten är över går det rätt bra. Skrittat i 30 minuter och travar i ca 4 runt på spåret. Urtrist. Ska åter på torsdag.
 
Imorgon går riktiga flyttlassen!
Har varit och lämnat lite småsaker i stallet idag och kikat i huset.
Åh, så mysigt allting!
Vi kommer ha bådebakugn, öppen spis och kakelugn. Mys!
Huset är tydligen Karl den XIIIIS björnjaktsstuga. Lite roligt av vi får bo i en kungs gamla gårdsdel.
Nu sova för att orka med allt imorgon. :)
 
Nä det är tveksamt, det är ju bara att titta ut... Fy fan :rofl: tänkte vara med den 6 på hemmaplan, då ses vi! Nära och bra för mig! 3 ridhus oxå!
HA HA HA!! Säger ju det... att fio ska komma iväg på hopptävlingar är en utopi. Snart är det för kallt också. Och till våren är det för kallt o regnar. O i sommar ska hon tävla ft. .. Om hon kommer till start för det blåser ju i Skåne???! :rofl::rofl::rofl:
 
HA HA HA!! Säger ju det... att fio ska komma iväg på hopptävlingar är en utopi. Snart är det för kallt också. Och till våren är det för kallt o regnar. O i sommar ska hon tävla ft. .. Om hon kommer till start för det blåser ju i Skåne???! :rofl::rofl::rofl:

Eh jag kom väl till start i mitten av mars när du fortfarande typ var i ide
 
Nä det är tveksamt, det är ju bara att titta ut... Fy fan :rofl: tänkte vara med den 6 på hemmaplan, då ses vi! Nära och bra för mig! 3 ridhus oxå!
Du måste betala mer i anmälningsavgift för de klasser du inte startar än de du startar :D Måste bli mkt billigare för dig att köra på efteranmälning istället.
Du drar ju med dig hela stallet efter bilen så det kan ju inte spela nån roll vad det är för väder :confused: Hästen ska väl ändå ridas?

Jag skrittade i paddock 30 minuter på den vilde i ganska mkt regn. Lastade sen in den andre och red ut i nästan mer regn :p Men är nog inne på att lösa manegekort nu.
 
Du måste betala mer i anmälningsavgift för de klasser du inte startar än de du startar :D Måste bli mkt billigare för dig att köra på efteranmälning istället.
Du drar ju med dig hela stallet efter bilen så det kan ju inte spela nån roll vad det är för väder :confused: Hästen ska väl ändå ridas?

Jag skrittade i paddock 30 minuter på den vilde i ganska mkt regn. Lastade sen in den andre och red ut i nästan mer regn :p Men är nog inne på att lösa manegekort nu.

Haha nä men jag anmäler ju sällan mig någonstans! Är bara någon enstaka gång jag har betalat.
Jag rider gärna i skogen när det regnar! Galopperade Grå häromdagen i ösregn i skogen..regnet når ju inte in bland träden.
 
Första natten i nya huset. Vi har flyttat sen 07 i morse tills för någon h sen. jag är ju enarmad snudd på. Så känner mig rätt värdelös. Imorgon hämta en massa hö och häst.
Men åh, vad mysigt det är här!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
50 800
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
873
Senast: Praefatio
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Smoothi
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp