Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lilla prinsessan :heart
Så stor hon ser ut nu. Himla otur med flisen. Såg ni på Djursjukhuset i veckan? Det var en man sim kom in med en häst som fått en tagg i karleden och blev opererad. Det var min svåger och syrrans häst :p

Idag var vi i Varberg i regnet :). Lilla tjejen hoppade 85 o 95. Fick en resp två rivningar. Synd i första klassen bedömning A då de felfria fick fina blågula rosetter.
 
Även jag har varit i Varberg. Felfri i 105 o ett ner i 115. Var stressigt & lite småkaos till 115. Kan dock inte skylla på det för nedslaget. Borde haft många fler fel... red som en kratta :banghead:
Tur man har världens bästa Julia som tror man rider för OSguld & ställer upp hela tiden :love::love::love:
 
Senast ändrad:
Så stor hon ser ut nu. Himla otur med flisen. Såg ni på Djursjukhuset i veckan? Det var en man sim kom in med en häst som fått en tagg i karleden och blev opererad. Det var min svåger och syrrans häst :p

Idag var vi i Varberg i regnet :). Lilla tjejen hoppade 85 o 95. Fick en resp två rivningar. Synd i första klassen bedömning A då de felfria fick fina blågula rosetter.
Jag tror faktiskt hon växt ikapp sig lite...
Hon var 162 cm när jag fick hem henne i juni.
Ska nog mäta henne i veckan :up:
 
@happyrider Prinsessan är verkligen vacker o jättebra storlek till dig!!:love:

@Tessalonica Tycker inte du ska vara så hård mot dig själv. Om du alltid red som en kratta så skulle Julia inte ställa upp på dig men när nerverna ställer till det lite gör man misstag och har man då skolat hästen rätt innan så ställer den ju upp o fixar misstagen.

@Maui Jag har också ridit ute i regnet hela helgen förutom en häst i lördags som jag hopptränade. Men kan inte säga att jag lidit nåt vidare av det hela, för precis som @fio sa så är det ju mysigt inne i skogen där inte regnet kommer åt. Tycker det är mycket värre att pina mig igenom vintern o frysa ihjäl om händer o fötter när man rider ut. Har ridhuskort men då ska man ju lasta o åka, bara det tar ju en halv evighet tycker jag, hinner ändå inte rida 2 hästar fast i vinter får jag nog göra det iaf om jag ska kunna hålla igång alla 3.
 
Idag kände jag att djuret måste få göra ngt. Jag med!
Så in med hästen. Säga åt att stå med huvud nere. Såser med vänsterarmen kan tråckla på kapson med padd under.
Sen longerade vi formgivet i alla gångarter. Gjorde lite formväxkingar mellan lång och låg och LDR någon gång kom han upp högt när jag bad om sluta på liten cirkel i galopp, arbetspiruett typ.
Så en av oss var inspänd idag. Det var jag!
Så jävla tacksam att jag varit så petig i hans skolning att man kan göra sånt här med en arm, fel också, på ny plats trots att han inte varit runt mkt.
Bästa pälsdjuret!
 
Visst e hon töt???:D Blir nog bra när hon blir klar men helt klart är hon en fantastiskt snäll häst, 100% pålitlig att rida ut själv o hoppar alltid allt som kommer i hennes väg. De egenskaperna kommer man långt med hos mig iaf.:heart

Hon ser humla stabil och bussig ut. Det är värt enormt mkt.
Och ännu mer i er gren kan jag tänka mig.
Jag brukar inte behöva vara rädd att häst och jag ska gå omkull och dö inne på banan om han får en flipp.

Det syns ju att det finns lite att jobba fram i henne. Mer balans och mer gång liksom. Då antar jag man får bättre språng etc och den biten.

Själv har jag iaf med hunden gått på vad som kan bli en fin ridväg. Kul att kunna rida ut igen mot förra stället där man kunde bli skjuten typ..
 
Min 6 åriga Grå och jag har oxå varit på hoppträning idag! Han vill gärna rinna i väg framåt och skippa ett galoppsprång på distanserna och tjafsar lite mot handen! Jag ska ringa ut tandläkaren, det var ett tag sedan tänderna blev gjorda eller rättare sagt två år sedan, så tror Grå är rätt vass faktiskt. @Maui var snäll och filmade! Tack för det, ser ju sällan hur vi ser ut! Men jag ser ju nacken på Grå och fattar ju vad bulldozern kommer ifrån... Vi var ju och galopperade i skogen häromdagen och satan vilken hastighet han lägger upp! Dock är han ändå hyfsat snäll och lydig så jag slipper betsla upp än så länge iallafall!

Tänkte ägna mig åt att hoppa mkt serier i vinter med bommar emellan så han får komprimera sig mera så han kommer upp lite mer i luften och inte så mkt framåt! Tror inte vi med fälttävlanshästar behöver oroa sig så mkt att våra hästar inte kommer framåt i sprången över oxrar och liknande i kombinationer! Såg något avsnitt där med Peter Markne där han pratade om att han ville ha hästarna mer framåt i sprången och inte så mkt upp i luften! Jag har inte haft en enda fälttävlanshäst som inte länger direkt när man rider framåt! Medan många hopphästar bara backar av mera och hoppar rätt uppåt men det scenariot behöver vi nog inte vara rädda för :D

Här är lite klipp från träningen!
 
Min 6 åriga Grå och jag har oxå varit på hoppträning idag! Han vill gärna rinna i väg framåt och skippa ett galoppsprång på distanserna och tjafsar lite mot handen! Jag ska ringa ut tandläkaren, det var ett tag sedan tänderna blev gjorda eller rättare sagt två år sedan, så tror Grå är rätt vass faktiskt. @Maui var snäll och filmade! Tack för det, ser ju sällan hur vi ser ut! Men jag ser ju nacken på Grå och fattar ju vad bulldozern kommer ifrån... Vi var ju och galopperade i skogen häromdagen och satan vilken hastighet han lägger upp! Dock är han ändå hyfsat snäll och lydig så jag slipper betsla upp än så länge iallafall!

Tänkte ägna mig åt att hoppa mkt serier i vinter med bommar emellan så han får komprimera sig mera så han kommer upp lite mer i luften och inte så mkt framåt! Tror inte vi med fälttävlanshästar behöver oroa sig så mkt att våra hästar inte kommer framåt i sprången över oxrar och liknande i kombinationer! Såg något avsnitt där med Peter Markne där han pratade om att han ville ha hästarna mer framåt i sprången och inte så mkt upp i luften! Jag har inte haft en enda fälttävlanshäst som inte länger direkt när man rider framåt! Medan många hopphästar bara backar av mera och hoppar rätt uppåt men det scenariot behöver vi nog inte vara rädda för :D

Här är lite klipp från träningen!

Tycker du rider himla trevligt. Men hade jag sett den där utan info hade jag tänkt ful-trut.
Och när du sen säger 2 år! Bums till tandis. 1 gång per år är minimum i min värld. Och det på häst utan någon form av bettfel.
Min går mellan var 6:e och 9:e mån beroende på hur han känns och det ser ut där inne. Men han har lite knepig trut.
Men en g per år bör alla gå.
 
Tycker du rider himla trevligt. Men hade jag sett den där utan info hade jag tänkt ful-trut.
Och när du sen säger 2 år! Bums till tandis. 1 gång per år är minimum i min värld. Och det på häst utan någon form av bettfel.
Min går mellan var 6:e och 9:e mån beroende på hur han känns och det ser ut där inne. Men han har lite knepig trut.
Men en g per år bör alla gå.

Ha det var först nu jag insåg att det var två år, tiden går förjävla fort, har hela tiden tänkt att det var förra året i augusti och att jag måste ringa nu O_o :o

Nej han är jättefin i munnen normalt sett. Märks nu bara när han hoppar för att han vill iväg!
 
Ha det var först nu jag insåg att det var två år, tiden går förjävla fort, har hela tiden tänkt att det var förra året i augusti och att jag måste ringa nu O_o :o

Nej han är jättefin i munnen normalt sett. Märks nu bara när han hoppar för att han vill iväg!

Ja, han är väl utbildad korrekt m tanke på ryttare. Då märks det sällan.
Men just när de vill iväg blir det ju lite mer tryck än normalt om man rider med bra hand som du.

Jaja, han får ju hjälp nu. :)
 
Ja på torsdag fick jag tid!
Vad blev det för tandläkare?
Fick åka till Ängelholm på åb med Marco idag. Himla långt dit :( Han markerar bara i vänstervarv på hårt underlag allt annat var helt ok. Ingen behandling utan rida på mer och ny koll om en månad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 767
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 292
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
938
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp