Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
@happyrider Hon såg ju jättefin ut på instagram :love: Duktig du är!!

@polly p Jag beklagar era förluster :cry: Elias mamma dog i november och i maj förra året tog en betydelsefull person till mig livet av sig så det svänger helt klart i livspusslet.
Hoppas du snart hittar motivationen igen :heart

Kl

Jag har varit iväg på kickoff i helgen. Markarbete igår och banhoppning idag. Några av er följer ju mig på insta och FB där jag försökte uttrycka min lycka över min fina Julia :p Hon är verkligen helt fantastisk inidbild :love:
 
Och jag har också haft en bra helg! Årsdebut för hopptävlingar och debut i den genre både för Shame la Shayla, (som jag tror min Kajm la Kajla fick heta av domaren) och Misty. Pållan o jag har ju bara tävlat fälttävlan o sen en start i dressyr för några veckor sen, hopptävling har vi inte hunnit med.
Misty debuterade 90 cm och hoppade runt med 4 fel fast hon fick scenskräck och kändes som gummi-tarzan i benen...Pållan gjorde tvärtom, dvs hon var så taggad att det gick i käckt terrängtempo runt men nollade gjorde vi iaf! :D

Pållan fastnade på bild:
received_1876194399292672_zpsfc0mgjjx.jpeg
 
Vi var och tävlade i söndags. års debuten. Gick faktiskt över förväntan då han total vägrade gå förbi läskiga saker till ridhuset. Var som ett öppet förråd men kärror och annat i. Vi fick tillslut backa oss till ridhuset :laugh: Och när ni kom in där blev det inte mycket bättre. Så spänd så han galopperade knappt innan startsignal. Ni vet den där känslan när man driver och driver och inget händer. Men tillslut så sa det bara poff och han var med på mina noter igen. Aningen spänt i själva programmet men inget som drog ner. Dock ngt låg pga min bristande kunskap i att korta tygel :rofl: men vi fick ändå ihop 65,7% i Msv B:5 . Mycket nöjd och stolt över honom med tanke på allt innan starten .

Vi tränade helgen innan också. Vi börjar hitta takten bättre i skolorna men jag tappar det som det är nu hipp som happ. Men med mer träning så kommer det också :)

 
Vi var och tävlade i söndags. års debuten. Gick faktiskt över förväntan då han total vägrade gå förbi läskiga saker till ridhuset. Var som ett öppet förråd men kärror och annat i. Vi fick tillslut backa oss till ridhuset :laugh: Och när ni kom in där blev det inte mycket bättre. Så spänd så han galopperade knappt innan startsignal. Ni vet den där känslan när man driver och driver och inget händer. Men tillslut så sa det bara poff och han var med på mina noter igen. Aningen spänt i själva programmet men inget som drog ner. Dock ngt låg pga min bristande kunskap i att korta tygel :rofl: men vi fick ändå ihop 65,7% i Msv B:5 . Mycket nöjd och stolt över honom med tanke på allt innan starten .

Vi tränade helgen innan också. Vi börjar hitta takten bättre i skolorna men jag tappar det som det är nu hipp som happ. Men med mer träning så kommer det också :)


Haha! Nu vet jag vem du tränar för. Den rösten har jag hört mkt på annat stall. Och hörde direkt då sambon fick samtal av denne.

Kl

Jag har separerat från sambon och flyttat från gården. Ursorgligt och jobbigt! Men bäst för mig i längden.

Nu bor hästen och jag på en annan gård. Och vi har ridhus. Halleluja!
Och speglar! Oh-oh! Att se sig själv är nyttigt om än mindre kul just nu när jag backat så.
Hästen känns iaf fin och det är jätteroligt att rida.
Jag har en gammal vän och kund som står här. Så det känns skitkul att rida ihop.
 
Haha! Nu vet jag vem du tränar för. Den rösten har jag hört mkt på annat stall. Och hörde direkt då sambon fick samtal av denne.

Kl

Jag har separerat från sambon och flyttat från gården. Ursorgligt och jobbigt! Men bäst för mig i längden.

Nu bor hästen och jag på en annan gård. Och vi har ridhus. Halleluja!
Och speglar! Oh-oh! Att se sig själv är nyttigt om än mindre kul just nu när jag backat så.
Hästen känns iaf fin och det är jätteroligt att rida.
Jag har en gammal vän och kund som står här. Så det känns skitkul att rida ihop.
Haha :laugh: Han är helt fantastiskt. Man hinner inte vila en sekund, han ser allt :D Sorgligt med separation. Skickar en kram :heart
 
Haha! Nu vet jag vem du tränar för. Den rösten har jag hört mkt på annat stall. Och hörde direkt då sambon fick samtal av denne.

Kl

Jag har separerat från sambon och flyttat från gården. Ursorgligt och jobbigt! Men bäst för mig i längden.

Nu bor hästen och jag på en annan gård. Och vi har ridhus. Halleluja!
Och speglar! Oh-oh! Att se sig själv är nyttigt om än mindre kul just nu när jag backat så.
Hästen känns iaf fin och det är jätteroligt att rida.
Jag har en gammal vän och kund som står här. Så det känns skitkul att rida ihop.
Tråkigt med din separation...
Men hoppas att allt löser sig till det bättre för dig och dina djur :heart
Kram...
 
Så duktig du är och vad fint det ser ut @Anyo! Hoppas allt ordnar sig till det bästa @tuaphua :heart! Själv blir jag helt knas över alla funderingar på vad som blir bäst hästmässigt. Saknar ju inte motivation på det sättet att jag inte är ridsugen. Tvärtom.. Velar om jag ska låna ut Loppan också till avel, det gör lite ont, tanken att vara utan henne. Men kan ju också vara en bra lösning. Det är ruggigt frustrerande att inte kunna börja leta häst, vilket i sig är ett jäkla meck jobb då jag riktigt får ångest för att åka och provrida.:( Ska ev titta på hoppstammat sto som låter som en trevlig allround häst till mina och dotterns ambitioner och där dom vet att jag har en häst jag måste sälja. Har ju inte plats och möjlighet att köpa någon ny innan jag sålt Bellona. Tanken på att låna ut Loppisen är ju att det kanske kunde vara bra att bara ha en häst kvalitativt att lägga krut på under tiden vi letar gård.. Men jag vet inte, velar och har alldeles för mycket att fundera på när jag bara vill rida och kul;)..
 
Vi var och tävlade i söndags. års debuten. Gick faktiskt över förväntan då han total vägrade gå förbi läskiga saker till ridhuset. Var som ett öppet förråd men kärror och annat i. Vi fick tillslut backa oss till ridhuset :laugh: Och när ni kom in där blev det inte mycket bättre. Så spänd så han galopperade knappt innan startsignal. Ni vet den där känslan när man driver och driver och inget händer. Men tillslut så sa det bara poff och han var med på mina noter igen. Aningen spänt i själva programmet men inget som drog ner. Dock ngt låg pga min bristande kunskap i att korta tygel :rofl: men vi fick ändå ihop 65,7% i Msv B:5 . Mycket nöjd och stolt över honom med tanke på allt innan starten .

Vi tränade helgen innan också. Vi börjar hitta takten bättre i skolorna men jag tappar det som det är nu hipp som happ. Men med mer träning så kommer det också :)

Bra gjort med fina procent!
Tycker du rider din häst mycket trevligt!
Så fin när den travar på framåt så som den gör på filmen :love:
 
@polly p
Om jag sätter mig in i din situation så hade jag sålt B och lånat ut L. Det känns på något sätt som du nått vägs ände med de hästarna.
Du är ju så ambitiös, duktig och noggrann med dina hästar så jag förstår att det varit tungt nu ett tag. Skadade hästar och flytt från stor gård hade nog sänkt de flesta...
Skulle nog själv valt en häst ett tag till det praktiska löser sig fullt ut för dig.
Det finns ju många hästar som passar både dina och döttrarnas behov.
Önskar verkligen att det ordnar sig och att allt faller på plats för dig. :heart
Det är du verkligen värd!
 
@Anyo Grattis till fin % trots att du inte var riktigt nöjd. Ser jättefint ut. Jag har hade varit själaglad över den % i Msvb5 :D
Trist @tuaphua med separation.
Håller helt med @happyrider . Sälj Bellona och låna ut Loppan för att ta föl på medan hon läker sin skada @polly p Hoppas det löser sig för dig.
Jag såg @Tessalonica på kick-offen. Såg väldigt trevligt ut. :)
Jag har faktiskt fått på mig både ridbyxor och ridstövlar :p så nu är det kanske slut på att bara åka häst i skogen.
Red i paddocken härom kvällen på fuxen men hon var så framtung och stark att jag höll på att bli tokig. Sa till Sara att nu byter vi häst så fick jag ta den grå. Mycket trevligare. Men det är fuxen jag ska träna vidare på för den grå har inget steg alls :(
Klubben har dressyrtävling i mars och jag har inte anmält mig för första gången på tio år :confused: Får se om jag löser nån licens i år.
 
Haha! Nu vet jag vem du tränar för. Den rösten har jag hört mkt på annat stall. Och hörde direkt då sambon fick samtal av denne.

Kl

Jag har separerat från sambon och flyttat från gården. Ursorgligt och jobbigt! Men bäst för mig i längden.

Nu bor hästen och jag på en annan gård. Och vi har ridhus. Halleluja!
Och speglar! Oh-oh! Att se sig själv är nyttigt om än mindre kul just nu när jag backat så.
Hästen känns iaf fin och det är jätteroligt att rida.
Jag har en gammal vän och kund som står här. Så det känns skitkul att rida ihop.
Herregud hur fort gick det? Var ju alldeles nyss ni letade ställe att köpa, vilken tur att ni inte gjorde det! Sorgligt för dig iaf, är ju alltid en stor sorg även om det leder till det bättre sen.

@polly p tänk inte ens TANKEN på att ha en häst ihop med dottern! Kommer aldrig att funka. Kan iaf hälsa från Bellona att hon trivs alldeles utmärkt och sköter sig!
 
Tack ni fina för pepp och goda råd:heart!
Det värmer och känns faktiskt jätteskönt även om jag skäms för mina negativa och virriga inlägg:(.
Hoppas allt vänder..det gör det ju säkert och vi har ju fantastiska möjligheter och mycket att se fram emot.
Jag gillar ju disciplinen med att träna och sätta upp mål mm så ska såklart satsa på att hitta en passande häst såsmåningom.

Får väl outa mig och avslöja att jag idag blev hemskickad med omedelbar verkan och en veckas sjukskrivning av min chef..
Hon är jättebra, så det är inte i negativ mening.
Lite svårt att dölja/smita undan när jag är alldeles rödgråten:p
Sen känns det ändå shitty att jag är så förbannat klen nu, det stör mig oerhört.
Vi pratade och jag sa det kanske är något med hormonerna?
Men då skrattade hon och klappade om mig och upplyste att jag nog är rätt typ utbränd/utmattad:turd:..
Jag jobbar ju med äldre och ska hela tiden sätta andra människors behov främst och det vet hon att jag verkligen gör till hundra procent.
Men det blir kanske lite mycket nu när jag är gga vissen.
Sen brakade jag väl av tanken på att min goa svärmor kommer och bor över i helgen.
Hon är underbar, men jag ställer ju på mig massa måsten mm.

Jag ska ta tag i mitt mående och kanske inte nonchalera det så som jag nog egentligen gjort tidigare men det känns faktiskt jävligt störigt.
Hästlivet rättar sig säkert till för jag behöver och vill så gärna ha den ventilen och det andningshålet.

Men för att ställa en fråga..Det skulle inte vara helt galet att låna ut Loppan då?
Jag är bara liite rädd att mitt kontrollbehov och att jag ska sakna henne ska ställa det..


Min bästa vän kommer hit imorgon och hjälper mig, sen ska vi ta en långpromenad med Loppan och Bosse Labbe. Båda i koppel. Skönt med riktiga vänner som har förståelse och som verkligen tar tag i en!
Vi skulle eg. åkt till Eurohorse men host..inge kul med alla vet. räkningar mm.
 
Tack ni fina för pepp och goda råd:heart!
Det värmer och känns faktiskt jätteskönt även om jag skäms för mina negativa och virriga inlägg:(.
Hoppas allt vänder..det gör det ju säkert och vi har ju fantastiska möjligheter och mycket att se fram emot.
Jag gillar ju disciplinen med att träna och sätta upp mål mm så ska såklart satsa på att hitta en passande häst såsmåningom.

Får väl outa mig och avslöja att jag idag blev hemskickad med omedelbar verkan och en veckas sjukskrivning av min chef..
Hon är jättebra, så det är inte i negativ mening.
Lite svårt att dölja/smita undan när jag är alldeles rödgråten:p
Sen känns det ändå shitty att jag är så förbannat klen nu, det stör mig oerhört.
Vi pratade och jag sa det kanske är något med hormonerna?
Men då skrattade hon och klappade om mig och upplyste att jag nog är rätt typ utbränd/utmattad:turd:..
Jag jobbar ju med äldre och ska hela tiden sätta andra människors behov främst och det vet hon att jag verkligen gör till hundra procent.
Men det blir kanske lite mycket nu när jag är gga vissen.
Sen brakade jag väl av tanken på att min goa svärmor kommer och bor över i helgen.
Hon är underbar, men jag ställer ju på mig massa måsten mm.

Jag ska ta tag i mitt mående och kanske inte nonchalera det så som jag nog egentligen gjort tidigare men det känns faktiskt jävligt störigt.
Hästlivet rättar sig säkert till för jag behöver och vill så gärna ha den ventilen och det andningshålet.

Men för att ställa en fråga..Det skulle inte vara helt galet att låna ut Loppan då?
Jag är bara liite rädd att mitt kontrollbehov och att jag ska sakna henne ska ställa det..


Min bästa vän kommer hit imorgon och hjälper mig, sen ska vi ta en långpromenad med Loppan och Bosse Labbe. Båda i koppel. Skönt med riktiga vänner som har förståelse och som verkligen tar tag i en!
Vi skulle eg. åkt till Eurohorse men host..inge kul med alla vet. räkningar mm.

Vad bra att du tar den tid du behöver och fokuserar på hälsan!
Jag har själv varit utbränd(inte helt ok än). Ju snabbare du hejdar dig i alla "måsten" och fokuserar på vad du själv egentligen behöver, desto snabbare blir du frisk.
Många kramar till dig!
 
Idag har jag uppskattat min häst och resan vi gjort.
Jag har ju knappt ridit på 2 år. Och inget alls sen olyckan i sensomrars.
Trots det tyckte en tjej som kom och spionerade när jag red att hon ville börja rida för mig.
Hon hade hört att jag var tränare och ville kika.
Så det känns kul att trots att jag rider så pass dåligt nu så levererade min häst tillräckligt. Det känns så kul att han som skrämde ut folk ur ridhusen, gått mer på 2 ben eller varit i luften nu är lydig och skolad nog att kunna användas som reklam tom med en otränad pilot på ryggen.
Bästa hästen!
Idag red vi mycket galopp. Diagonalslutor, förvänd, piruetter och förvända piruetter.
Jag ökade i trav och bad om mer energi/gest. Då blev jag tvungen att rida lätt för att skona stackarens rygg. Guuuud, hur svårt kan det vara att bara sitta lite följsamt? Klarar ju fan knappt det i arbetstrav.
 
Idag var det dags för lite träning igen.
Det började inte så bra med att det kom en transport med två hästar i och när den ena reds så skrek de efter varandra hela tiden.

Min lilla reaktiva och uppmärksamma dam reagerade med att bli rejält spänd.

Blev en träning med fokus på avslappnad och lyhörd häst. Kändes iof relativt bra mot slutet.

Det blev ett nyttigt och behövligt pass för sådant här måste vi lära oss att hantera.

Ett litet klipp från Instagram på den sista stunden av träningen när jag vill ha henne lugn, låg och avslappnad:

https://www.instagram.com/p/BQ70w7sAgE6/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 207
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
937
Senast: Praefatio
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: Smoothi
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp