Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äääntliiigen hemma!
Möttes av världens underbaraste men mest understimulerade häst. När jag kom hem tänkte jag:
Han är för jäkla vacker min lilla röding! :heart

Djuret hade dock rymt ur sjukhagen till gräset igår. Det var väldigt klent med el och han hade klänning.
De tog av den och fixade elen. Så sen har han stannat kvar.
Han har aldrig gått ur en hage förr, oavsett staket. Men han är ju lättlärd på gott och ont..

Tog honom för hand i skritt en trudelutt med. Det är lika mkt energi i honom som Barsebäck.
Men det är bara att försöka variera jobbet bäst det går för att fånga adhd-hjärnan.
Han rör sig mkt bättre redan. Skönt!

Fast det var inte det vi var mest nyfikna på :laugh:
 
Spännande @tuaphua :)!!!
Vårat kommer ut framöver här och vi kollar runt lite i våra trakter efter något annat.
Finns dock inget nästan just nu..
Kan hända vi får bo i kappsäck ett tag, fast det tar nog gga lång tid innan vi får sålt mm.
Fick lite funderingar på om jag skulle sälja lille Rut just för att det ändå känns enklare att bara ha tv..Förvisso kan man skicka henne på lösdrift någonstanns men jag vet inte riktigt.

Ridit ut på Loppan, pigg och ganska spänd men hon knatar ju snällt förbi allt iallafall.
Medis tog skrittmotionen på Bellona. Ska på åb. om fjorton dagar. Hon är sprutad i höger framknä.
Vart på G-kås idag. Kunde handlat hur mycket som helst..Nu blev det hyaluron och foder. När man inte har riktigt möjlighet och /eller har tänkt handla så mycket så känns det som dom har huur mycket som helst man skulle vilja ha:D..
Amigo regmtäcken och jag motstod ett zebrarandigt insektstäcke till Bellis men var liite sugen..;).
Funderar på att slänga in en dressyrstart med Loppan fram i juni bara för att pusha och motivera mig själv..
Hade en hoppsadel ute på prov. Nu visar det sig att den anläggningen har en kvarkahäst. Får väl lägga den i frysen..hmm
 
Spännande @tuaphua :)!!!
Vårat kommer ut framöver här och vi kollar runt lite i våra trakter efter något annat.
Finns dock inget nästan just nu..
Kan hända vi får bo i kappsäck ett tag, fast det tar nog gga lång tid innan vi får sålt mm.
Fick lite funderingar på om jag skulle sälja lille Rut just för att det ändå känns enklare att bara ha tv..Förvisso kan man skicka henne på lösdrift någonstanns men jag vet inte riktigt.

Ridit ut på Loppan, pigg och ganska spänd men hon knatar ju snällt förbi allt iallafall.
Medis tog skrittmotionen på Bellona. Ska på åb. om fjorton dagar. Hon är sprutad i höger framknä.
Vart på G-kås idag. Kunde handlat hur mycket som helst..Nu blev det hyaluron och foder. När man inte har riktigt möjlighet och /eller har tänkt handla så mycket så känns det som dom har huur mycket som helst man skulle vilja ha:D..
Amigo regmtäcken och jag motstod ett zebrarandigt insektstäcke till Bellis men var liite sugen..;).
Funderar på att slänga in en dressyrstart med Loppan fram i juni bara för att pusha och motivera mig själv..
Hade en hoppsadel ute på prov. Nu visar det sig att den anläggningen har en kvarkahäst. Får väl lägga den i frysen..hmm
Det lät ju inte bra med sadeln. Kvarka verkar ju finnas överallt. Tar det aldrig slut.

Hoppas återbesöket går bra. Klart du ska anmäla dig till tävling. Man behöver bli lite sporrad. Märker hur snabbt jag har förfallit. Nu har jag inga måsten alls. Har inte ens varit i stallet vissa dar.
Får nog leta rätt på en tävling till lånehästen. Köpte i alla fall en ny sadel (begagnad ) till henne. Hade den på lektion i veckan och det kändes bra.
Råkade visa dottern en film på en tre åring som hoppade fint. Nu ska vi åka och titta på den men upptäckte på en annan annons att han är hingst. Det gör det lite mer komplicerat. Nån hingst ska vi inte ha.
Åker på ridläger nästa vecka och lånar häst där. Tar med Hedda och lämnar på station. Spännande.
 
Spännande @tuaphua :)!!!
Vårat kommer ut framöver här och vi kollar runt lite i våra trakter efter något annat.
Finns dock inget nästan just nu..
Kan hända vi får bo i kappsäck ett tag, fast det tar nog gga lång tid innan vi får sålt mm.
Fick lite funderingar på om jag skulle sälja lille Rut just för att det ändå känns enklare att bara ha tv..Förvisso kan man skicka henne på lösdrift någonstanns men jag vet inte riktigt.

Ridit ut på Loppan, pigg och ganska spänd men hon knatar ju snällt förbi allt iallafall.
Medis tog skrittmotionen på Bellona. Ska på åb. om fjorton dagar. Hon är sprutad i höger framknä.
Vart på G-kås idag. Kunde handlat hur mycket som helst..Nu blev det hyaluron och foder. När man inte har riktigt möjlighet och /eller har tänkt handla så mycket så känns det som dom har huur mycket som helst man skulle vilja ha:D..
Amigo regmtäcken och jag motstod ett zebrarandigt insektstäcke till Bellis men var liite sugen..;).
Funderar på att slänga in en dressyrstart med Loppan fram i juni bara för att pusha och motivera mig själv..
Hade en hoppsadel ute på prov. Nu visar det sig att den anläggningen har en kvarkahäst. Får väl lägga den i frysen..hmm

Vill ni bo på gård eller mer bara vanligt hus och stå inhyrd?

Tråkigt läge med sadeln!
Hoppas Bellona är ok på återbesöket!

@Maui

Ja, men gillar ni hästen kan ni väl göra en deal att den kastreras innan?
Spännande att rida på lånehäst! Jag rider helst inte andras annat än i jobb. Tycker eget är roligare.
Men det är ju super att det går att få låna om man vill. Kan ju vara nyttigt att rida annat med.

Kl

Vi tråkar vidare med skrittmotion. Dödligt uttråkade båda hetsiga rödhåriga..
Hästen gurglar, fnyser, morrar, hummar och låter. Ögonen är som tefat och öronen flipprar i takt med hans fladdrande fokus. Han försöker trampa eller galoppera stundtals.
Jag vill inte sätta honom i så mkt sidvärts än. Så vi får ha det lite så ibland. Men han är kvar i form, ram och tempo. Dock är han så ivrig att få göra ngt att om man ber om saker kan han göra för mkt och för hetsigt. Det blir bra tillfällen till att träna sånt.
Idag fick han äntligen gå i vanlig hage igen. Det tror jag kommer hjälpa en del med det mentala.
Tur att det är så mkt gräs! Han kutade inte så mkt alls.
 
Vill ni bo på gård eller mer bara vanligt hus och stå inhyrd?

Tråkigt läge med sadeln!
Hoppas Bellona är ok på återbesöket!

@Maui

Ja, men gillar ni hästen kan ni väl göra en deal att den kastreras innan?
Spännande att rida på lånehäst! Jag rider helst inte andras annat än i jobb. Tycker eget är roligare.
Men det är ju super att det går att få låna om man vill. Kan ju vara nyttigt att rida annat med.

Kl

Vi tråkar vidare med skrittmotion. Dödligt uttråkade båda hetsiga rödhåriga..
Hästen gurglar, fnyser, morrar, hummar och låter. Ögonen är som tefat och öronen flipprar i takt med hans fladdrande fokus. Han försöker trampa eller galoppera stundtals.
Jag vill inte sätta honom i så mkt sidvärts än. Så vi får ha det lite så ibland. Men han är kvar i form, ram och tempo. Dock är han så ivrig att få göra ngt att om man ber om saker kan han göra för mkt och för hetsigt. Det blir bra tillfällen till att träna sånt.
Idag fick han äntligen gå i vanlig hage igen. Det tror jag kommer hjälpa en del med det mentala.
Tur att det är så mkt gräs! Han kutade inte så mkt alls.

Drömmen är ju en mindre gård..Vill iallafall inte bo mitt i något samhälle men inte för off heller. Vet inte om jag skulle gilla inackoderat..Men som lösning till vi hittar något annat om vi måste vara inackorderade allihop sas..
 
Nu har vi kikat på hingsten och han föll inte Sara i smaken som tur var. En trevlig häst men hon föll inte för honom. Lite skönt. Hade ju tänkt kika till hösten först,
 
Kul med både betäckning och läger! Vart var det ni skulle? @Maui

Idag har F fått löshoppa, blev lite gymnastikhoppning med studs. Han tycker verkligen det är superkul och det går verkligen undan. Men han är riktigt duktig trots att han är en dressyrhäst :D

Gjorde en start förra helgen, han tappade bjudningen totalt inne på banan men å andra sidan så blev han inte istadig så får väl vara glad för det lilla. Red precis i slutet av klassen och banan hade nog inte blivit harvad på hela dagen samt att det regnade till och från hela dagen, så det var tungt och spårigt värre där inne efter dom 60 ekipage som var innan mig. Hamnade strax utanför placering men laget slutade trea så en rosett fick vi med oss hem :)
 
Jag ska till Wirsbo Herrgård utanför Västerås.
Hedda ska till Bergshyttans seminstation. Ägaren där ska med på lägret.
 
Trist när det blir dålig bana. Tungt kan ju vara väldigt jobbigt att gå i för vissa hästar.
 
Idag har Helga o jag tränat terräng, hon är som ett lokomotiv...:eek: hade alldeles för bråttom i början o var skitkaxig, typ slääääääpp meeeeej kan sjääääääälv:mad:. Men så skulle vi hoppa öppna diken o där tog det äntligen stopp o hon bad om lite ryttarstöd...efter det var det betydligt trevligare att rida henne. Men hon hoppar väl o suger tag i hindren, skönt. Men hon är snubblig? Har aldrig ridit en så snubblig unghäst. Lite springer hon ju på borgarna men hon snubblar även på framridningen när hon tar det lugnt. Konstigt.
 
Idag har Helga o jag tränat terräng, hon är som ett lokomotiv...:eek: hade alldeles för bråttom i början o var skitkaxig, typ slääääääpp meeeeej kan sjääääääälv:mad:. Men så skulle vi hoppa öppna diken o där tog det äntligen stopp o hon bad om lite ryttarstöd...efter det var det betydligt trevligare att rida henne. Men hon hoppar väl o suger tag i hindren, skönt. Men hon är snubblig? Har aldrig ridit en så snubblig unghäst. Lite springer hon ju på borgarna men hon snubblar även på framridningen när hon tar det lugnt. Konstigt.

Uh-oh! Känns det halskot-snubbligt tom?
Hoppas det är någon fas bara!

@Maui : Vilken hingst har ni valt?

@polly p : Ok, ja jag förstår folk som vill ha mindre när man jobbar med annat också.
Hoppas ni hittar ER gård!

@twiga : Skönt att han inte blev istadig. Hellre lite segt än det!
Min dressyrpålle gillar också att hoppa. Men han har en matte som är helt inkompetent där. Så resultatet blir ju därefter IOM att jag utbildat och rider. ;)
Han hoppar! Men det är nog ingen vidare teknik. :p

Kl

Min pys hade rally i hagen igår. Det hade nu kommit flygdjur och det föll inte fuxfaran i smaken. Suck!
Däremot var han sig själv igen på ridbanan efter när vi jobbade.
Sjukt skönt! Hoppet återvände att få en häst som kan fokusera och gå att prata fint med.

Min granne skulle på någon föreläsning om mental träning för ryttare. Så jag hakade på. Det var mest "same old". Men det var en lite rar tjej som hade och det var bra med uppfräschning!
Kul att komma iväg på ngt hästigt nu mer. :)
 
Uh-oh! Känns det halskot-snubbligt tom?
Hoppas det är någon fas bara!

@Maui : Vilken hingst har ni valt?

@polly p : Ok, ja jag förstår folk som vill ha mindre när man jobbar med annat också.
Hoppas ni hittar ER gård!

@twiga : Skönt att han inte blev istadig. Hellre lite segt än det!
Min dressyrpålle gillar också att hoppa. Men han har en matte som är helt inkompetent där. Så resultatet blir ju därefter IOM att jag utbildat och rider. ;)
Han hoppar! Men det är nog ingen vidare teknik. :p

Kl

Min pys hade rally i hagen igår. Det hade nu kommit flygdjur och det föll inte fuxfaran i smaken. Suck!
Däremot var han sig själv igen på ridbanan efter när vi jobbade.
Sjukt skönt! Hoppet återvände att få en häst som kan fokusera och gå att prata fint med.

Min granne skulle på någon föreläsning om mental träning för ryttare. Så jag hakade på. Det var mest "same old". Men det var en lite rar tjej som hade och det var bra med uppfräschning!
Kul att komma iväg på ngt hästigt nu mer. :)
Vi har valt Bravour.
 
Jag ska till Wirsbo Herrgård utanför Västerås.
Hedda ska till Bergshyttans seminstation. Ägaren där ska med på lägret.

Där ser man, då ska du nästan till min hemmaplan ;)
Hoppas att du får en trevlig häst, dom flesta är välutbildade och vissa går MsvB :)

@twiga : Skönt att han inte blev istadig. Hellre lite segt än det!
Min dressyrpålle gillar också att hoppa. Men han har en matte som är helt inkompetent där. Så resultatet blir ju därefter IOM att jag utbildat och rider. ;)
Han hoppar! Men det är nog ingen vidare teknik. :p

Kl

Min pys hade rally i hagen igår. Det hade nu kommit flygdjur och det föll inte fuxfaran i smaken. Suck!
Däremot var han sig själv igen på ridbanan efter när vi jobbade.
Sjukt skönt! Hoppet återvände att få en häst som kan fokusera och gå att prata fint med.

Min granne skulle på någon föreläsning om mental träning för ryttare. Så jag hakade på. Det var mest "same old". Men det var en lite rar tjej som hade och det var bra med uppfräschning!
Kul att komma iväg på ngt hästigt nu mer. :)

Haha samma här :p
När F löshoppas så går det finfint, men den gången jag testade hoppa uppsuttet så fattade han inte hur han skulle lyfta benen, han hoppar med fram men lämnar bakbenen kvar :rofl:

Skönt att din häst kunde fokusera på uppgiften! :)
Hur lång är rehaben?
 
Där ser man, då ska du nästan till min hemmaplan ;)
Hoppas att du får en trevlig häst, dom flesta är välutbildade och vissa går MsvB :)



Haha samma här :p
När F löshoppas så går det finfint, men den gången jag testade hoppa uppsuttet så fattade han inte hur han skulle lyfta benen, han hoppar med fram men lämnar bakbenen kvar :rofl:

Skönt att din häst kunde fokusera på uppgiften! :)
Hur lång är rehaben?

Haha! Dressyrhäst-style.. ;)
Min är ju rörlig och lätt som en katt. Smidig! Så han skulle nog kunna hoppa högt med annan pilot.
Men han är ju ovan. Han är bara hoppad uppsuttet 2 ggr om man inte räknar diken och pölar ute. Eller den hästätande pölen som var i ridhuset. :p

Rehab blir skritt i 3 v. Sen får jag tuta igång lite lätt.
Han var inte halt idag när han jagade gäss i hagen iaf. ;)

Imorgon ska vi åka till tandis. Tror det är en del att fixa där. De kunde inte riktigt ta allt sist.
Jag tycker det känns som att det kommit tillbaks lite milda symptom.
Våran världens bästa danska kunde inte komma nu. Men hennes duktiga spanska kollega kommer och tar min pålle.
De är guld värda!!
 
Idag har min fina sprungit över till de gröna ängarna.
Det gick så lugnt tillväga med strålande sol och kompisarna ett par meter bort....
Sorgen och saknaden är stor

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
50 797
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
873
Senast: Praefatio
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Smoothi
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp