Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var härligt att läsa ditt inlägg @EllaBella :)! Inte utan jag fick en liten tankeställare.
Loppan min 06:a må vara en symaskin och skev å vinn men hon är min hjärtanshäst.
Kan inte hjälpas..

Sen är Bellis fantastisk verkligen men ärligt så känner jag en större nära känsla och glädje med Loppan..

Ridit henne i padocken idag. Mest skritt men lite små trav övergångar och någon liten galopp:).
 
@EllaBella Visst är det en underbar känsla när man trots allt ändå är väldigt nöjd med det man har. :up:
Min häst Julia var långt ifrån det jag ville ha när jag köpte henne som 1åring (till sällskap). Men idag kan jag inte vara lyckligare. Trots hennes överbyggda rumpa, korta framben, korta hals så ger hon mig så mycket glädje i varje ridpass. Bortsett från mina barn å gubbe så är hon mitt största lyckopiller i livet :love:
 
Hämtar för övrigt hem Bellona idag. Ska träna först! Det blir kul.
Delar en bild på båda mina och Loppan överst hade dödat mig för denna osmickrande bild ( dock är hon inte insjunken vid manken som det ser ut. )
Dom kan se lite lika ut ibland men ha ha inte här:D.
Funderar om hon är skendräktig eller bara rund:o.
Syns inte kanske men Loppan är rätt rultig även om hon aldrig never ever får hjärtformad rumpa..

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1463755570312624&id=100000345849667
 
Ja bara kolla på @Maui , är hon någonsin hemma någon helg eller är hon ute på tävling ? Just saying :angel:
Men jag åker ju med dottern :p
Sonen har jag däremot tappat bort för flera år sen :o nu har han ju flyttat till sin tjej så vi ses ännu mindre.
Maken får jag flörta lite med då och då så han snickrar staket och annat som jag behöver :D
Men hunden är väl den som kommer först :).
 
hahahahah jag vet när min äldste var några veckor gammal så var jag ute o gick med en annan hästig väninna som då hade äldre barn. Jag: Tja just nu vet jag inte om det känns som barnet är min största kärlek? Tycker nog att han iaf är på samma plats som hästen.....:D Min väninna bara dog....
 
Haha vad menar du? Eller är du verkligen allvarlig när du menar att gubben och barnen kommer före :eek::eek:

Ok, barnen kan jag kanske förstå (eller nej, inte egentligen:rofl:)
Men gubben O_oO_o

Fast du är fortfarande ung och naiv så du är förlåten :angel:
Om 10 år när du skriver här kommer det låta HELT annorlunda :sneaky:

:laugh::rofl::angel: hahaha eller hur ;):rofl:
 
Men jag åker ju med dottern :p
Sonen har jag däremot tappat bort för flera år sen :o nu har han ju flyttat till sin tjej så vi ses ännu mindre.
Maken får jag flörta lite med då och då så han snickrar staket och annat som jag behöver :D
Men hunden är väl den som kommer först :).

Här hemma tar hunden förstaplatsen själv, han låter ingen annan ta den från honom ;):) Och precis som du säger, mannen får man flirta lite med :p:):up: Jag tänker också att mina killar "försvinner" och då är det tur att jag har hästarna :D
 
Det är sommar :love:! Haft en härlig skogstur på Bellona. Skulle ridit Loppan med men blev lite varmt och klockan för mycket.
Har hunnit med mina måsten som att tvätta och plocka disk och slänga gamla uteplantor.
Ska jobba kväll så nu pausar jag.
Mannen ska upp och slå stolp till betet så han är ganska bra att ha ibland.
Hoppas tonårsbarnet städar sin våning.
Har slutat gå upp för jag får bara ångest;).

Hon får väl ta sina sparpengar och leja in en städfirma innan storasysters student..

Undra när man vågar släppa hästarna på bete..Är lite tunt med gräs än.
Längtar att få dom lite närmre och slippa lyssna på gubbens opera på p2 i radion på morgonen om vi råkar vara där samtidigt:devil:.
 
Jösses, här blev det plötsligt sommar och 26 grader... Här om dagen var det däremot tråkväder så jag tänkte gå in i ridhuset. Men bortskämd som man är med att vara själv eller möjligen en till där inne så tyckte jag att det kändes trångt när det redan var tre där inne i ett 20x60 ridhus :o:p så det fick bli gräsfältet istället, bara att palta på sig :D. Bianca blev glad i alla fall, hon är en riktig arbetsnarkoman där :heart


18519706_1318251728293978_6446792224249864685_n.jpg


18447543_1318251644960653_3585420104898817540_n.jpg


18519717_1318251771627307_6163977660717027555_n.jpg


18527893_1318251528293998_6969154147146192593_n.jpg
 
Idag har jag hoppat banhoppningshinder för första gången sedan 18 mars ... jag var på väg ut över paddockstaket, sen om det skulle bli med häst eller enbart jag var jag inte så riktigt säker på där och då... Det var väl ungefär på den nivån som det var idag!
Jag lyckades missa staketet med 10 cm tillgodo iallafall, men tills han lugnat sig ska jag inte hoppa något mot staketet utan hellre kort anridning bort från staketet.
 
@Gaia Hon ser verkligen jättefin o glad ut! Jag får hopp när jag ser er, min har ju också trav av mindre modell men har inte fått igång bakbenen än som Gaia.

@fio Roligt! Hur kändes ryggen? Själv var jag på träning med en av mina försäljningshästar, terräng stod på schemat. Alltid lika spännande innan man vet om de tänker hoppa allt, men HERREGUD vilka fina hästar jag har!:love: Lilla Sigrid har en helt fantastisk galopp, är oerhört cool i huvudet och hoppade allt jag styrde på direkt. Älskar mina irländare! Har lånat ut henne till kompis i helgen som ska starta i Dagstorp, Pållan o jag kommer bli utklassade.:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
50 804
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
873
Senast: Praefatio
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Smoothi
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp