Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har vi varit och terrängtränat! Var ju 2 månader sedan sist vi hoppade lite terräng och då skuttade vi bara små stockar då vi inte alls var i gång, var ju mest sällskap till @Novali01;)

Var ganska spänd i början så det gick ju inte så jättebra då han inte alls var framme för skänkeln men det blev mkt bättre mot slutet :)

Här är en film om någon orkar kolla..


Och en fin bild!
19894549_10155475032861797_1725808064726081149_n.jpg
 
Idag har vi varit och terrängtränat! Var ju 2 månader sedan sist vi hoppade lite terräng och då skuttade vi bara små stockar då vi inte alls var i gång, var ju mest sällskap till @Novali01;)

Var ganska spänd i början så det gick ju inte så jättebra då han inte alls var framme för skänkeln men det blev mkt bättre mot slutet :)

Här är en film om någon orkar kolla..


Och en fin bild!
19894549_10155475032861797_1725808064726081149_n.jpg
Och jag är ditt nya fan :bow:
Så himla fina ni är och vilken cool häst :love:
Ni är mina nya förebilder :heart
Så jäkla tufft med "mogna" duktiga ryttare som gör det man är bra på och tycker om!
Finns flera här i tråden jag beundrar!

Ska ta mig i kragen och bli lite mer sån själv.... tuffare och coolare :up:

Ska bara genomlida klinikbesök på torsdag med lilla röd :down::nailbiting:
Sen så....
 
Och jag är ditt nya fan :bow:
Så himla fina ni är och vilken cool häst :love:
Ni är mina nya förebilder :heart
Så jäkla tufft med "mogna" duktiga ryttare som gör det man är bra på och tycker om!
Finns flera här i tråden jag beundrar!

Ska ta mig i kragen och bli lite mer sån själv.... tuffare och coolare :up:

Ska bara genomlida klinikbesök på torsdag med lilla röd :down::nailbiting:
Sen så....

Tack men jag är nog ingen bra förebild :laugh: Har bara blivit sämre och fegare med åren ju :cautious:

Mogna :crazy: Känns som en förolämpning :rofl:

Ja, man får inse att man inte är 30 längre.. eller ens 40 :D
 
Snart semester, en eländig dag kvar mer moms ;) Nä så farligt är det inte. Ska bli skönt med långledigt. Träning på måndag och tävla på onsdag. Ska bli kul!

Otäck olycka i Horred idag :( Ung kille på 19år som omkom. Känner hans mamma så det smärtar mycket. :heart Krama om era älskade en extra gång
 
Usch så hemskt.

Ska du in till Åby? Var ju massa starter igen. Populärt att tävla där.
Vem tränar du för nu? Är det Amanda hos henne? Synd att det inte är träningar på klubben under sommaren. Och blir det träningar till hösten?

Är i Falsterbo. Har sett 6-åringar idag och är kvar imorgon med. Då är det ju mer hoppning och även huntingen. Spännande. Bara inte regnet kommer som de sagt.

Snart semester, en eländig dag kvar mer moms ;) Nä så farligt är det inte. Ska bli skönt med långledigt. Träning på måndag och tävla på onsdag. Ska bli kul!

Otäck olycka i Horred idag :( Ung kille på 19år som omkom. Känner hans mamma så det smärtar mycket. :heart Krama om era älskade en extra gång
c
 
Idag var jag på @EllaBella s hemma klubb , eller det som är kvar av den iallafall ;)

Dom hade KM och pay and jump så jag hoppade 2 st 90 då det inte fanns högre :p, men tänkte att det är bra med lite miljöombyte för Grå än bara KRK´s hela tiden. Miljöträningen allan med alla barn, barnvagnar, ponnyer så det var nyttigt. Grå var verkligen jätteduktig på alla sätt och var inte rädd för något , inte ens mötande hoppande hästar på framhoppningen så jag börjar undra om han är sjuk :eek: Eller kanske i chock :D
Han var dock lite skeptisk åt den typ 3 meter långa vattenmattan som bara låg där för sig själv längst bort på banan :nailbiting:

Gluttade på Sanders fina hoppbana oxå över staketet.. satan var fint det är där nu! Tänkte åka dit någon dag och hoppa!
 
Jag har lite halvt tappat suget av att hästen backat så mentalt efter elstöten, stallet och att haft mkt att göra med dels nya jobbet och andras hästar.
Men jag har kört lite ändå. Hästen börjar coola ner sig, klarar behålla focus på mig även när han är rädd etc.

Idag fick en elev testa honom. Jag var bredvid på backen och hade honom i lina i traven ifall han skulle bli rädd. Med mig på backen brukar han vara lugn nu igen. Så kände att det borde gå. Han skötte sig fint.
Det är en ung tjej med bra naturlig feeling. Men inte mycket skolning. Tänkte hon kunde få känna på hur hästen ska svara och testa lite svårare rörelser. Det var en lycklig tjej som fick rida sin första piaff(mer tramp och takten trasslade lite.. Men för henne är det ju stort och hon var duktig. Så vi säger piaff.. Det var nära iaf!).
Kul att kunna ge en sån fin tjej en sån sak. Hon hjälper mig med att ta in/ut min eller mocka om jag ska bort. Så hon får lite extra hjälp, låna utrustning etc. Win-win för alla.

Imorgon ska jag åka och kolla på kurs hos mina tränare. Känns ingen idé att ta med min nu. Vi har en del att jobba på i både honom och mig innan det känns värt.
Men blir kul med lite inspiration och träffa kompisar!
 
  • Gilla
Reactions: fio
Är nog dock ganska osannolikt om vi skulle boka samma dag ;)
Är det gräsbana ni pratar om? Vi var på träning där förr förra året men nu är det som om ingen vill rida på gräs längre :confused:
Vi har fått ny hovslagare och han borrar hålen själv i skorna så man måste säja till om man vill ha broddhål. Lite jobbigt att man måste planera:crazy:
Var i Falsterbo igår. Regnade så vi satt still på våra platser under tak hela dan. Idag har jag grymt ont i ländryggen :(
Många var riktigt dåliga i huntingen :o Speakern pratade om em hit och *** dit och så kom de inte över första vattenhindret :confused:
Hade rivningsrbara hinder endel på terrängbanan men de räknades visst inte utan bara på hoppbanan fick de tillägg för rivningar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 106
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 542
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 317
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
944
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp